Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Her er en artikkel med kritikk av filmen Farenheit 9/11. Jeg har ikke selv sett filmen, men er interessert i å høre andres synspunkter på artikkelen.
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Artikkelen var faktisk litt nyansert, og dermed interessant.

Bush selv er ikke nyansert, verken i sin gamle War on terror eller i sin nye War on Kerry

Filmen til Michael Moore er heller ikke nyansert, han gir seg heller ikke ut for å være det, men derimot hylende vittig i endel av klippene ("Now watch this drive").

Og jeg er enig med artikkelforfatteren i at filmen vil fungere etter hensikten. Den i hvert fall vil være velegnet til å fremprovosere debatter (det ser vi jo allerede), kanskje til og med øke engasjementet og valgdeltakelsen?

Dét hadde jo i så fall vært en god ting!

:)

Skrevet
Den i hvert fall vil være velegnet til å fremprovosere debatter (det ser vi jo allerede), kanskje til og med øke engasjementet og valgdeltakelsen?

Dét hadde jo i så fall vært en god ting!

:)

Enig!

Gjest Anonymous
Skrevet

gadd ikke lese artikkelen

fahrenheit 9/11 var dritkul!

Skrevet

JEg likte også filmen kjempebra! Morsom opplevelse, folk klappet og var helt med;)

Gjest Den utstødte
Skrevet

Merkelig, egentlig at MM kan få en Oscar i kategorien "Dokumentar" når filmen ikke er sannferdig.

http://moorewatch.com/

Han vet forbannet godt at hans "facts" ikke kan overprøves i kinosalen med lyset av. Juksemaker!

Skrevet

Han drar viktige emner frem i lyset. Det er ikke bare tull det han driver med! Har dere sett Bowling for Columbine? Utrolig bra dokumentar om de to gutta som skjøt rundt seg og drepte og skadet flere av sine medelever på Columbine high school for noen år siden. Moore setter her søkelyset på våpenpolitikken i usa. Anbefales!

Gjest Den utstødte
Skrevet

Sorry Pusen. De som har litt kjenskap til amerikansk våpenvovgivning, vet at denne filmer er full av faktafeil.

Ingen med aresse i NY som MM, kan gå inn i en bank i Midtvesten, åpne en konto og motta en jaktrifle til adskillige tusen Dollar. Du må ha en permit, og det kan ta uker.

B.f.C. er et sammensurium av kryssklipping av opptak gjort med et års mellomrum. Bl. annet innslaget om og med Charlton Heston.

Skrevet

B.f.C. er et sammensurium av kryssklipping av opptak gjort med et års mellomrum. Bl. annet innslaget om og med Charlton Heston.

Skrevet

Jeg har sett både Columbine og Farenheit, og synes begge var bra. De stiller noen interesante spørsmål og fikk ihvertfall meg til å tenke. Men selvfølgelig skal man se dem med litt kritisk sans.

Piglet

Gjest Den utstødte
Skrevet

I filmen B.f.C. er det et innslag med Charlton Heston, i anledning et Gunshow i Denver. C.H. holdt en tale. Denne talen er klippet sammen i filmen av to taler, holdt med et års mellomrum. Link kommer senere. Du vil se at C.H. bytter slips og jakke midt i talen. Det er også en helt annen bakgrunn.

Skrevet

Ja og så? Selv om det er en stund siden jeg så filmen kan jeg ikke huske det, men skiftet han mening iløpet av de to talene da?

Hva vil du frem til egentlig? Hvilken side står du på? Enig i at man må være kritisk, men endel sannhet er det!

Skrevet
Jeg har sett både Columbine og Farenheit, og synes begge var bra. De stiller noen interesante spørsmål og fikk ihvertfall meg til å tenke. Men selvfølgelig skal man se dem med litt kritisk sans.

Piglet

:Nikke:

Gjest Valhalla
Skrevet
gadd ikke lese artikkelen

fahrenheit 9/11 var dritkul!

Høh høh gadd ikke lesa artikkkelen je ezz, Michael Moore er kul azzz,han bare dritter ut Usa da.

Det som er skremmende er at MM treffer fehoder som deg som tror at bare fordi noe har dokumentar stemplet på seg er det sant.

Skrevet

Har sett B.f.C. + lest stupid white men og dude, where is my country. MM har en annen stil enn dokumentarer flest, og er helt klart lite nyansert, men til alle de som anklager ham for faktafeil vil jeg bare si:

Hvis kun 10% av det han skriver i bøkene sine er sant så er det fremdeles grunn til :hakeslepp:

(og det aller meste er etter hva jeg vet sant, selv om han ikke viser to sider av en sak)

Tingeling

PS: MM har forresten utlovet en stor pengesum til den som klarer å finne feil i bøkene hans, så det er bare å sette igang Valhalla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...