AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Ok, klassisk dilemma her. Jeg har begynt å date en fyr jeg virkelig liker, men jeg er så redd for å bli såra. Jeg kjente han før vi begynte å date og jeg vet dermed en del om hans "datingmønster". Han har datet veldig mange, hatt et kort forhold (mange år siden) og han har visstnok aldri vært forelska i noen. Da vi bare var bekjente holdt han f.eks på med en jente i 6 mnd før han konstaterte at han ikke hadde noen følelser. For meg er det umulig å forstå hvordan man kan holde på i et halvt år og deretter konkludere at her var det ingenting. Jeg var sikker på at de var sammen, men så kom han plutselig og sa at det var ferdig og at han ikke hadde sett på de som kjærester. Nå har vi begynt å date, og så langt går det veldig fint. Jeg har holdt tilbake med sex, men han virker veldig interessert i å treffe meg ute i settinger hvor han vet det ikke blir noe på han. Han er absolutt den som sender mest meldinger og han foreslår ofte å spise ute eller bare gå en tur, har enda ikke blitt noen "filmkveld". Men jeg kjenner meg selv, og jeg tror jeg kan falle for han her ganske hardt i løpet av de neste ukene hvis vi fortsetter å ses 3-4 ganger i uka som vi gjør nå. Hvis han skal bruke flere måneder på å finne ut av om han egentlig føler noe, tror jeg jo egentlig dette er en dårlig idé. Samtidig har jeg ikke lyst til å kaste inn årene enda, jeg liker han jo og det er sjelden jeg har det så fint sammen med noen. Har noen vært i lignende situasjoner? Er jeg dømt til å bli såra eller burde jeg gi han en sjanse? Har det noe å si at vi ikke har hatt sex enda, eller er det bare en myte at det er lurt når en er ute etter noe mer seriøst? PS: Jeg er 26, han er 29. Han har snakket gjentatte ganger om at han vil ha barn, så regner med at han faktisk vil ha et seriøst forhold etter hvert. Men i en alder av 29 har han jo bare tulla rundt og aldri vært seriøs med mer enn et par stykker. Anonymous poster hash: bc93f...95d
Gjest Mythic Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Den som intet våger, intet vinner. Så enkelt kan det være. Det er selvfølgelig en sjanse for å bli såret, men hvis du ikke gir det en sjanse, tror jeg du kom til å angre deg på det. Det virker jo veldig lovende, slik du beskriver det nå. Selv om han bare har rotet rundt med andre, kan det fint hende det blir annerledes med deg. Kanskje er han mer klar for noe seriøst nå.
Hypnotica Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 (endret) . Endret 22. februar 2015 av Hypnotica
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 På den annen side forstår jeg at du er redd for å bli såra. Har du fortalt mannen hvordan du føler det? Anonymous poster hash: 1227a...da7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 Det er jo alltid en sjanse for å bli såra, jeg er bare redd sjansen her er ganske mye større med hans historikk. Men jeg hadde ikke laget denne tråden hvis jeg ikke så et potsensiale, så jeg håper jo at det kan være mulig å bli noe mer. Samtidig vil jeg ikke være naiv. Har ikke pratet med han, føler det er litt tidlig, spesielt når han er vant til å date jenter i flere måneder før han bestemmer seg for om han vil ta det videre. Vi har heller ikke hatt "eksklusiv"-praten, og jeg blir ikke overrasket hvis han treffer flere (selv om han treffer meg såpass ofte at da er han ganske fullbooka i såfall). Anonymous poster hash: bc93f...95d
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Hvorfor utsetter du deg for å falle for ham når du vet om hans historikk? Av og til må man kjenne lusa på gangen... Ja, du liker ham, men du liker nok ikke det som kan skje. Det er litt som å kjederøyke gode sigaretter selv om man vet det skader lungene og man kanskje aldri vil recover.. Anonymous poster hash: d4ad3...531
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 Fortell han at du er skeptisk og redd for å bli såret. Det er fullt forståelig. Jeg vil nesten råde deg til å slutte å date han, ut fra det mønsteret han har fra tidligere. Anonymous poster hash: e829b...c67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå