AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Har aldri handlet hos dem før, men da de hadde salg på favorittmerket mitt i interiør så bestilte jeg et par ting. Da varene ankom var det mangelfullt og ikke i samsvar med bestillingen min. Jeg skrev en hyggelig mail og gjorde dem oppmerksom på at det står "xxxxxxx osv" i produktbeskrivelsen, men jeg har mottatt "xxxxxxxx osv". Null respons. Skrev igjen et par dager etter, denne gangen med litt strengere tone med krav om respons, fordi jeg ønsker sende tilbake varene dersom de ikke vil ordne opp. To dager til gikk, og ingen svar. Kjenner jeg blir irritert! Noen som tilfeldigvis har erfaring med dem? Og hva kan jeg gjøre? Forbrukerombudet? Bedrifter kan vel ikke bare ignorere klager for kunder på den måten!? Jeg har betalt for en vare jeg ikke mottok iht beskrivelsen. Anonymous poster hash: d0ffd...90c
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 har du prøvd å ringe? Anonymous poster hash: 6d78a...85b 2
Gjest Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 Du kan ikke kontakte forbrukerrådet uten å ha prøvd å ringe, i det minste... 3
Gjest Blondie65 Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 Hva med å bare returnere varene siden de ikke har levert i hht bestilling? Du har 14 dagers angrefrist (noe de skal ha opplyst om) ved nettsalg.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 De har sikkert et nr, får prøve det. Syns bare det er greiere å ha alt skriftlig på mail. Vil ikke sende varene tilbake (angrefrist), fordi frakten var skyhøy og jeg må i så fall betale frakten tilbake også, og dermed tape minst 200 kr. Hvis det er reklamasjon skal de betale, men da står det at jeg må kontakte de først. Noe jeg prøver på! Ser at de har ingen aktiv Facebookside, men legger ut masse greier på Instagram, så de lever ihvertfall. Hvis de av en eller annen grunn ikke kan svare nå, bør de sende ut autosvar eller en "dette skal vi ta videre til blablabla", ikke bare ignorere alle henvendelsene mine. TS Anonymous poster hash: d0ffd...90c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 Du er visst ikke alene https://www.trustpilot.co.uk/review/corneliashus.no Anonymous poster hash: a51e2...f65
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #8 Skrevet 22. februar 2015 Jeg får da stadig opp nyhetsoppdateringer fra dem på Facebook, så jeg vil da påstå at de er aktive: https://www.facebook.com/CorneliasHus Anonymous poster hash: ac549...f05
Riskrem Skrevet 22. februar 2015 #9 Skrevet 22. februar 2015 Men hvor mange dager siden er det du sendte mail da? Du kan ikke forvente svar i løpet av et par dager, tenker jeg. Du bør prøve å ringe også før du evt tar saken med Forbrukerrådet. Dessuten har de butikk i Oslo sentrum så hvis du bor der kan du gå direkte til butikken.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #10 Skrevet 23. februar 2015 Du er visst ikke alene https://www.trustpilot.co.uk/review/corneliashus.no Anonymous poster hash: a51e2...f65 Wow, det var dårlige reviews, mildt sagt! Fy søren, er det mulig! Blir provosert over at et norsk, tilsynelatende skikkelig firma, driver på slik. Ignorerer henvendelser og svarer frekt. Anonymous poster hash: d0ffd...90c
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #11 Skrevet 23. februar 2015 Jeg får da stadig opp nyhetsoppdateringer fra dem på Facebook, så jeg vil da påstå at de er aktive: https://www.facebook.com/CorneliasHus Anonymous poster hash: ac549...f05 Se der ja! Siden jeg fikk opp da jeg søkte var svensk og inaktiv. Kan prøve å skrive til dem der, kanskje de reagerer når "alle" ser det. Anonymous poster hash: d0ffd...90c
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #12 Skrevet 23. februar 2015 Men hvor mange dager siden er det du sendte mail da? Du kan ikke forvente svar i løpet av et par dager, tenker jeg. Du bør prøve å ringe også før du evt tar saken med Forbrukerrådet. Dessuten har de butikk i Oslo sentrum så hvis du bor der kan du gå direkte til butikken. Første mail mandag, andre mail onsdag. Frister ikke så veldig å ringe og bli møtt av sure personer som krangler og legger på (ref. linken oppforbi her), men må jeg, så må jeg. Bor dessverre ikke i Oslo. Anonymous poster hash: d0ffd...90c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå