Gå til innhold

Kan jeg bli en god maraton løper med brede hofter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil veldig gjerne bli veldig flink i langdistanse løp. Trener friidrett, men jeg har ingen atletisk kropp. Har lest om q vinelen på firtnessbloggen hvor det står at ingen i eliten har noe annet enn denne kropstypen...

Anonymous poster hash: ab121...427
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket nivå legger du på "god"? Vinne store løp, OL etc, eller løpe inn på greie tider?

Anonymous poster hash: 2cba4...b75

Skrevet

Jeg jobber mot EM ;)

Skrevet

Hvor gammel er du? Min erfaring er at de som vil bli god i en idrett og har anlegg for det nesten alltid blir ganske gode. Nesten uansett hvilken idrett de prøver. Og bytter de har de en tendens til å bli ganske gode der også.

Det som spiller en rolle hvorvidt du blir en god langdistanse utholdenhetsutøver tror jeg hovedsaklig vil være mengden type 1 muskelfiber i beina ("langsomme muskelfiber"), og evnen din til å restituere. Det første dikterer hvilket utgangspunkt du kan jobbe ut i fra, det andre dikterer hvor stor treningmengde du tåler. Nå har jeg ikke tatt stilling til motivasjon, men det virker å være på plass.

Hvor mye trener du nå? Det er ikke uvanlig å måtte legge 20+ timer i treningen når man skal drive med langdistanse.

Skrevet

J

Hvor gammel er du? Min erfaring er at de som vil bli god i en idrett og har anlegg for det nesten alltid blir ganske gode. Nesten uansett hvilken idrett de prøver. Og bytter de har de en tendens til å bli ganske gode der også.

Det som spiller en rolle hvorvidt du blir en god langdistanse utholdenhetsutøver tror jeg hovedsaklig vil være mengden type 1 muskelfiber i beina ("langsomme muskelfiber"), og evnen din til å restituere. Det første dikterer hvilket utgangspunkt du kan jobbe ut i fra, det andre dikterer hvor stor treningmengde du tåler. Nå har jeg ikke tatt stilling til motivasjon, men det virker å være på plass.

Hvor mye trener du nå? Det er ikke uvanlig å måtte legge 20+ timer i treningen når man skal drive med langdistanse.

Jeg løper en distanse på 2 mil annenhver dag. Først dag etter trening går det mest i styrke :)

Skrevet

J

Jeg løper en distanse på 2 mil annenhver dag. Først dag etter trening går det mest i styrke :)

TS: Jeg er 17 år forresten :)

Gjest Runforit
Skrevet

J

Hvor lang tid bruker du?

Skrevet

Kan du finne igjen det blogginnlegg?

Anonymous poster hash: 0fed2...0a0

Skrevet

Ts: her er det! http://fitnessbloggen.no/burde-kvinner-lope/

Jeg ville ikke lagt så mye i den artikkelen der. Det er basert på uttalelsene til én person og det er ikke backet opp av kliniske data.

Hvis du stadig blir skadet så kan det være treningen er feil. Eller det er feil mengde. Har du ikke en trener eller et lag som følger deg opp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...