Gå til innhold

Hva slags type bryllup skal dere ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hei :D

Jeg lurer på hva slags bryllup dere her ute skal ha. Skal dere ha vielse i kirke, byfogd eller noe annet? Skal dere ha stort selskap eller lite? Osv, osv.

Vi ønsker selv å gjøre dagen litt annerledes enn de fleste andre, men uansett hvilket nettsted jeg går inn på er fokuset kun på det tradisjonelle arrangementet. Jeg skulle ønske at det også var ofret noen linjer på alternativer! Kanskje noen her har andre tanker enn akkurat det tradisjonelle.... Det er fint om noen skriver litt om sitt drømmebryllup, uansett hva slags bryllupsform man velger.

Vi skal vies borgelig av en venn av oss, forhåpentligvis på samme sted som festen skal holdes. (Vi har ikke funnet stedet helt ennå...) Vi ønsker et uformelt bryllup, så vi kommer ikke til å dekke opp langbord. Taler og sanger ønsker vi å holde på et minimum. Fantaserer om flere (2 til 3) kokker som har hver sin meny (muligens grillig ++) hvor gjestene kan gå å forskyne seg som det passer dem. Vi kommer til å legge vekt på festen. Ellers er alt litt uklart ennå. Når vi finner stedet å legge festen kommer vel mye av seg selv... håper vi... :roll:

Vi skal gifte oss mai 2003, dato kommer senere...

Videoannonse
Annonse
Gjest Solskinn
Skrevet

Hei!!

Vi skal ha ett bryllup som ikke er helt som alle andre. Kanskje ikke så anderledes heller, men i alle fall på vår måte, så jeg kan jo fortelle litt hva vi har tenkt og planlagt så langt!

Etter at gubben fridde og vi skulle begynne planleggingen bestemte vi oss fort for at vi ville prioritere å kunne invitere de vi ville dele dagen med, så vi satte opp en gjesteliste. Så bestemte vi oss for en ca sum så vi kunne vurdere ulike alternativer. Vi fant også ut at vi ville ha mer fest og feiring enn et tradisjonelt bryllup og bestemte oss derfor å lete etter ett sted hvor vi kunne innvitere alle på helgetur.

Vi skal gifte oss på vinteren og er veldig glade i fjellet, så vi lette på nettet etter fjellstuer og leirsteder som har plass til så mange som vi tenker invitere og samlet inn priser på overnatting, mat og hvordan muligheten var for å ta med egen mat etc.

Vi fikk masse respons og fant til slutt et sted hvor vi leier tre hytter, kan fikse endel mat selv og som har resturant til middag og fest på lördag. Det finnes også ett rom for vielse, noe som var viktig for oss da vi skal vies borgerlig av en venns venn!! Ikke er det så dyrt heller, iom at det er "langt uti huttiheia"! :ler:

Så det er bare å finne ut hvordan dere vil ha det og begynne å lete etter passende steder.

Lykke til!!!

Skrevet

Må bare legge inn et forslag til deg over her om bryllups sted.

Slangen seter i Skåbu vi jeg anbefale dere, det er et kjempeflott sted, helt nydelig.

Og siden det ligger i Skåbu, er du garantert skikkelig vinter.

Gjest stiletto
Skrevet

Vi giftes borgerlig av en venninne av meg på plenen hjemme hos mine foreldre (på landet). Vi skal ha FEST med litt familie og mange venner i innleid selskapstelt, hvor vi dekker 6 store runde bord. Det blir spekemat m/mye godt tilbehør. Tror vi har funnet den rette måten å feire på for vår del: uformellt og enkelt.

Skrevet

Vi ønsket heller ikke noe tradisjonellt bryllup

- så om 14 dager skal vi ha strandbryllup på Seychellene hjerter_rundt.gif

Stranden blir pyntet til bryllup, og en minister utfører en borgerlig vielse. For oss blir dette en perfekt måte og gifte oss på! Hele reisen blir på en måte et langt bryllup for oss :)

Når vi kommer hjem, holder moren min selskap for den nærmeste familien på begge sider...og dermed får de vært med på litt uformell feiring de også :)

Lykke til!

Klem fra Carine

Skrevet

Hei

Vi ska gifta oss i Norge! Det är speciellt för oss. Vi bor i Stockholm och min blivande man är norrman. Vi gifter oss borgerligt i Kristiansund den 2 augusti, tänkte åka båt nere från kajen i byen över till sommarhuset där våra gäster ska vänta. Vi har bara bjudit in vår närmaste familj eftersom de aldrig har träffats tidigare.

För oss är det viktigt att kärleken är nära och vi vill inte göra ett stort spektakel av det. Det är också viktigt för oss att det inte är en religiös cermoni då vi inte är troende. Vi gör bröllopet vackert, litet och familjärt i den norska naturen.

För mig är det allra största att vi blir fru och man. Jag vill bara ha vår närmaste familj närvarande att dela vår stora stund.

Vår bröllopsresa blir på motorcykel till och från bröllopet och veckan efter vigseln när gästerna åkt hem. Vi ska fiska, åka på små motorcykjelturer och njuta av varandra.

Det viktigaste är att bröllopet blir vad NI vill ha och vad ni vill göra av det. Lycka till.

Skrevet

Etter at vi hadde planlagt hvordan vi skal ha vår bryllup kom jeg over en link til charterbåter.

Så skulle jeg begynt på nytt i planleggingen så hadde det hver tingen. Da kunne vielsen og festen foregått ute på fjorden et sted. Ps: De hadde litt stive priser, så vi hadde vel kanskje ikke hatt råd til det likevel.

