Gå til innhold

Cornelias hus, svarer ikke på mail om feil vare


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri handlet hos dem før, men da de hadde salg på favorittmerket mitt i interiør så bestilte jeg et par ting.

Da varene ankom var det mangelfullt og ikke i samsvar med bestillingen min. Jeg skrev en hyggelig mail og gjorde dem oppmerksom på at det står "xxxxxxx osv" i produktbeskrivelsen, men jeg har mottatt "xxxxxxxx osv". Null respons.

Skrev igjen et par dager etter, denne gangen med litt strengere tone med krav om respons, fordi jeg ønsker sende tilbake varene dersom de ikke vil ordne opp.

To dager til gikk, og ingen svar.

Kjenner jeg blir irritert! Noen som tilfeldigvis har erfaring med dem?

Og hva kan jeg gjøre? Forbrukerombudet?

Bedrifter kan vel ikke bare ignorere klager for kunder på den måten!? Jeg har betalt for en vare jeg ikke mottok iht beskrivelsen.



Anonymous poster hash: d0ffd...90c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd å ringe?



Anonymous poster hash: 6d78a...85b
  • Liker 2
Skrevet

Kanskje de har vinterferie?

  • Liker 1
Skrevet

Du kan ikke kontakte forbrukerrådet uten å ha prøvd å ringe, i det minste...

  • Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Hva med å bare returnere varene siden de ikke har levert i hht bestilling? Du har 14 dagers angrefrist (noe de skal ha opplyst om) ved nettsalg.

Skrevet

De har sikkert et nr, får prøve det. Syns bare det er greiere å ha alt skriftlig på mail.

Vil ikke sende varene tilbake (angrefrist), fordi frakten var skyhøy og jeg må i så fall betale frakten tilbake også, og dermed tape minst 200 kr.

Hvis det er reklamasjon skal de betale, men da står det at jeg må kontakte de først. Noe jeg prøver på!

Ser at de har ingen aktiv Facebookside, men legger ut masse greier på Instagram, så de lever ihvertfall. Hvis de av en eller annen grunn ikke kan svare nå, bør de sende ut autosvar eller en "dette skal vi ta videre til blablabla", ikke bare ignorere alle henvendelsene mine.

TS



Anonymous poster hash: d0ffd...90c
Skrevet

Men hvor mange dager siden er det du sendte mail da? Du kan ikke forvente svar i løpet av et par dager, tenker jeg. Du bør prøve å ringe også før du evt tar saken med Forbrukerrådet.

Dessuten har de butikk i Oslo sentrum så hvis du bor der kan du gå direkte til butikken.

Skrevet

Du er visst ikke alene

https://www.trustpilot.co.uk/review/corneliashus.no

Anonymous poster hash: a51e2...f65

Wow, det var dårlige reviews, mildt sagt! Fy søren, er det mulig! Blir provosert over at et norsk, tilsynelatende skikkelig firma, driver på slik. Ignorerer henvendelser og svarer frekt.

Anonymous poster hash: d0ffd...90c

Skrevet

Jeg får da stadig opp nyhetsoppdateringer fra dem på Facebook, så jeg vil da påstå at de er aktive: https://www.facebook.com/CorneliasHus

Anonymous poster hash: ac549...f05

Se der ja! Siden jeg fikk opp da jeg søkte var svensk og inaktiv.

Kan prøve å skrive til dem der, kanskje de reagerer når "alle" ser det.

Anonymous poster hash: d0ffd...90c

Skrevet

Men hvor mange dager siden er det du sendte mail da? Du kan ikke forvente svar i løpet av et par dager, tenker jeg. Du bør prøve å ringe også før du evt tar saken med Forbrukerrådet.

Dessuten har de butikk i Oslo sentrum så hvis du bor der kan du gå direkte til butikken.

Første mail mandag, andre mail onsdag.

Frister ikke så veldig å ringe og bli møtt av sure personer som krangler og legger på (ref. linken oppforbi her), men må jeg, så må jeg.

Bor dessverre ikke i Oslo.

Anonymous poster hash: d0ffd...90c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...