Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som har fobi mot dårlig ånde? For meg er det rett og slett så turn-off at om en person har det konstant, blir de helt frastøtene for meg og jeg mister all interesse. Klarer dere å kysse noen med dårlig ånde, uten å tenke over det? Jeg brekker meg av tanken, og det er jo ett stort problem.

Anonymous poster hash: add8c...939
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er helt grusomt. Takler ikke kysse noen dersom de har dårlig ånde.

Anonymous poster hash: cf9b7...c86
  • Liker 2
Skrevet

Pleier du å møte mange med dårlig ånde TS? Er enig det er ikke noe stas.

Anonymous poster hash: 2a1a8...c5b

Skrevet

Ja har møtt mange med dårlig ånde. Kan også nevnes at jeg har en veldig god luktesans og er veldig følsom på lukter, så dette gjør jo problemet værre. Selv er jeg veldig nøye med min munnhygiene, og passer alltid på å ha tyggis tilgjengelig hele dagen.

Hører konstant om folk som ikke bryr seg om dette, og jeg forstår ikke at det er mulig?

Tenker også da på når jeg snakker med folk og kjenner lukten av kjeften deres på meters avstand på hvordan deres kjærester kan leve med dette? :fnise:

TS

Anonymous poster hash: b139b...850
  • Liker 1
Gjest ashanti
Skrevet

Jeg takler heller ikke dårlig ånde. Har jeh vært i et forhold hvor han har hatt dårlig ånde, har jeg gitt beskjed rett og slett. At han har dårlig ånde og må fikse det hvis han er intr i noe kyssing ;)

Er det en date vil jeg tro jeg ser det an, men har faktisk aldri opplevd dårlig ånde på en date.

Skrevet

Ja har møtt mange med dårlig ånde. Kan også nevnes at jeg har en veldig god luktesans og er veldig følsom på lukter, så dette gjør jo problemet værre. Selv er jeg veldig nøye med min munnhygiene, og passer alltid på å ha tyggis tilgjengelig hele dagen.

Hører konstant om folk som ikke bryr seg om dette, og jeg forstår ikke at det er mulig?

Tenker også da på når jeg snakker med folk og kjenner lukten av kjeften deres på meters avstand på hvordan deres kjærester kan leve med dette? :fnise:

TS

Jeg har egentlig ikke vært med noen menn som jeg har merket har dårlig ånde. Merker at jeg begynte å tvile litt på min egen luktesans nå, siden du, TS, er så plaget. :) Men et sted jeg har merket dårlig ånde godt, er på trikken. Man står/sitter der, og så plutselig kommer det sivende en skikkelig dårlig ånde. Og det er jo flere mennesker rundt en, så ikke så lett å vite hvor den kommer fra. Dårlig ånde blandet med kaffe er skikkelig ille. :kvalm:

Anonymous poster hash: 6c64c...23f

Skrevet

Jeg har egentlig ikke vært med noen menn som jeg har merket har dårlig ånde. Merker at jeg begynte å tvile litt på min egen luktesans nå, siden du, TS, er så plaget. :) Men et sted jeg har merket dårlig ånde godt, er på trikken. Man står/sitter der, og så plutselig kommer det sivende en skikkelig dårlig ånde. Og det er jo flere mennesker rundt en, så ikke så lett å vite hvor den kommer fra. Dårlig ånde blandet med kaffe er skikkelig ille. :kvalm:

haha :fnise: Kanskje bare meg som er ekstra utsatt for disse "ånderene". Ja grusomt. Det værste er de som lukter bæsj fra munnen (altså avføring/kloakk) det er fler av dem enn man tror! Treffer på 4-5 MINST daglig med veldig dårlig ånde. :sjokkert::kvalm::nei: Er også enkelte som opplever å få slike pusspropper i munnen, hvor dem ligger å stinker i halsen.

Skrevet

Jeg takler heller ikke dårlig ånde. Har jeh vært i et forhold hvor han har hatt dårlig ånde, har jeg gitt beskjed rett og slett. At han har dårlig ånde og må fikse det hvis han er intr i noe kyssing ;)

Er det en date vil jeg tro jeg ser det an, men har faktisk aldri opplevd dårlig ånde på en date.

Det samme har jeg. Var ett stort problem. Fant ut at han aldri hadde pussa tunga si før. Han var da 23år. Det er noen år med tykt bellegg på tunga det gitt!

Skrevet

Det er kjipt som faen og være den med problemer med ånden :P Jeg har propper i halsen, som kommer med jevne mellomrom. Plagsomt i min hverdag men ikke plagsomt nok for at jeg får en operasjon :P

Så det er kjipt som faen å høre at dere har så liten respekt for en som meg som sliter med dette problemer men som også gjør alt jeg kan for at det ikke skal lukte. Det har ingen ting med munnhygiene å gjøre, men det hjelper så klart å være ekstra nøye på dette med tannpuss, tanntråd og skyllevann.

Anonymous poster hash: edf1f...94c
  • Liker 2
Skrevet

Det er kjipt som faen og være den med problemer med ånden :P Jeg har propper i halsen, som kommer med jevne mellomrom. Plagsomt i min hverdag men ikke plagsomt nok for at jeg får en operasjon :P

Så det er kjipt som faen å høre at dere har så liten respekt for en som meg som sliter med dette problemer men som også gjør alt jeg kan for at det ikke skal lukte. Det har ingen ting med munnhygiene å gjøre, men det hjelper så klart å være ekstra nøye på dette med tannpuss, tanntråd og skyllevann.

Ja forstår veeldig godt at du syns det er veeldig kjipt at folk syns det er ekkelt :/ Men jeg kan faktisk ikke noe for det. Dette er jo ett problem for meg også som jeg nevner over, at jeg SLITER med å være fysisk/ i nærheten av folk med dårlig ånde. Må holde pusten igjennom enkelte samtaler, for å ikke brekke meg. De proppene må du jo presse ut med jevne mellomrom.. Røyker du? Isåfall blir problemet ennå værre har jeg hørt.

TS

Skrevet

Ja forstår veeldig godt at du syns det er veeldig kjipt at folk syns det er ekkelt :/ Men jeg kan faktisk ikke noe for det. Dette er jo ett problem for meg også som jeg nevner over, at jeg SLITER med å være fysisk/ i nærheten av folk med dårlig ånde. Må holde pusten igjennom enkelte samtaler, for å ikke brekke meg. De proppene må du jo presse ut med jevne mellomrom.. Røyker du? Isåfall blir problemet ennå værre har jeg hørt.

TS

Jeg vet selv veldig godt hvordan unngå de og hvordan fjerne de ;)

Bra du innser at du har problem med dette. Ikke alle ser det slik. Folk ser jo på andre med problemet som ekle. Det er ufint.

Skrevet

Jeg er mann selv, men har vært ute for noen menn som har ekstremt dårlig ånde på lang avstand.

Det værste er noen som rett og slett lukter bæsj fra munnen, altså ikke som i "æsj det lukter bæsj" når noe lukter vont, men rett og slett at det lukter helt nøyaktig likt som mennesklig avføring fra munnen deres (to av mine skjefer har faktisk hatt dette).

Det må vel være en eller annen sykdomm?

Anonymous poster hash: f47a7...78e

Skrevet

Jeg vet selv veldig godt hvordan unngå de og hvordan fjerne de ;)

Bra du innser at du har problem med dette. Ikke alle ser det slik. Folk ser jo på andre med problemet som ekle. Det er ufint.

Unnskyld meg, men.... haha! Mener du oppriktig at man har et problem hvis man ikke liker å puste inn illeluktende dårlig ånde?! Selvfølgelig er det ikke noe stas med folk med dårlig ånde! Ja, kjedelig for deg at du har disse proppene - men det er faktisk DITT problem. Jeg har slitt med kviser i mange år og mange syntes det er ekkelt/ufint, men det skal de få lov å mene! Det er ikke pent med kviser, uansett hvor kjipt det er! Og det er heller ikke deilig å lukte på eller kysse noen med illeluktende ånde. Beklager, men sånn er virkeligheten. Ikke prøv å beskyld andre for å ha problemer fordi vi ikke liker stinkende ånde, herlighet!

Anonymous poster hash: 9aa0b...a14

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld meg, men.... haha! Mener du oppriktig at man har et problem hvis man ikke liker å puste inn illeluktende dårlig ånde?! Selvfølgelig er det ikke noe stas med folk med dårlig ånde! Ja, kjedelig for deg at du har disse proppene - men det er faktisk DITT problem. Jeg har slitt med kviser i mange år og mange syntes det er ekkelt/ufint, men det skal de få lov å mene! Det er ikke pent med kviser, uansett hvor kjipt det er! Og det er heller ikke deilig å lukte på eller kysse noen med illeluktende ånde. Beklager, men sånn er virkeligheten. Ikke prøv å beskyld andre for å ha problemer fordi vi ikke liker stinkende ånde, herlighet!

Anonymous poster hash: 9aa0b...a14

Å gosj - ta deg en pille :P

• Liker 1
Skrevet

Får ikke lastet opp bildet på mobilen, men smålo litt da jeg så reklame for Jordan tannbørste nederst på siden ;D

Anonymous poster hash: 635f8...fa0

Gjest Godjente
Skrevet

Det samme har jeg. Var ett stort problem. Fant ut at han aldri hadde pussa tunga si før. Han var da 23år. Det er noen år med tykt bellegg på tunga det gitt!

Dette tror jeg at det er mange menn som ikke gjør! Viktig å pusse tungen også

Skrevet

Dette tror jeg at det er mange menn som ikke gjør! Viktig å pusse tungen også

Mange menn som har tannbørsten sin i flere måneder også, før de bytter :P

Gjest Godjente
Skrevet

Mange menn som har tannbørsten sin i flere måneder også, før de bytter :P

Og flere som ikke pusser tennene i det hele tatt :P

Skrevet

Jeg leste om slike propper nylig, og hadde aldri hørt om det før. Lurer på om man kan kjenne disse proppene selv, med tungen? For jeg hater tanken på at jeg kan ha propper uten å vite om det selv. Uten at jeg har mistanke da...

Skrevet

Finnes folk som har dette problemet selv om de også har fjernet mandlene og tenner samt tannkjøtt er i perfekt stand.

Da er dette en kronisk tilstand hvor det skal svært mye til for å fjerne lukten fra munnen, normal hygiene hjelper ikke i det hele tatt. Det handler om matinntaket og disse individene må leve på en ekstrem diett bestående av kun grønnsaker og matoljer for energi. Mennesker med levertilstander er utsatte for dette selv om det er en sekundær tilstand. Det finnes ingen behandling.

Anonymous poster hash: 2a1a8...c5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...