Gjest Frida
Skrevet

Vi skal gifte oss i kirken og kun ha en enkel mottagelse med lett mat, dvs. tapas, "fingermat" og mye annet som kokken finner på. Så kaffe og kaker, så etter en 4-6 timer dra min kjære og jeg direkte til Gardermoen, setter oss på ett fly.

Dette blir da en mellomting mellom våre ønsker. Han ville nemlig at kun vi to skulle gifte oss i utlandet, men jeg ville at familien skulle få delta.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi valgte et ganske tradisjonelt bryllup med kirke, fest med venner og familie med langbord og det hele. Men vi gjorde alt veldig personlig. Vi hadde et slage tema da med puslebiter (to biter som passer sammen, ekteskapet er et puslespill osv. Vi laget invitasjonene selv (der var det bla to puslebrikker som passet sammen men ikke var satt sammen) og bordkortene (der brikkene var puslet sammen) og farfaren til mannen min laget lysestaker formet som puslebrikker.

Vielsen ble holdt av min manns onkel som hadde en svært personlig vielse. Alle salmene var komponert el skrevet av folk vi kjenner. Inng og utgangs marsj hadde vi et spes forhold til som organisten (forøvrig også kjent av oss) var så grei å lære seg. Min veninne fra vgs er blomsterdekoratør (NM deltakelser og titler) og hun laget en fantastisk bukett og nydelige borddekorasjoner. Fotografen er også en vi kjenner (og utrolig dyktig), sjåføer og bil var naboen til barndomskamerat av mannen min. I kirken spilte to venner fra folkehøgskolen piano og fiolin...nyyydelig.

På festen ble vi spilt til bords av venn av min mann. Min manns søster sang hele to sanger. Søskenbarn og venner spilte og underholt (også til brudevals). Min manns onkel laget forrett og dessert.

Alt var så personlig og lagt til rette for oss så det ble heeøt spesielt selv om det var ganske tradisjonelt :)

Skrevet

Vi skal ha et ganske tradisjonelt bryllup.

Kirke, solosang, fotograf, fest, osv.

Det eneste som er stor forskjell fra oss og de andre i familien som gifter seg er at vi serverer koldtbord, vi gifter oss der vi bor nå, ikke der vi vokste opp og har slekt, og at alt har vi bestemt selv.

Å som vi gleder oss

Skrevet

Vi gifter oss på tinghuset 26. juli og feirer deretter med bryllupslunsj på theaterkafeen sammen med forloverne.

Deretter reiser vi til Lillehammer og tilbringer natten i bryllupssuite. Lørdag 27. arrangerer foreldrene våre fest med nærmeste familie og venner på maihaugrestauranten, en koselig 1700-talls restaurant som ligger i utendørsmuseet maihaugen. Der blir det middag og sånn.

Dette er et kompromiss mellom oss og slekta. Vi ville egentlig gjøre det enkelt, kanskje gifte oss i utlandet, mens familien krever stor fest.

Lykke til med planleggingen!

Ida

Skrevet

Hvor mye betalte dere for party-teltet ?

Vennlig hilsen

Tullemor :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann

Giftet oss 20 April 2002 i St. Svithuns Katolske Kirke.

Vi var 35 stk. på festen som vi hadde på Hummeren Hotell rett utenfor Stavanger. Ligger like ved sjøen.

Hadde den gode tre retters middagen - selv om vi i utgangspunktet hadde vurdert å ta koldtbord :wink:

Inviterte kun de aller nærmeste av venner og familie. Avsluttet klokka 4 om morgenen og fikk nydelig fruktfat og champis på hotellrom som vi fikk overnatte gratis på.

Dro til Sicilia to mnd. etter bryllupet på en forsinket bryllupsreise :briller:

20April2002

http://home.no.net/waraas

Skrevet

Vi skal også ha et ganske tradisjonelt bryllup.

Vi skal gifte oss i kirken, og skal ha selskapet (ca 65-70 gjester) på Losby Gods i Lørenskog.

Jeg er oppvokst ikke så langt fra Losby, og har vært der mye som liten, så jeg kunne ikke tenkt meg et bedre sted å ha bryllupet.

Det blir et forholdsvis stort og dyrt bryllup, men vi syns det er verdt det for å kunne ha bryllupet der vi vil ha det, og fordi vi vil invitere alle vi har lyst at skal være med oss denne dagen.

Mandagen etter bryllupet kommer vi antagelig til å reise til Spania, og tilbringe noen netter på et slott i nærheten av Barcelona, pluss at vi skal inn til Barcelona og se på Formel 1 løpet der :o (min idé faktisk :lol: )

Frk. Busybody :rodme:

Skrevet

Han er dansk, eg er norsk, og me skal giftast i Danmark i hans heimstadkyrkje.

Bror hans skal komponere bruremarsjen, og sidan me begge er hobbymusikarar, og dei aller fleste i vår omgangskrets også er det, reknar me med å ikkje behøva ordna musikk utanom :)

Det vert vel eit riktig spelemannsbryllup! :D

Me skal ha buffet, og "berre" servera øl og vin, og

kun sterkare til kaffien.

Ei veninne av oss som går på designskule i Aalborg

skal sy brudekjolen.

Svigermor skal laga buketten og pynta bord, og mi søster skal vera visevert.

På gjestelista står både danskar, nordmenn, svenskar og

amerikanarar 8)

Me skal ha eit par ekstra venefestar seinare.

Trur det var det så langt..... :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...