MiriamH Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Tanten til min pappa har født 4 barn og har alltid fått kommentarer for sin stramme kropp, ingen strekkmerker og alltid vært en ordentlig dame. Hun har alltid trent, syklet, gått tur og til og med trent med vekter. Det er flere som trodde hun var bestemoren min og alltid snakket og skryt over hvor flott hun var. Hun hadde visst også helt faste bryster osv. Det som er at det er mange som kommenterer at jeg er så lik henne med tanke på utseende og den måten vi er på. Jeg trener mye og liker å holde meg i form, men er dette bare tilfeldig? Eller kan jeg ha arvet mye fra henne? Hun lever dessverre ikke nå, hun døde på sykehjem 88 år gammel av hjerneblødning. Jeg jobber på sykehjemmet hun døde på, så de snakker mye om henne. At hun var et stort forbilde for måten hun var på og ikke minst den flotte kroppen. Det synes jeg er litt ''flaut''. Jeg synes det er litt interessant med dette med gener, men jeg lurer på hvor langt ut i slekta det er mulig å arver gener fra. Noen som vet?
Gjest Solstråla88 Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Tanten til min pappa har født 4 barn og har alltid fått kommentarer for sin stramme kropp, ingen strekkmerker og alltid vært en ordentlig dame. Hun har alltid trent, syklet, gått tur og til og med trent med vekter. Det er flere som trodde hun var bestemoren min og alltid snakket og skryt over hvor flott hun var. Hun hadde visst også helt faste bryster osv. Det som er at det er mange som kommenterer at jeg er så lik henne med tanke på utseende og den måten vi er på. Jeg trener mye og liker å holde meg i form, men er dette bare tilfeldig? Eller kan jeg ha arvet mye fra henne? Hun lever dessverre ikke nå, hun døde på sykehjem 88 år gammel av hjerneblødning. Jeg jobber på sykehjemmet hun døde på, så de snakker mye om henne. At hun var et stort forbilde for måten hun var på og ikke minst den flotte kroppen. Det synes jeg er litt ''flaut''. Jeg synes det er litt interessant med dette med gener, men jeg lurer på hvor langt ut i slekta det er mulig å arver gener fra. Noen som vet? Jeg vet ikke med sikkerhet, men niesen min på 11 år er ganske lik meg. Dette har vi ofte fått høre familieselskap. Jeg synes det er super koselig, men hun var nok mer lik meg, som i ansiktstrekk når hun var mindre. Hun har iallefall arvet hårveksten fra denne siden av familien, og øynene.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Det er jo ikke mulig at du har arvet genene fra henne, siden det ikke er noen direkte oppadgående/nedadgående forbindelse mellom dere, men det er fullt mulig at dere begge har fått disse genene fra hennes foreldre/dine oldeforeldre. Vi har noe av det samme i min familie: Vi har et gammelt familiebilde av mine oldeforeldre med alle barna sine. Og midt på bildet står broren min - nei - søsteren til bestefar, var det visst. (Og nei, brodern er ikke spesielt feminin.) Anonymous poster hash: 1295f...7b9 2
MiriamH Skrevet 22. februar 2015 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2015 Hahah :D Ja, det er jo helt fantastisk å tenke på :D
Maiava88 Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 (endret) Vi er (var) tre kusiner som er var veldig like da vi var små. jeg er født i 88, kusine 1 født i 90 og kusine 2 er født i 93. På barnehagebilder fra da vi var 4 år er det vanskelig å se hvem som er hvem. Ingen av oss er særlig like søsknene våre, så vi tre har tydeligvis fått utdelt like gener fra en av besteforeldrene våre. Nå er vi 27, 25 og kusine 2 skulle blitt 22 og har blitt mer ulik enn da vi var små. Kusine 2 døde dessverre i fjor sommer. Endret 22. februar 2015 av Maiava88
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Kanskje ikke akkurat det du lurer på, men jeg har flere eksempler på barn som er mer like sine tanter/onkler enn sine foreldre etc, så det med gener er -som du sier- spennende. Jeg kan ikke så mye om det selv, men i min manns familie er søsknene veldig ulike, både i sinn og skinn og min mann er egentlig ikke lik noen av sine foreldre, men mener han er lik en oldefar. Anonymous poster hash: f5315...803
Hypnotica Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 (endret) . Endret 22. februar 2015 av Hypnotica
ViljaH Skrevet 22. februar 2015 #8 Skrevet 22. februar 2015 Min yngste sønn er svært lik min bror, altså sin onkel, av utseende. Mye mer lik min bror enn meg, og mer lik ham enn hans barn
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #9 Skrevet 22. februar 2015 Hun har jo tanten til din far, altså søsken til enten til bestemor eller bestefar, så skjønner ikke hva som er så spesielt med det.Anonymous poster hash: 76ff6...90d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå