Gå til innhold

Foodprepping / mealprepping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som driver med food prep? ser mer og mer av det på instagram, og selv om det virker som et ensidig kosthold så skal jeg ikke nekte for at jeg liker tanken på å ha alle måltidene i uken ferdiglagd.

Men ser jo at de har måltider mandag til fredag klar i kjøleskapet, men holder det seg da? For jeg har lært at alle rester etter middag skal spises innen 2 dager...

e983a4730e56e21e7cad3ef63f3e9ea1.jpg

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og til dere som food prepper, hva slags mat er det dere lager?

Skrevet (endret)

Må da være bedre å putte det i frysern?

Eller kanskje det blå er konserveringsmiddel? :fnise:

Jeg liker ikke frysersmak av mat, og heller ikke samme mat flere dager på rad, jeg er også ganske impulsiv, synes det går ganske så radig å koke litt ris og ovnssteke en kjøttbit - men noe lavterskel foodprep bedriver jeg nok: enkle forberedelser, avhengig av hva jeg har og skal lage/spise - som å fryse ned bananskiver, fire og fire brødskiver for toast, kjøttdeig og koteletter, ta opp og tine kjøtt/fisk/grønnsaker, legge i bløt bønner/gryn/saltsild, rense peppermakrell, filetere røkt laks eller ørret, skjære opp brie i porsjonsbiter, skjære staver av rotgrønnsakene jeg skal knaske på de nærmeste dagene, skylle frukt, klippe opp drueklaser, sløye granatepler, skjære opp ananas eller melon.

Edit: tilføyd og stokket om litt.

Endret av Pringle
  • Liker 1
Skrevet

Så fersk mat bare første dagen i uka? :sjokkert:

• Liker 1
Skrevet

Jeg lager for tre, kanskje fire dager. Går det flere dager enn det syns jeg ikke at maten er noe særlig.

Skrevet

Hva er det blålilla på bildet?

Anonymous poster hash: 22e68...c3b
  • Liker 1
Skrevet

Spiser ikke tilberedt mat som er eldre enn 3 dager. Foretrekker også fersk mat. Synes ikke matlagingen tar så lang tid i hverdagen at jeg hadde nedprioritert fersk mat.

Anonymous poster hash: c8dbb...a61

Skrevet

Jeg synes det fort blir så tørt og smakløst.. Så her er det bare for 2 dager i slengen..

Skrevet

Hva er det blålilla på bildet?

Anonymous poster hash: 22e68...c3b

Jeg gjetter på potet. Av typen blå congo.

Det går fint an å "mealpreppe" kjøtt på forhånd som man fryser ned. Grønnsaker liker ikke det så bra. Da blir de vasne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...