Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2004 #1 Skrevet 12. august 2004 Nå er jeg så gæærn! Har vært inne på Dagbladet i dag og de hadde en reportasje om forlatte katter. Begynte nesten å grine da jeg så alle kattene. Hvordan pokker greier folk å bare kvitte seg med dyr når de ikke har bruk for dem lenger?? De skulle ha vært kastet ut på Mosseveien i stor trafikk, så hadde de selv fått oppleve hvordan det er å bli tråkka på!!!!
Babette Skrevet 12. august 2004 #2 Skrevet 12. august 2004 Det er helt grusomt hvordan enkelte anskaffer seg dyr, går lei/drar på ferie og hiver ut/etterlater dyrene for seg selv. Det er også mange grusomme eksempler på mishandling. For eksempel henger katten opp i en bærepose i et tre, prøver å henge katten i treet eller mishandler dyrene på andre måter så stygt at de såvidt overlever og er de så heldige/uheldige at de fortsatt er i live etterpå, er de så ødelagte at de må få intravenøst i flere uker etterpå. Har hørt om katter som har blitt funnet med et stort hull rett inn i halsen, fordi noen rett og slett har hatt det morsomt med å ødelegge katten med kniv. Det er helt forferdelig.
Quinden Skrevet 12. august 2004 #3 Skrevet 12. august 2004 Helt enig med deg... det var trist lesing, det er dessverre mange som ikke vet hvilket ansvar det er å ha dyr. Da jeg skulle på ferie, bestilte jeg plass til min katt (som jeg fant på en øde landevei ifjor) på pensjonat og mange kommentarer måtte jeg tåle... jeg var hysterisk etc. Jeg stoler ikke på at naboen gir min katt vann og mat, det er 30 grader ute nå og mange katter tørster ihjel. Jeg vil reise på ferie med god samvittighet og vite at pusemor har det bra.
Arkana Skrevet 12. august 2004 #4 Skrevet 12. august 2004 Det er veldig trist ja. Skulle gjerne tatt meg av alle disse kattene (det får vente til jeg blir gammel og grå og en ekte kattedame ), men det går nok ikke. Vi tok en katt som noen ikke ville ha mer. Den skulle riktignok avlives og heldigvis ikke kastes på gaten, men likevel, det er synd når folk skaffer seg dyr som de plutselig ikke "får bruk for" mer. :-(
Gjest 1111 Skrevet 12. august 2004 #5 Skrevet 12. august 2004 Jeg blir så fortvila når jeg leser om folk som forlater kattene sine eller mishandler dem på de mest grusomme måter. ikke alle skulle hatt kjæledyr.
Sita Skrevet 13. august 2004 #6 Skrevet 13. august 2004 Jeg blir så fortvila når jeg leser om folk som forlater kattene sine eller mishandler dem på de mest grusomme måter. ikke alle skulle hatt kjæledyr. :-x Helt enig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå