AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Hei! Jeg teller i en periode kcalorier i forsøk på å få kontroll på vekten igjen. Problemet er at jeg gjerne kunne ønske å spise ute innimellom - på alt fra bakerier til restauranter. Noen som vet om steder som oppgir næringsinnhold? Tusen takk på forhånd! Anonymous poster hash: cbe9f...488
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Hei! Jeg teller i en periode kcalorier i forsøk på å få kontroll på vekten igjen. Problemet er at jeg gjerne kunne ønske å spise ute innimellom - på alt fra bakerier til restauranter. Noen som vet om steder som oppgir næringsinnhold? Tusen takk på forhånd!Anonymous poster hash: cbe9f...488 Sybway. Står ikke der direkte, mn står om alle de forskjellige sandwitchene på nettet På mange kafeer selgr de jo ting som er i inpakkning, da står det gjerne å utsiden. Dra innom en kafee pg se hva e har der. så søker du på nettet om produkt Anonymous poster hash: 00954...6bf
Gjest Runforit Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Bakerier er ikke så vanskelig da. Man vet ca hva en bolle eller et kakestykke veier og da er det lett å regne ut ca kcalinnhold. På restauranter er det bare til å be om å få saus etc ved siden av og så ser en ca hvor mange gram av hver ting det er på øyemål.
neon_sun Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 peppes har jo endel retter under 600 kcl som er helt ok.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Bakerier er ikke så vanskelig da. Man vet ca hva en bolle eller et kakestykke veier og da er det lett å regne ut ca kcalinnhold. På restauranter er det bare til å be om å få saus etc ved siden av og så ser en ca hvor mange gram av hver ting det er på øyemål. Hvordan kan man regne på det egentlig? Man vet jo ikke hvor mye smør/olje de bruker i oppskriften, eller om det er lett- eller helmelk osv. Anonymous poster hash: b977e...3da
Gjest Runforit Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 Hvordan kan man regne på det egentlig? Man vet jo ikke hvor mye smør/olje de bruker i oppskriften, eller om det er lett- eller helmelk osv. Anonymous poster hash: b977e...3da De fleste bakerier bruket standard oppskrifter.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #8 Skrevet 22. februar 2015 De fleste bakerier bruket standard oppskrifter. Hvilken da? Og hva med bakst som innholder andre ting som eggekrem, sjokolade, rosiner, melis osv? Og hva med påsmurte varer? Hvor mye smør bruker de, hva slags ost, hvordan skinke osv? Mulig det er jeg som er treg her, men jeg har ingen peiling. Ikke kan jeg ta vekten på standard matvarer på øyemål heller :-( TsAnonymous poster hash: cbe9f...488 1
Gjest Runforit Skrevet 23. februar 2015 #9 Skrevet 23. februar 2015 (endret) Hvilken da? Og hva med bakst som innholder andre ting som eggekrem, sjokolade, rosiner, melis osv? Og hva med påsmurte varer? Hvor mye smør bruker de, hva slags ost, hvordan skinke osv? Mulig det er jeg som er treg her, men jeg har ingen peiling. Ikke kan jeg ta vekten på standard matvarer på øyemål heller :-( TsAnonymous poster hash: cbe9f...488 Da må du sette deg inn i ernæring og Google er et fint verktøy for å se etter ca kalorier i forskjellige bakverk. Endret 23. februar 2015 av Runforit
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #10 Skrevet 23. februar 2015 Da må du sette deg inn i ernæring og Google er et fint verktøy for å se etter ca kalorier i forskjellige bakverk. Hva skal jeg Google? 'Kcalinnhold i stor bolle med rosiner"? Hva er denne 'standard formelen' på bakverk? Uansett, det er nettopp dette jeg ikke har tid tid, og som er grunnen til at jeg trenger å gå til steder som oppgir dette for meg. En bagel med pålegg feks kan variere ganske så mye iht innhold av kcalorier. Det handler jo heller ikke bare om bagelen, men om mengde og type pålegg også. Og for en som meg som noterer alt så er det lite motiverende å skrive 'bagel med ost: 4-700 kcal" :-) Men tusen takk uansett for svarene :-) TsAnonymous poster hash: cbe9f...488
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå