Gå til innhold

Spm ang reise til USA +++

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg reiser til USA i April for å besøke noen venner. Jeg skal bo hos dem. Jeg har bestilt biletter og registrert meg på ESTA (Slik at jeg slipper inn i USA).

har noen spm jeg håper dere kan hjelpe meg med.

1. Jeg har aldri reist før. Fikk reisedokumenter på email fra norwegian. Skal jeg bare printe disse ut og ta dem med dagen jeg skal reise?! eller får jeg/trenger jeg annet bevis på kjøpt bilett?

2. Jeg har et VISA kort. Vil det fungere i USA eller trenger jeg å ta kontakt med banken e.l først?

3. ESTA godkjente min søknad om å feriere i USA, må jeg ha med noe bevis på at det er godkjent når jeg kommer til flyplassen i amerika? eller har de det i sine systemer..?

4. Er det noe annet jeg må huske å ta med når jeg reiser til USA? I form av ID og papirer..? Andre ting og tips? :)

Anonymous poster hash: 57057...678
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Du kan printe reisedokumentene, eller bare notere deg ned referansenummer. Det enkleste er å printe dem dersom du har en printer, så har du alt foran deg.

2. Det vil fungere, men sjekk i nettbanken at du har krysset av for at det fungerer i Nord-Amerika. Noen banker som Skandiabanken har en regionsperre for å forhindre at du blir svindlet, men det er bare å endre selv.

3. Nei. De sier du gjerne kan ha det, men de leser av passet ditt og det kommer automatisk opp for dem at du har godkjent ESTA.

4. Med ESTA godkjent går det fint. Og sjekk selvsagt at du har overholdt alt ift. bagasje og ikke tar med mat eller medisiner inn som kan gi problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...