Gå til innhold

Hvilken bank skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal begynne å spare i en bank som ikke er så tilgjengelig for meg, en bank jeg kan "glemme" at jeg er kunde i så fort jeg har satt inn penger der hver mnd.

jeg kan ikke ha hverken sparebank 1 eller dnb da jeg bor på et sted hvor de to bankene har filialer vegg i vegg. jeg er DNB kunde nå.

jeg må ha en bank som gjør det vanskelig for meg å impulst overføre penger fra.

hjelp meg!! :P tilgjengelighet blakker meg hver mnd! :P tragisk. men jeg må få bort pengene så kanskje jeg blir flinkere.

er det foresten noen grense på hvor mange banker man kan være kunde i? begynte å tenke på det nå. jeg har aldri vært fornøyd med sparebank 1 og flytter derfor over til DNB. men jeg har fremdeles et forbrukslån i sparebank 1 som går sin gang (skal snart få flytta det til dnb)

men om jeg åpner en konto i en annen bank er det noen som får misstanker til at jeg driver med noe rart? vil jo ikke rote meg inn i noe :fnise:

Anonymous poster hash: c4c44...db1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den perfekte banken for deg må være Nordax https://www.nordax.no/pages/deposit/.
Den beste renten du kan få på høyrente, samt at du må sende brev for å ta ut penger (de har ikke nettbank).
Evnt. sparesmart eller topprente.

Du kan også overføre penger til fond, skal litt mer for å ta ut pengene derfra. Sjansen for høyere avkastning er også større.

Anonymous poster hash: d29e7...91e
Skrevet

er det foresten noen grense på hvor mange banker man kan være kunde i? begynte å tenke på det nå. jeg har aldri vært fornøyd med sparebank 1 og flytter derfor over til DNB. men jeg har fremdeles et forbrukslån i sparebank 1 som går sin gang (skal snart få flytta det til dnb)

men om jeg åpner en konto i en annen bank er det noen som får misstanker til at jeg driver med noe rart? vil jo ikke rote meg inn i noe :fnise:

Du kan ha konto i så mange banker du vil. Det er ingen som reagerer på dette, med mindre du får overført store summer fra ukjente avsendere. "Små" beløp fra lønnskonto eller egne konto er det ingen som reagerer på.

Anonymous poster hash: 67ea3...535

Skrevet

Du kan ha konto i så mange banker du vil. Det er ingen som reagerer på dette, med mindre du får overført store summer fra ukjente avsendere. "Små" beløp fra lønnskonto eller egne konto er det ingen som reagerer på.

Anonymous poster hash: 67ea3...535

Puh :) skal bare ha en sparekonto hvor det blir satt inn småbeløp nå og da :P

Skrevet

Hvis du fremdeles har et forbrukslån er det mye lurere å øke nedbetalingen av dette enn å opprette en sparekonto i Nordax eller sette pengene i fonds...

Skrevet

Hvis du fremdeles har et forbrukslån er det mye lurere å øke nedbetalingen av dette enn å opprette en sparekonto i Nordax eller sette pengene i fonds...

veit du hva, det er det smarteste noen har sagt til meg. hvorfor har jeg ikke gjort det før? lånet har jo bare "vært der" å blitt trekt automatisk så jeg har jo ikke tenkt så mye over det. betaler bare 500 pr mnd, har igjen ca 16.000 så det tar jo sin tid. takk for at du fikk opp øynene mine for noe som for andre sier seg elv, jeg har bare ikke tenkt over det!! :skratte: gud så smart jeg føler meg nå :fnise:

Skrevet

veit du hva, det er det smarteste noen har sagt til meg. hvorfor har jeg ikke gjort det før? lånet har jo bare "vært der" å blitt trekt automatisk så jeg har jo ikke tenkt så mye over det. betaler bare 500 pr mnd, har igjen ca 16.000 så det tar jo sin tid. takk for at du fikk opp øynene mine for noe som for andre sier seg elv, jeg har bare ikke tenkt over det!! :skratte: gud så smart jeg føler meg nå :fnise:

Men hvorfor i all verden betaler du ikke ned lånet? Om du har forbrukslån er det jo ren idioti å spare penger i stedet for å kvitte seg med lånet.

Anonymous poster hash: 0b2fa...247

Skrevet

Men hvorfor i all verden betaler du ikke ned lånet? Om du har forbrukslån er det jo ren idioti å spare penger i stedet for å kvitte seg med lånet.

Anonymous poster hash: 0b2fa...247

Etterpåklok! :P skal skjerpe meg der. Hadde vært godt å bli kvitt gjeld :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...