AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Har over det siste året gått markant opp i vekt. Rundt 10 kilo. Kostholdet har så klart ikke vært helt på topp, mens mosjonen har vært noe av det samme, muligens litt mindre mosjon det siste halve året. Nå har jeg nådd et punkt hvor jeg kvier meg for å kle meg opp, sexlivet unngår jeg fordi jeg misliker kroppen jeg er i så sterkt. Trenger noen bra kostholdtips som kan få meg til å gå ned i vekt fort, uten at det går på bekostning av humør og energi. Tips? Anonymous poster hash: d6f86...e19
Pringle Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Hvor fort er fort, og hvor mye muskelmasse er du villig til å miste for å gå ned... fort?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 3-4 uker er fort, og da tenker jeg cirka 1-2 kilo i uken. Anonymous poster hash: d6f86...e19
Pringle Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 For å gå ned 1 kg pr uke, trenger du et daglig underskudd på 1000 kalorier. For å gå ned 2 kg pr uke, må du spise 2000 kalorier mindre enn du bruker, hver dag. Siden 2000 kalorier er forbruket og inntaket til en "gjennomsnittslig" kvinne, og du bare skal ned 10 kilo(?), ser jeg ikke helt hvordan du skal få til det, ihvertfall ikke uten at humøret vil lide. Kroppen og hjernen din vil protestere mot hva den vil oppfatte som hungersnød, og du vil sprekke, siden det er mat og godteri overalt. Hvis du likevel presser igjennom, vil helsa lide. Du vil miste muskelmasse og bli slapp, noe som igjen gjør nedgangen tregere, både fordi du ikke vil orke å være i like mye aktivitet, og fordi muskler brenner fett. Setter du deg et noe mindre ambisiøst mål - feks 1 kg per uke til å begynne med, og så 1/2 kilo, vil du ha mye mye større sjanse for å lykkes. Spis skikkelig mat, snop innimellom hvis du vil ha det, men pass på mengdene. Til sankthans kan du ha gått ned de 10 kiloene, og det vil ikke være noe problem å holde på den nye livsstilen (eller den gode gamle, fra før 2014).
Gjest Runforit Skrevet 23. februar 2015 #5 Skrevet 23. februar 2015 3-4 uker er fort, og da tenker jeg cirka 1-2 kilo i uken. Anonymous poster hash: d6f86...e19 10 kg på 3-4 uker? Høres ut som oppskrift på katastrofe. Du har brukt tid på å legge på deg. Du må bruke tid på å ta det av igjen. Sett opp en kostholdsplan med et moderat underskudd og tren minst 3 ganger i uka. Da er du dømt til å gå ned i vekt og cm uten å sulte deg selv slik at du sprekker og mest sannsynlig blir større enn du er i utgangspunktet. Du må tenke livsstil og langsiktelig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå