Tyttebæra Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 (endret) Hei. Jeg klarte å søle noen flekker med ren klorin på gulvet i stad. Jeg vet at kattene blir helt "tullete" av dette og begynner å gni seg mot gulvet og lignende. Jeg tørket opp alt med en gang, men lukta ble jo sittende igjen i gulvet selvsagt. Kattene begynte å gni seg mot gulvet med engang og begynte å slikke på gulvet der jeg hadde sølt.... Kan dette være farlig for pusen selv om jeg tørket opp alt? Jeg "jagde" de bort når de gjorde det men de fortsatte uansett. Helte vann på gulvet og skrubbet det litt med en fille også men de fortsatte da også. Er så redd for pusene edit: skrivefeil Endret 21. februar 2015 av Tyttebæra
PPM Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 Hvis du hadde tørket det skikkelig bort så er det neppe farlig. Får kattene dine i seg nok salter som de trenger?
Tyttebæra Skrevet 21. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2015 Hvis du hadde tørket det skikkelig bort så er det neppe farlig. Får kattene dine i seg nok salter som de trenger? Ja er ganske sikker på jeg tørka bort alt, men de kom jo bort å begynte å slikke på gulvet med engang så jeg kan jo ikke vite om det lå et lite lag på gulvet ettersom jeg ikke tørket det opp med vann med en gang. Hmm, hvordan kan jeg vite om de får i seg nok da? Jeg kjøper alltid kvalitetsfor, merke Royal Kanin fra dyrebutikken hvis det har noe å si.
Tyttebæra Skrevet 21. februar 2015 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2015 Er det utekatter? Innekatter.
PPM Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Ok. Jeg ville sett om det finnes noe salt/mineraltilskudd til katter, eventuelt fått tak i noe mineralsalt ala det der rosa himalayasaltet eller noe sånt. Snakk med noen som har greie på katt. Natriumhypokloritt, virkestoffet i klorin, det brytes ned til blant annet vanlig salt så vidt jeg vet, det kan være noe av de stoffene som kattene har så lyst på, tviler på at det er klorin selv de er ute etter.
Tyttebæra Skrevet 22. februar 2015 Forfatter #7 Skrevet 22. februar 2015 Ok. Jeg ville sett om det finnes noe salt/mineraltilskudd til katter, eventuelt fått tak i noe mineralsalt ala det der rosa himalayasaltet eller noe sånt. Snakk med noen som har greie på katt. Natriumhypokloritt, virkestoffet i klorin, det brytes ned til blant annet vanlig salt så vidt jeg vet, det kan være noe av de stoffene som kattene har så lyst på, tviler på at det er klorin selv de er ute etter. Okei, takk for svar og tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå