Gå til innhold

Hvor ofte spiser du fisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva spiser du da?

Tar du evt tran?

Anonymous poster hash: ec7d2...3e7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Spiser en form for fisk (stort sett) hver eneste dag. Ofte til middag (4-6 ganger i uka), men det går også mye i fisk som pålegg. Spiser mye røkt laks, gravet laks, makrell i tomat og svolværpostei. Tar ikke tran og har aldri gjort det.

Edit: til middag blir det vanligvis sei eller reker i supper/gryter. Varierer også med ovnstekt/pannestekt laks. Ofte piller jeg noen reker ekstra som jeg har til pålegg senere

Endret av veraa94
  • Liker 1
Skrevet

Spiser fisk alt for sjeldent. Synes det er godt en gang i blant, men er sjømat er ikke favoritten hos meg.

Da blir det gjerne laksefilet eller hjemmelagde fiskepinner eller fiskegrateng.

Spiser kanskje 1-2 ganger i mnd. Tar ikke tran heller.

Anonymous poster hash: be680...63e
Skrevet

Spiser fisk/sjømat nesten hver dag og tar tran.

Skrevet (endret)

fisk til middag 2 ganger i uken. Tran hvis jeg husker det og av og til som pålegg.

Edit: middager er ofte ovnsbakt laks, fiskegrateng, torsk med søtetpotetmos eller brokkolipure. Pålegg er røkelaks.

Endret av Blådiamant
Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi spiser nok fisk alt for skjeldent, men jeg er ikke spesielt glad i sjømat. Tipper vi spiser fisk tre ganger i mnden. Tar ikke omega-3 eller tran. Når

Vi spiser fisk går det i stekt laks/ørret med diverse grønnsaker til

Skrevet

Spiser fisk/sjømat nesten hver dag. Enten til middag eller som pålegg. Vanligvis spiser jeg laks, torsk, ørret, sei, reker, blåskjell og makrell. Tar tran annenhver dag, multivitamin de dagene jeg ikke tar tran.

Skrevet

Nesten daglig, er glad i makrell i tomat og varmrøkt makrell som pålegg. Fiskemiddager par, tre ganger i uka. Tar også tran på vinterhalvåret.

Skrevet

Fisk 3 ganger i uken, og eggerøre og røket laks på rundstykkene om morgenen for hele familien :)

Når vi har middag varierer vi med alt, torsk, sei, laks, ørret, alt mulig rart :)

Anonymous poster hash: a3b3e...a66

Skrevet

Vi har regel på å ha fisk minst 2 ganger i uka, pluss at vi fyller på med litt makrell i tomat og annet fiskepålegg på brødskiva:P Vi spiser mye laks, både i pasta, i wraps med salat, stekt, bakt kokt, i form... man kan jo gjøre alt med den:P Ellers går det en del i torsk, gjerne med hjemmelagde potetbåter og litt bacon, panert fisk i forskjellige utgaver er også godt. Reker har vi noen ganger i wok med nudler:)

Tar ikke tran. Blæh:P

Anonymous poster hash: 6be04...05f
Skrevet

fisk til middag 2 ganger i uken. Tran hvis jeg husker det og av og til som pålegg.

Fisk som pålegg, ikke tran?

• Liker 1
Skrevet

Fisk som pålegg, ikke tran?

Ja, fisk som pålegg. Så det etterpå at det kunne misforstås.

Skrevet

3-4 x pr uke. Som regel laks,torsk og ørret, spiser også mye skalldyr.

Spiser også salat med tunfisk fra boks og knekkebrød med makrell i tomat, pluss ansjos til tapas.

Skrevet (endret)

Jeg er veldig lite glad i smaken av de fleste fiskesorter, så spiser desverre lite av det som er der ute. Blir nok ikke mere enn en gang i mnd. Er selv klar over at dette er noe jeg burde bli bedre på, så prøver å finne flere retter som har fisk i seg, men ikke smaker så veldig mye fisk.

Endret av Codex
Skrevet

Dessverre aldri! :(

Jeg er veldig glad i fisk og fiskemat, men tåler det ikke.

Kan ikke ta tran heller, men tar selolje for omega-3

Men den gangen jeg spiste fisk var det vanligvis lettsaltet torsk eller sei med hjemmelaget potetstappe og bacon.

Fersk torsk med potet, grønnsaker og hvit saus.

Hjemmelagde laksekarbonader med salat og potet eller brød.

Hjemmelagde fiskekaker i brun saus med potet, grønnsaker og makaronistuing.

Hjemmelagde fiskeboller i hvit saus med potet og grønnsaker.

Ovnsbakt laks eller ørret.

(Fiskekakene og fiskebollene kjøpte jeg privat, og laget dem ikke selv)

Anonymous poster hash: b3d7a...e99
Skrevet

Edit: middager er ofte ovnsbakt laks, fiskegrateng, torsk med søtetpotetmos eller brokkolipure. Pålegg er røkelaks.

Oi, brokkolipuré. Det skal prøves ut. For min del er jeg ikke så glad i hvit fisk så lenge det ikke smaken er noe kamuflert med noe annet (for eksempel i fiskegrateng, fiskenuggets og fiskepinner). Noen som har noen tips til meg? Laks liker jeg kjempegodt, så det er det ikke noe problem med, men det er jo ikke anbefalt å spise dette mer enn to ganger i uken.

Anonymous poster hash: 6d220...3ca

Skrevet

Veldig ofte ettersom first price fiskegratengene er noe av det eneste studentbudsjettet mitt tåler

Skrevet

Spiser som regel fisk minst en gang daglig. Tar tran de dagene jeg ikke har spist fet fisk.

Til lunsj: har altlid salat til lunsj. Da kan jeg ha tunfisk, laks bakt med kanel, salt og pepper, eller torsk/sei stekt med ulike krydderier, som chili, hvitløk, tandoorikrydder, garam masala, karri, røkt paprika, spisskumin, koriander, osv.

Som pålegg: makrell i tomat, røykelaks, laksepålegg, sardiner i olje eller tomat, laksefiletmiddagsrester som kneftes utover skiven

Til middag: Det går mye i fiskeslagene laks, sei, torsk og kolje. Jeg er veldig glad i grønnsaker, og liker å variere tilbehøret mye med ulike former for grøntfor, krydder og urter. Det kan være alt fra fiskegratenger i ulike former, gryter, supper, woker, bakte fileter og grønnsaker, på pizza, i paier, i wraps, alt mellom himmel og jord. Jeg bruker nettet mye for å finne inspirasjon, både norske og utenlandske sider. På pinterest finner man masse gode sjømattips.

Om jeg skal dra frem konkrete eksempler på denne ukens fiskemiddager:

bakt kålrabi og gulrot i biter med timian og rosmarin, bakt søtpoteter i biter med kanel, salt og pepper, torskefilet dekket med lett creme fraiche, salt, sitronpepper og rikelig med hakkede mandler, bakt i ovnen.

gratinert sennepstorsk med blomkålmos. Steker torskeblokk så den flaker seg, steker løk, blander dette sammen med sennep, salt og pepper. Lager blomkålmos av kokt blomkål, salt, pepper og rikelig med sennepsfrø. Legger torsk/løkblandingen i en form, har over blomkålmos, ost på toppen, inn i ovnen i tyve minutter. Serveres med kokte poteter og grønnsaker (frossenblanding i dag, brokkoli, gulrøtter og erter).

wok med sei: woker løk, hvitløk, sopp, paprika og squash. Steker seifileter. Har over sweet chilisaus, eller evt srirachasaus

Laksefilet bakt sammen med reddiker, sjalottløk, mandelpotetbåter og epler, med masse dill på.

Anonymous poster hash: a9bac...f2d
Skrevet

Oi, brokkolipuré. Det skal prøves ut. For min del er jeg ikke så glad i hvit fisk så lenge det ikke smaken er noe kamuflert med noe annet (for eksempel i fiskegrateng, fiskenuggets og fiskepinner). Noen som har noen tips til meg? Laks liker jeg kjempegodt, så det er det ikke noe problem med, men det er jo ikke anbefalt å spise dette mer enn to ganger i uken.

Anonymous poster hash: 6d220...3ca

Blomkålpure er også utrolig godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...