Nusse Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 På Ebay selges blekkpatroner til en brøkdel av prisen for originale. Det er da brukte patroner som er fylt opp igjen med nytt blekk. Noen som har erfaringer med disse? Er de brukbare til fotoutskrifter?
Tibbie Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Hmmm, dette visste jeg ikke om, men nå lurer jeg også. Henger meg på tråden
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Har prøvd noen billig patroner fra Europris på Hp printer, det var bare søppel, ikke lesbart engang. Anonymous poster hash: df239...ce5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 Mye juks ute å går. De er knapt halvfulle er min erfaring. Anonymous poster hash: c78b3...7be
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 Jeg har aldri bestilt blekk fra Ebay men prøvde en gang sånne påfylte patroner bestilt fra norsk nettbutikk. Det angret jeg veldig på da skrivehodene gikk tett og jeg måtte rense utallige ganger før skriveren ble brukanes igjen. Det beste er å spandere på seg nye, originale patroner. I hvert fall om man har en skriver man ikke har lyst til å ødelegge. Anonymous poster hash: fdd01...5a2
Gjest tsejG Skrevet 24. februar 2015 #6 Skrevet 24. februar 2015 Jeg har i hvertfall bare positivt å si om mitt kjøp av blekkpatroner på ebay. Pakken inneholdt 6 stk. patroner av hver farge (36 tilsammen) til den nette fraktfri sum av kr. 299.- fra Kina. Var rett og slett bare en test, da jeg er drittlei svindyre orginalpatroner jeg som hobbyfotograf må skifte opptil flere ganger i måneden. Ville da bare sjekke ut dette for moro skyld, og var absolutt forberedt på at disse "Kinaputtene" neppe ville innfri. Der tok jeg imidlertid feil gitt, for disse ga utskrifter jeg overhode ikke kunne se noen feil ved, og jeg kjører fremdeles på samme pakka, etter nesten et halvt år. Selv fargerike bilder med dybde og stor kontrast fremtrer helt flott, så denne pakka har mao ikke skuffet i det hele tatt. Håper de fortsatt finnes tilgjengelig når jeg igjen trenger påfyll...
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #7 Skrevet 24. februar 2015 Det varierer veldig. Blekk til printere er noe av det det er mulig å spare flest prosent på hvis man kjøper riktig: Å gå og kjøpe originale patroner på Elkjøp hver gang koster mange ganger det som gjerne er nødvendig. Det du likevel må passe på er at du kan stole på de som har fylt patronene. Jeg har ingen motforestillinger mot å bestille uoriginale patroner fra seriøse forhandlere som selv har fylt dem, mens jeg ikke hadde kjøpt tredjepartsjalla der jeg risikerer både lekkasjer og langt mindre blekk enn oppgitt. En ting jeg har opplevd med uoriginale patroner er at ikke alle fungerer med den indikatoren for gjenværende blekk. Det stod bare et spørsmålstegn der det ellers var en animasjon som viste hvor mye blekk som var igjen. Det har jeg bare opplevd to ganger på mange år, normalt funker det helt fint, og man merker jo uansett når det er tomt. Bare nevner at det har hendt. Anonymous poster hash: 2600d...71b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #8 Skrevet 24. februar 2015 Mange printere blir ødelagt av billige patroner.. Anonymous poster hash: 256e4...04b
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #9 Skrevet 24. februar 2015 Jeg tror problemet er at man aldri vet på forhånd hvilke billigpatroner som funker bra og hvilke som herper skriveren. Det er veldig varierende kvalitet. Jeg kjøpte påfylte patroner fra InkClub og de oppfatter jeg som seriøse, men likevel holdt jeg på å gjøre ende på skriveren min med de billige patronene. Kanskje tsejG kan tipse om hvor han fant de patronene som funket? Det kan nok være greit å finne seg en fast "leverandør" og holde seg til den. Anonymous poster hash: fdd01...5a2
Gjest tsejG Skrevet 25. februar 2015 #10 Skrevet 25. februar 2015 Jeg tror problemet er at man aldri vet på forhånd hvilke billigpatroner som funker bra og hvilke som herper skriveren. Det er veldig varierende kvalitet. Jeg kjøpte påfylte patroner fra InkClub og de oppfatter jeg som seriøse, men likevel holdt jeg på å gjøre ende på skriveren min med de billige patronene. Kanskje tsejG kan tipse om hvor han fant de patronene som funket? Det kan nok være greit å finne seg en fast "leverandør" og holde seg til den. Anonymous poster hash: fdd01...5a2 Prøvde nå å spore opp kvitteringen fra Ebay i epostleseren, men den har nok dessverre blitt sletta. Posen de kom i har jeg også kasta, tosken.... Jeg mener det var en privatperson som solgte mine, og på patronene står det lite å spore etter. Så du kan nok ha rett i at det blir ganske tilfeldig hva man får, og at det blir sjansing på hvorvidt skriveren ender opp forgifta eller fungerer prikkfritt. Har man da en dyr printer er det nok lurt å gå for orginalt, sjøl har jeg derimot en flere år gammel Canon MP620 som begynner å nærme seg tida for utskiftning, da er det ikke like risikabelt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå