Kinsu Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 (endret) Hei, jeg tok piercing i tunga for litt over en uke siden. Etter noen dager la jeg merke til at tunga mi er hvit. Det er ikke et belegg, for jeg får det ikke bort med tannkosten, og det dekker 4/5 deler av tunga. Har ingen symptomer på infeksjon. ikke gjør det vondt. men man begynner jo å lure. og fordi jeg ikke ønsker spørsmål på hvorfor jeg finner på å pierce tunga: Jeg gjorde det fordi jeg hadde lyst. end of story noen som har erfart dette? Endret 23. februar 2015 av Kinsu
Severus Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Det kan være f.eks munnsopp, anbefaler deg en tur til fastlegen
Kinsu Skrevet 23. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2015 Det kan være f.eks munnsopp, anbefaler deg en tur til fastlegen ja, men ved munnsopp følger som regel smerte og soppen kan skrapes vekk(selv om den vil komme tilbake) jeg er utdannet helsesekretær og jeg synes liksom ikke det stemmer helt, men kan hende jeg må innom en tur alikavel ;P
Tøytigern Skrevet 23. februar 2015 #4 Skrevet 23. februar 2015 (endret) Hvis du har renset munnen og pusset tenner mye for at tungepiercingen skal holde seg ren, så kan du ha forstyrret balansen i munnen såpass at du har fått trøske. Jeg ville skylt med corsodyl. Legen vil garantert be deg ta ut piercingen... Edit: Sopp gir deg jordbærrød tunge, så det er feil forslag. Endret 23. februar 2015 av Tøytigern
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #5 Skrevet 23. februar 2015 Jeg hadde det også sånn etter jeg tok piercing i tunga. Tror det er for du ikke får børsta tunga eller svelgt skikkelig og sånt. Anonymous poster hash: b76f2...a88
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #6 Skrevet 23. februar 2015 Jeg fikk det samme, og som noen over her sier, bruk Corsodyl. Det gikk bort etter to dager.Anonymous poster hash: 0d4be...410
grrwaffmjau Skrevet 24. februar 2015 #7 Skrevet 24. februar 2015 Jeg hadde det også sånn når jeg tok piercing. Pussa tann og tunge godt etter hvert måltid etterfulgt av corsodyl. Forsvant etterhvert:)
FruRaeder Skrevet 24. februar 2015 #8 Skrevet 24. februar 2015 Corsodyl gjør tungen min hvit. Munnskyllevann med klorhexedin eller sprit skal forøvrig ikke brukes i grotiden, dette vil forlenge grotiden. Det er helt normalt med forandringer på tungen de første ukene. Hadde selv hvit tunge på et tidspunkt. Det går over.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #9 Skrevet 24. februar 2015 "Ikke spør oss, spør legen"Anonymous poster hash: f018b...941
Kinsu Skrevet 22. mars 2015 Forfatter #10 Skrevet 22. mars 2015 "Ikke spør oss, spør legen"Anonymous poster hash: f018b...941 Når man er student og dårlig råd er det greit å få forklaringer først, hilsen helsesekretær
Kinsu Skrevet 22. mars 2015 Forfatter #11 Skrevet 22. mars 2015 Takk for alle råd Det kom bort etter en heftig børsting av tunga
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #12 Skrevet 22. mars 2015 Hvis du har renset munnen og pusset tenner mye for at tungepiercingen skal holde seg ren, så kan du ha forstyrret balansen i munnen såpass at du har fått trøske. Jeg ville skylt med corsodyl. Legen vil garantert be deg ta ut piercingen... Edit: Sopp gir deg jordbærrød tunge, så det er feil forslag. Trøske = candida albicans = sopp = hvitt belegg på tunga Anonymous poster hash: a5994...ecc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå