AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Faren til barnet mitt har nå hatt hn hele vinterferien, inkludert i min helg. En ferie som ikke egentlig er med i samværsavtalen, men når far spurte så hadde jeg ingen problemer med å si ja for at de skulle få tid sammen. Nå har det seg sånn at vi har blitt tilbudt en ferietur et annet sted i Norge med min nye kjæreste, men da fra mandag til søndag. Jeg spurte eksen om vi kunne bytte samværsdag den uken, enten siden han hadde barnet i min helg, eller om han ville ta igjen den dagen en annen dag. Det var overhodet ikke aktuelt. Jeg spurte på forhånd om de hadde noen planer den dagen, men det hadde de ikke. Ergo, det er kun trass fordi jeg har gått videre. Er det noe jeg kan gjøre? Ønsker til å være den som "nekter" eller forhindrer samvær på noen måte, men det er snakk om en dag! Anonymous poster hash: 79064...1bc
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Nei hva mener du at du skal gjøre da? Du kan ikke slepe gutten hjem fra far. Ja det er rottent gjort av han, men deal with it. Anonymous poster hash: 924fb...247 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Ferie trumfer vanlig samvær. Så ta med barnet på ferie (om det er det du mente). Det er ingen som tar igjen helger eller dager som "forsvinner" i feriene. Forresten er vinterferien nå med i det som kalles normalt samvær.Anonymous poster hash: e3f53...685
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 har han ungen en dag i uken + annahver helg? Og hvor gammel er ungen? Høres ut som det er trass fra faren sin side dessverre. Men som det blir sagt over her så er det jo sånn at om man har ungen i ferien så går det utenom vanlig samvær. Har du ungen 6 av 8 uker i sommerferien så er det du som bestemmer over de ukene. Så du kan jo bare prøve å si at den uken tar du ferie? Kanskje du ikke skulle sagt hva du skulle, bare sagt du skulle ha ferie? uff... ikke noe fasitsvar på dette.... Anonymous poster hash: 1ab63...336
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 har han ungen en dag i uken + annahver helg? Og hvor gammel er ungen? Høres ut som det er trass fra faren sin side dessverre. Men som det blir sagt over her så er det jo sånn at om man har ungen i ferien så går det utenom vanlig samvær. Har du ungen 6 av 8 uker i sommerferien så er det du som bestemmer over de ukene. Så du kan jo bare prøve å si at den uken tar du ferie? Kanskje du ikke skulle sagt hva du skulle, bare sagt du skulle ha ferie? uff... ikke noe fasitsvar på dette....Anonymous poster hash: 1ab63...336 Problemet med det er at det er en "hvilken som helst" uke. Og ikke en typisk ferieuke. Kan jeg da trumfe samvær med ferie? Anonymous poster hash: 79064...1bc
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Ferie kan tas når som helst på året. Men jeg vil anbefale deg å få en ny samværsavtale som beskriver alt ned til minste detalj. Også hva som skjer ved ferie og når det skal gis beskjed før ferie tas.Anonymous poster hash: e3f53...685
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 har dere samværsavtale om når dere skal ha ferie? Hvis ikke så tenker jeg at du kan ta ferie når det passer deg (og helst passe han). Hvis det er bare en dag det er snakk om så burde det ikke være noe problem, men hvis foreldre samarbeider dårlig så blir det ofte et problem dessverre. Anonymous poster hash: 1ab63...336
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #8 Skrevet 22. februar 2015 Hvorfor kan du ikke ta med barnet ditt på ferie? Anonymous poster hash: 664bb...258
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #9 Skrevet 22. februar 2015 Litt morsomt at hvis ts hadde satt seg på bakbeina og far og kjæresten ikke hadde fått dratt på tur, hadde det ikke vært noe synd på far, han må selvfølgelig ha helgene sine...Anonymous poster hash: e6a01...20d 3
Rotemor Skrevet 22. februar 2015 #10 Skrevet 22. februar 2015 Det er vel bare du som vet konsekvensene av eget valg her:) (Men det er vel bedre for barnet å ha ferie enn å være hos Pappa den ene dagen...) Hve er du redd konsekvensene er? Det er jo ikke så mye å gjøre med det om du drar...
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #11 Skrevet 23. februar 2015 Fars tid er fars tid. Det må mor respektere, og ferier må legge utenom de dagene det gjelder. Om dette har havnet i uken far ikke ser barnet før neste helg, er det en del dager mellom, så jeg skjønner at far ikke vil miste denne tiden. At far tar og ikke gir tilbake virker til å være enprotest mot samværsavtalen som er satt opp. Om barnet er stort nok: Be får spørre barnet om hva det ønsker. Ikke spør barnet direkte uten å snakke med far. Det kan virke manipulerende. Håper likevel at dere kan ha en god kommunikasjon og at dere kan finne en løsning på det som er til barnets beste. Anonymous poster hash: 1c3fd...a6b
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #12 Skrevet 23. februar 2015 Fars tid er fars tid. Det må mor respektere, og ferier må legge utenom de dagene det gjelder. Om dette har havnet i uken far ikke ser barnet før neste helg, er det en del dager mellom, så jeg skjønner at far ikke vil miste denne tiden. At far tar og ikke gir tilbake virker til å være enprotest mot samværsavtalen som er satt opp. Om barnet er stort nok: Be får spørre barnet om hva det ønsker. Ikke spør barnet direkte uten å snakke med far. Det kan virke manipulerende. Håper likevel at dere kan ha en god kommunikasjon og at dere kan finne en løsning på det som er til barnets beste. Anonymous poster hash: 1c3fd...a6b Har det slått deg at enkelte bare er vrange?? Kun fordi de kan og vil ødelegge? De finnes det dessverre nok av. Derfor bør samværsavtalen være så detaljert som mulig uten rom for feil og misforståelser.Anonymous poster hash: e3f53...685
Peter007 Skrevet 23. februar 2015 #13 Skrevet 23. februar 2015 Hei TS. Du kan nå ikke gjøre så mye annet enn å akseptere det hele. Du skriver i overskriften at barnets far ikke vil samarbeide. Nå er dette ei helg, og det er en drøy påstand og lage en slik overskrift av denne saken. Hva som er årsaken til at barnet ikke kan være der ekstra denne helgen vet du kanskje ikke helt sikkert. Men det antas at det skyldes din nye kjæreste siden det ble opplyst at det ikke var noen planer for denne helgen fra fars side? Ja hvem vet om det er dette. Men en avtale er en avtale og du får som sagt ikke gjort noe med dette. Kanskje barnet kan være hos dine foreldre om det er mulig? Du bestemmer dette når det er din samværshelg. Siden dere har en avtale og feriesamvær er avtalt der kan du ikke tvinge noe mer gjennom. Ditt argument med at du var "grei" og lot barnet være ekstra hos far i vinterferien kan du bare se bort fra. Barnet var der ekstra. Synes det hele er en filleting som det er blitt drama av.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #14 Skrevet 23. februar 2015 Hei TS. Du kan nå ikke gjøre så mye annet enn å akseptere det hele. Du skriver i overskriften at barnets far ikke vil samarbeide. Nå er dette ei helg, og det er en drøy påstand og lage en slik overskrift av denne saken. Hva som er årsaken til at barnet ikke kan være der ekstra denne helgen vet du kanskje ikke helt sikkert. Men det antas at det skyldes din nye kjæreste siden det ble opplyst at det ikke var noen planer for denne helgen fra fars side? Ja hvem vet om det er dette. Men en avtale er en avtale og du får som sagt ikke gjort noe med dette. Kanskje barnet kan være hos dine foreldre om det er mulig? Du bestemmer dette når det er din samværshelg. Siden dere har en avtale og feriesamvær er avtalt der kan du ikke tvinge noe mer gjennom. Ditt argument med at du var "grei" og lot barnet være ekstra hos far i vinterferien kan du bare se bort fra. Barnet var der ekstra. Synes det hele er en filleting som det er blitt drama av. Tror du må lese saken på nytt! Her er det snakk om ei som vil ta sønnen med på ferie en uke hvor faren skulle hatt ungen EN dag, ikke en helg. Det er hennes helg. At faren ikke vil bytte den ene dagen er å ikke samarbeide. Det er bare for å være vanskelig. Barnet skal ikke være hos noen andre enn moren. Virker som du har kommentert en helt annen sak.... Anonymous poster hash: 1ab63...336
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå