AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Vi bruker ca 30-45 min hver morgen for å få av minstegutten (2 år) pysjen. Dette betyr at jeg nesten alltid kommer for sent på jobb,og det blir utrolig dårlig stemning. Har prøvd det meste ... GOOOD tolmodighet, "tvangspåkledning", avledning... osv.. Men ingen ting går. Han blir rasende. Noen som har opplevd det samme og har gode råd? Anonymous poster hash: 7414a...5d4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Hva om pysjen blir "borte"?Anonymous poster hash: d5a5a...d5c
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #3 Skrevet 23. februar 2015 Kjør ungen til barnehagen i pysj. Var en far som gjorde det i barnehagen som datteren min gikk i...... han var møkklei den evindelige kampen hver morgen og truet ungen med at han kom til å gjøre det. Ungen fortsatte å stri på sitt, og faren gjennomførte det. Passe flau unge når de andre barna lurte på hvorfor han kom i pysj, og det var siste dagen ungen bråkte og ikke ville ta på klær. Anonymous poster hash: 943c6...3f9 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #4 Skrevet 23. februar 2015 Prøv å leke superhelt med gutten! Gutten er superhelten! Spør om han vil være Supermann, Batman, eller en annen figur. Superhelter er veldig raske med det de gjør, og de er veldig flinke med det de gjør. Med slik lek har noe av vårt morgenstress blitt bedre (mtp påkledning av yttertøy.) Kanskje du/pappaen (den som ikke hjelper barnet/ev. den som gjør det) også kan ta av sinn pysjamas/ta på sine dagklær samtidig også lar dere barnet være den som klarer det fortest. Så må det mye ros til når oppdraget er fullført. Anonymous poster hash: ee398...d3a
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #5 Skrevet 23. februar 2015 Vi bruker ca 30-45 min hver morgen for å få av minstegutten (2 år) pysjen. Dette betyr at jeg nesten alltid kommer for sent på jobb,og det blir utrolig dårlig stemning. Har prøvd det meste ... GOOOD tolmodighet, "tvangspåkledning", avledning... osv.. Men ingen ting går. Han blir rasende. Noen som har opplevd det samme og har gode råd? Anonymous poster hash: 7414a...5d4 Vel, prøv å la barnet velge (kvelden før) hva han skal ha på neste dag. Husk at han er to år, så valget må stå mellom "blå genser" og "rød genser" og to par bukser. Så legger dere klærne ut sammen og skaper en positiv sak. Antagelig har barnet bare oppdaget at han kan påvirke akkurat dette med klær og det er egentlig kjempepositivt (selv om det er forbigående til litt irritasjon). Funker det ikke å gi barnet valg så han føler han kan påvirke noe annet enn "ikke ta av pysj" så få på han sko og jakke og pakk klærne i sekken. Ikke lag noe styr, ikke true han med å gå ut i pysjen, ikke krangle og bråke - la barnet få ta valget å gå i barnehagen med pysj (det er ikke det minste farlig for han) og trives han i pysjen så kan han jo like godt gå inne i barnehagen i den som i en joggebukse. Anonymous poster hash: d7cbc...2b0
Sol79 Skrevet 23. februar 2015 #6 Skrevet 23. februar 2015 Jeg hadde nok ved et par anledninger bare latt han gå i pysj i barnehagen. Min går av og til i tigerdrakt, og nå for tiden sover han med skjorte, bukse og joggesko... Vi må bare velge bort de kampene som ikke er så viktige.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #7 Skrevet 23. februar 2015 For min del hadde det aldri vært aktuelt å slippe unna med å kle på seg. Det er det samme som å pusse tenner, man bare MÅ. Vi hadde også den kampen. 2,5 måned med sinna unge så var det glemt å aldri noe tull etterpå. En kjedelig kamp, men kunne aldri falt meg inn å sende ungen i pysj i bhg og overlate problemet til de der. Tror heller ikke en 2 åring blir så flau over det, tror heller det er kult.nAnonymous poster hash: b5c60...691 3
MariaHP Skrevet 23. februar 2015 #8 Skrevet 23. februar 2015 Jeg hadde nok ved et par anledninger bare latt han gå i pysj i barnehagen. Min går av og til i tigerdrakt, og nå for tiden sover han med skjorte, bukse og joggesko... Vi må bare velge bort de kampene som ikke er så viktige. Haha Nå lo jeg godt. Så utrolig søtt! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå