AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Babyen er straks to uker gammel, og navlestumpen falt av etter 6 dager. Vi fikk ikke noe inngående opplæring i hvordan vi skulle stelle navlen ETTER at stumpen falt av, så vi føler oss litt rådville. Har konsultert Google, men blir ikke klokere. Noen skriver at man skal rense navlen hver dag med kokt vann, andre skriver at man skal la den være, og de tredje skriver at man skal rense godt med klorhexdin(?). Navlen har blod i seg, men dette er visst normalt har jeg lest meg til. Det væsker ikke som jeg kan se iallefall, og vi nødig pirke for mye nedi der. Samboer mener vi ikke skal røre den overhodet, men jeg liker ikke at det avogtil er blodflekker på innsiden av bodyen (ikke store, men små prikker). Er det noen som kan fortelle meg fasiten på dette?? Skal på helsestasjonen på tirsdag for å veie baby, men hører her først. Anonymous poster hash: a6538...f49
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Vi har latt den være på alle våre fire barn. Ikke vært noe problem Anonymous poster hash: f7240...41c
SjiraffenLaffen Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Vi fikk beskjed av jordmødrene på sykehuset og helsestasjonen om å la den være
Fanteria Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 Vi fikk beskjed at om det kom veske, ikke puss, så kunne dette fjernes med varmt vann på en q-tips. Om det blødde skulle vi ta kontakt med helsesøster.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 La den være. Vask evt ved behov med varmt vann på qtips. Trenger ikke koke detAnonymous poster hash: b768a...a15
langbein86 Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Jeg lot også navlen være i fred, helt fin nå 6 uker etter føddel.
Amarone Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 Vi fikk også beskjed om å la den være i fred, eventuelt vaske med klorhexidin. Vi vasket vel en gang like etter at stumpen falt av, og siden lot vi den være. Gikk helt fint.
Aselia Skrevet 22. februar 2015 #8 Skrevet 22. februar 2015 Fikk beskjed om å vaske med Klorhexidin. Og viktig å tørke forsiktig etter bad
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #9 Skrevet 22. februar 2015 Vi fikk også beskjed om å bare la den være. Men med yngstebarnet opplevde vi at den væsket en del, og liksom ikke ville "lukke seg" skikkelig. Da fikk vi tips av helsesøster om å kjøpe lapis-stift på apoteket og bruke dette ("dytte" stiften innpå navelen i noen sekunder) i noen dager. Da lukket den seg etter hvert helt fint, og nå som hun er 4 måneder gammel ser navelen ut akkurat sånn som den skal Anonymous poster hash: ecb13...8df
Miramiri Skrevet 22. februar 2015 #10 Skrevet 22. februar 2015 Du må ihvertfall passe på at navlen ikke blir rød og betent. Her kom det ganske mye guffe ut og jeg vasket vekk det verste med klorhexidin og bomull. Da tok det bare noen dager til at den tørket fint opp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå