Gå til innhold

Meninger om treningen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 20 år, 162 cm og 55 kg. Her er en typisk treninguke for meg, slik jeg gjør det til vanlig, bortsett fra i ferier og i travle perioder.

Mandag: Løping 40 minutter, styrketrening 30 minutter.

Tirsdag: Løping 60 minutter, styrketrening 15 minutter.

Onsdag: Gåtur/skitur 60 minutter.

Torsdag: Løping 30 minutter, tabata styrketrening 55 minutter.

Fredag: Løping 50 minutter, styrketrening 20 minutter.

Lørdag: Hviledag.

Søndag: Gåtur/skitur 60 minutter.

Noen som har noen meninger angående treningsplanen min? Er glad i kondisjonstrening - derfor så mye av det. Tar gjerne imot både positive og negative synspunkter, tips og råd :)

Anonymous poster hash: c0157...761
Videoannonse
Annonse
Gjest Haaploes
Skrevet

Jeg leste denne artikkelen for en stund siden, og googlet meg litt videre gjennom den. Nå legger jeg styrkeøktene før treningsøktene, og det føles mer riktig uten at jeg klarer å være mer spesifikk enn det.

Skrevet

Jeg leste denne artikkelen for en stund siden, og googlet meg litt videre gjennom den. Nå legger jeg styrkeøktene før treningsøktene, og det føles mer riktig uten at jeg klarer å være mer spesifikk enn det.

Det kommer vel helt an på hva formålet med treningen er? Vil man hovedsakelig bli sterkere og få mer muskelmasse tar man styrketreningen først, og hvis fokuset er mest på å få bedre kondisjon så tar man det først. Greia er vel at man gjerne yter bedre først i treningsøkta, så hvis man vil øke i styrke så er det dumt å "slite seg ut" med kondisjonstrening først.

Gjest Haaploes
Skrevet

Det kommer vel helt an på hva formålet med treningen er? (...)

Det høres absolutt fornuftig ut. TS skriver ingenting om hva formålet med treningen er, hun ber om generelle råd og innspill, og jeg bidro bare med en artikkel jeg syntes var interessant :)

Skrevet (endret)

Det høres absolutt fornuftig ut. TS skriver ingenting om hva formålet med treningen er, hun ber om generelle råd og innspill, og jeg bidro bare med en artikkel jeg syntes var interessant :)

Åja, det gikk litt fort i svingene her - jeg leste ikke artikkelen for jeg trodde det sto at man skulle trene styrke førs, beklager :fnise: Leste den nå, og jeg er enig i at det beste for progresjonen er å isolere øktene, men hvis man skal ta både styrke og kondisjon bør man ta det man fokuserer mest på først. :)

Selv har jeg alltid tatt kondisjonen først, av gammel vane. Det er det som har føltes mest naturlig for meg. Men så fokuserer jeg mest på kondisjonen også, da.

Endret av magicpie
Skrevet

Hva gjør du når du trener styrke? :)

Har ikke noen fast plan, bare bruker apparater på treningssenteret, eller egen kroppsvekt. Går mye i øvelser som knebøy, markløft, situps, planke, armhevinger, skulderpress, og diverse andre øvelser for omtrent hele kroppen :) Bruker ikke særlig tunge vekter, alt fra 8-12 reps per runde :)

Anonymous poster hash: c0157...761

Skrevet

Jeg synes det ser bra ut! Så lenge du gjør det du trives med, så er det ingenting i veien :)

Kan likevel bemerke at siden du har mye løpe-, gå- og skiturer, og derfor brenner mye kalorier, bør du passe på å få i deg nok mat. Jeg hadde også en periode hvor jeg løp eller gikk omtrent hver dag, og ble da utbrent pga. at jeg ikke var flink til å spise så mye som jeg burde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...