Gå til innhold

Da har jeg sendt inn klage på en beboer i blokken min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i blokk og har sett meg lei på at enkelte beboere tar seg til rette ved å feste til kl 02:00 hver bidige lørdag. Det er heller ikke sjeldent at jeg våkner kl. 05:00 på morgene, som følge av nachspiel på høygir! Jeg er så lei av at folk ikke klarer å overholde regler om at det ikke skal spilles høy musikk etter kl 23:00, er det virkelig så vanskelig?

Det er så og si fest her hver eneste lørdag og jeg har vurdert å flytte da jeg ikke orker det mer. Men skal det være sånn at jeg må flytte fra mitt eget hjem for å kunne regne med å få ihvertfall EN rolig lørdag?

Jeg har ved flere anledninger ringt på til naboer for å få dem til å skru ned musikken, men tar de hensyn? NEI!!!! Så i dag satt jeg meg ned og skrev et langt brev til styret, navnga personen det gjaldt, leilighetsnummer, kl. Slett og dato. Spørsmålet mitt er: er det noen her som har opplevd at det har blitt bedre? Vil vedkommende få noen form for reaksjon fra styret?

Del gjerne erfaringer med meg......

Anonymous poster hash: 9da2a...8b0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint at du informerer hele verden om at du har sendt klage!

Ved gjentatte klager blir de kastet ut, etter en stund. Ordensreglementet gjelder alle, også festløver.

Om du flytter, vet du ikke om du treffer på andre festløver.

Anonymous poster hash: a1242...1b8

• Liker 1
Skrevet

Synes TS er en grinebitersk festbrems. Greit, kunne fortsått dette om det var flere dager i uken. Men noen få timer lørdagskveld klarer da alle å holde ut.

Tipper ts er av typen som sitter å lytter etter alle ulyder i blokka hele tiden.

Anonymous poster hash: c8ceb...660
  • Liker 2
Skrevet

Nei, det skal selvsagt ikke være slik at man må flytte fordi noen bråker hver eneste helg. Det er bra du sendte inn klage, det er jo det eneste håndfaste styret kan få fra beboerne i laget. En enkelt klage er i mange tilfeller ikke nok til å skape en reaksjon, men du bør sende flere klager dersom dette gjentar seg, slik at styret kan reagere. Jeg har selv sittet i styre og den første reaksjonen er gjerne muntlig advarsel til den det gjelder. Fortsetter det følges det opp med skriftlige klager (det må være flere) og i noen alvorlige tilfeller kan det gå helt til salgspålegg. Hos oss ble noen av beboerne etter mange klager tvunget til å selge. Der var det nok ikke bare bråk som var grunnen men graverende oppførsel generelt, men festing og ordensforstyrrelse hver helg hjalp ikke akkurat saken deres.

Slike ting kan ta litt tid da styret må følge formeller prosedyrer, men bråker de mye så kan du nesten være sikker på at du ikke er den eneste som har klaget, da kan det gå raskere.

Anonymous poster hash: 66553...73a
  • Liker 2
Skrevet

Jeg bor i blokk og har sett meg lei på at enkelte beboere tar seg til rette ved å feste til kl 02:00 hver bidige lørdag. Det er heller ikke sjeldent at jeg våkner kl. 05:00 på morgene, som følge av nachspiel på høygir! Jeg er så lei av at folk ikke klarer å overholde regler om at det ikke skal spilles høy musikk etter kl 23:00, er det virkelig så vanskelig?

Det er så og si fest her hver eneste lørdag og jeg har vurdert å flytte da jeg ikke orker det mer. Men skal det være sånn at jeg må flytte fra mitt eget hjem for å kunne regne med å få ihvertfall EN rolig lørdag?

Jeg har ved flere anledninger ringt på til naboer for å få dem til å skru ned musikken, men tar de hensyn? NEI!!!! Så i dag satt jeg meg ned og skrev et langt brev til styret, navnga personen det gjaldt, leilighetsnummer, kl. Slett og dato. Spørsmålet mitt er: er det noen her som har opplevd at det har blitt bedre? Vil vedkommende få noen form for reaksjon fra styret?

Del gjerne erfaringer med meg......

Send inn skriftlig klage for hver gang det skjer, så vil det nok få konsekvenser. Det fikk det hos oss i hvertfall :P

Anonymous poster hash: f70c5...cc3

• Liker 4
Skrevet

Synes TS er en grinebitersk festbrems. Greit, kunne fortsått dette om det var flere dager i uken. Men noen få timer lørdagskveld klarer da alle å holde ut.

Tipper ts er av typen som sitter å lytter etter alle ulyder i blokka hele tiden.

Man er ingen festbrems om man våkner av hard festing hver eneste helg, spesielt ikke om man også våkner av at de har nachspiel kl. 0500. Jeg har selv sittet i styre og det er faktisk ikke akseptabelt å feste vilt så ofte som hver uke.

Selvsagt skal folk kunne ta seg en fest i ny og ne og jeg ser gjennom fingrene når det gjelder sporadisk festing, men når det er et mønster som gjentar seg hver uke så skal beboerne selvsagt ha mulighet til å klage og styret til å reagere mot det.

• Liker 10
Skrevet

Det er ikke akseptablet å feste langt inn i stilletiden, uansett om man blir ansett som festbrems eller ikke.

Må man feste utover stilletiden titt og ofte, får man bo i enebolig og ikke flytte inn i blokk eller annenflermannsbolig.

TS, få en mail adresse til styret og send klage mens det pågår, og oppdatering neste dag.

Anonymous poster hash: a1242...1b8

• Liker 6
Skrevet

"Hvis en på død og liv skal ha det stille rundt seg så må en bo et annet sted en blokk", er den vanlige sjargongen. Men jeg mener også like mye at hvis en på død og liv skal ha full fest hver helg så må en bo et annet sted enn i blokk! Det er da sjukt at folk skal bli så forstyrret i sitt eget hjem at en ikke får sove helg etter helg!

Nei her er det bare å klage for hver gang du reagerer. Ikke for hver fest men for hver gang de tøyer strikken for langt. Og ring endelig politiet om de ikke har roet seg til kl 02 og ikke demper seg når dere prøver å si fra.

• Liker 9
Skrevet

"Hvis en på død og liv skal ha det stille rundt seg så må en bo et annet sted en blokk", er den vanlige sjargongen. Men jeg mener også like mye at hvis en på død og liv skal ha full fest hver helg så må en bo et annet sted enn i blokk! Det er da sjukt at folk skal bli så forstyrret i sitt eget hjem at en ikke får sove helg etter helg!

Nei her er det bare å klage for hver gang du reagerer. Ikke for hver fest men for hver gang de tøyer strikken for langt. Og ring endelig politiet om de ikke har roet seg til kl 02 og ikke demper seg når dere prøver å si fra.

Argumentet om at hvis man skal ha det helt stille rundt seg så må man bo annet sted enn i blokk er vel mest relevant for de som er var for normale lyder rundt seg, altså fra andre beboere som bare "bor" uten å hverken feste eller bidra til et støynivå som går utover det normale. Det er enkelte som syntes naboen bråker for mye bare vedkommende må på dass eller dusjer om natta (hvis man skal på nattevakt for eksempel), og det er ingen gyldig grunn til å klage. Men festing til 02 og senere hver eneste helg er absolutt det.

Skrevet

Synes TS er en grinebitersk festbrems. Greit, kunne fortsått dette om det var flere dager i uken. Men noen få timer lørdagskveld klarer da alle å holde ut.Tipper ts er av typen som sitter å lytter etter alle ulyder i blokka hele tiden. Anonymous poster hash: c8ceb...660

Jeg er en feststemt fordi jeg anser det som normalt å slippe å høre på roping og skriking, og ikke minst høylytt musikk hver eneste helg langt frem til kl. 02:00 på morgenen? Noen ganger strekker det seg til kl. 05:00 på morgenen. Jeg lytter ikke til ikke til ulyder i blokka hele tiden, jeg er på skolen fra man-fre og jobber i helgene ved siden av. Så jeg har ikke tid til det, og ikke trenger jeg å stå å lytte etter om folk har fest, da de annonserer det på alle måter ved allsang som bærer seg gjennom hele blokka, roping og skriking til andre som går utenfor blokka og ikke minst at de holder på til dagen etter! Jeg SKAL få lov til å kunne forvente at jeg får ha nattero i mitt eget HJEM!

• Liker 7
Skrevet

Jeg syns det er helt greit at folk har fest i blandt, men da gir man beskjed ved nabovarsel på forhånd, og ikke hver helg! Helt greit å klage, gjør det ofte så vil det få konsekvenser til slutt. Mange jobber i helgen og skal tidlig opp, da orker man ikke partystøy til tidlig morgen.

Jeg fikk nye naboer i min gamle leilighet, tre studentgutter som skulle dele leiligheten en av den hadde kjøpt. Den helgen de hadde innflyttingsfest gikk det så hardt får seg at de holdt våken folk i fem tilstøtende oppganger, og til tross for flere som kom på døren og ringte politiet skridde de ikke ned. Jeg kom fra nattevakt halv åtte om morgenen og da var de fremdeles i gang. Det ble et helvetes rabalder med styret, der enden på visen ble at de kun fikk lov å ha fest en gang i mnd, den skulle varsles på forhånd og slutte senest kl 02. I tillegg måtte de gå rundt til alle naboen og be om unnskyldning. Dette var et privat andelslag med strenge forskrifter, og de guttene var det mye bråk med senere og. Jeg flyttet heldigvis før de hadde bodd der i en mnd. Her jeg bor nå er det heldigvis bare godt voksne folk som vet å opppføre seg, lykken med å kjøpe dyr leilighet!

Anonymous poster hash: c374e...36e

• Liker 2
Skrevet

Jeg klagde gjentatte ganger på en tidligere nabo. Til slutt kom politiet og konfiskerte anlegget til fyren :D

Han flyttet ut etter en tid. Årsak: Naboene var helt håpløse.

• Liker 5
Skrevet

Så man må bare tåle å ikke få sove før kl 4-7 på natta/morgenen, så lenge det er på en lørdag og folk må få lov til å "feste litt" ...?

Gjett om jeg hadde stått grytidlig opp og satt på full musikk til ukesrengjøringa ....! "Herreguuuud så slappe folk da! Tenk å ikke få ha på litt happy ryddemusikk kl åtte om morran, såpass må man tåle, søndagsvasken er jo bare en dag i uka ...!"

Anonymous poster hash: 0f784...2d9

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...