Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en hjemmetest i dag, riktig nok a1, fra Apotek1. Resultatet på denne var Usikker, men med en liten strek på Positiv! Hva betyr dette?
Har også vært kvalm den siste uka, spesielt etter jeg har spist eller mens jeg spiser. Og det var derfor jeg valgte å teste i dag og ikke vente i 3 uker til for å se om mensen kom eller ikke, men jeg skjønner ikke resultatet av testen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er usikker bør du alltid ta en ny test, enten neste dag eller etter et par dager. Husk å bruke morgenurin :)

Anonymous poster hash: f88f8...bd9
  • Liker 1
Skrevet

3 uker til neste mensen skal komme?

Hvilken syklus har du?

Anonymous poster hash: 69372...c94
Skrevet

3 uker til neste mensen skal komme?

Hvilken syklus har du?

Problemet er at jeg ikke aner hvilken syklus jeg har, fordi jeg har hoppet over mange ganger (bruker Loette), men jeg tror neste mens skal komme mellom 8-11 mars.

Jeg tok testen fordi jeg glemte å starte på p-pillene etter den pille-frie uka, og har følt meg kvalm i en uke (og kvalmen kom 1 uke etter ubeskyttet samleie, jeg visste ikke om de glemte pillene før det hadde gått 4 dager). Eggløsningen kom samme dag som jeg igjen lå med kjæresten min uten å vite om de glemte pillene.

Skrevet

Problemet er at jeg ikke aner hvilken syklus jeg har, fordi jeg har hoppet over mange ganger (bruker Loette), men jeg tror neste mens skal komme mellom 8-11 mars.

Jeg tok testen fordi jeg glemte å starte på p-pillene etter den pille-frie uka, og har følt meg kvalm i en uke (og kvalmen kom 1 uke etter ubeskyttet samleie, jeg visste ikke om de glemte pillene før det hadde gått 4 dager). Eggløsningen kom samme dag som jeg igjen lå med kjæresten min uten å vite om de glemte pillene.

Ca 14 dager etter eggløsning kommer mensen dersom egg ikke blir befruktet. Dette er uavhengig av syklus.

Dersom du har gått 4 dager uten å ta pilla, så er ikke pilla sikker igjen før etter 14 dager (slik var det ihvertfall på de jeg gikk på).

Prøv igjen ved neste morgenurin.

Skrevet

Har god erfaring med testen du bruker, synes den gir mye tydeligere resultat enn f.eks. clearblue. Aldri fått svak strek med de der, uten at jeg var gravid. Hos meg har den hvert heeeelt hvit på teststreken om jeg ikke har vært gravid - ikke noe skyggestrek der i gården. Jeg tipper du er gravid.

Anonymous poster hash: 80cc4...f70
Skrevet

Ta en ny test du :) Vent noen dager så hormonnivået kan stige om du er gravid. Og en clear blue digital vil gi deg et konkret svar.

Anonymous poster hash: 6e67a...855

Skrevet

Har svart deg i den andre tråden også, men det finnes ingen strek for "usikker". Kun kontrollstrek og teststreken. Så denne testen er nok positiv.

Skrevet

Tok en test i dag tidlig. Den ble negativ, selv med morgenurin. Den første testen jeg tok ble positiv, så dette gir ikke mening? Neste mens er forventet innen 10 dager.

Skrevet

Tok en test i dag tidlig. Den ble negativ, selv med morgenurin. Den første testen jeg tok ble positiv, så dette gir ikke mening? Neste mens er forventet innen 10 dager.

1: det er forskjell på testenes sensitivitet, den første du tok kan ha vært mer sensitiv enn den neste du tom

2: det er ikke alltid morgenurin gir sterkest strek

3: det kan ha vært en kjemisk graviditet

Anonymous poster hash: 10b7f...491

Skrevet

Jeg er fortsatt kvalm og blir kvalm når jeg spiser, så jeg skjønner det virkelig ikke? Burde jeg vente og ta en test til?

Skrevet

Er det ikke da for tidlig å teste?

Anonymous poster hash: 494e4...50e

Skrevet

Fikk vite at man kunne teste tidligst 2 uker etter eventuel befruktning?

Og siden tegnene er der, så..

Skrevet

Synes det høres rart ut at du ikke venter mensen før 10 mars eller hva du skrev! Sikker på at eggløsning var den dagen?

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Du kan ikke ha hatt EL for 14 dager siden og mens om 10. 24 dager mellom EL og mens er "for lenge". Så hvis du hadde EL for 14 dager siden bør mensen komme ca nå,hvis du ikke er gravid.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde sist mens den 4-10 januar, varte ikke hele uka (sluttet vel den 8), og det var min pillefrie uke. Så glemte jeg 4 aktive piller og hadde ubeskyttet samleie noen ganger uten å vite om de glemte pillene. Så en liten stund etter det kom EL og jeg lå med kjæresten min den dagen også (og da glemte vi helt å tenke på prevensjon, så dumme som vi er). Og en ukes tid etter det begynte jeg å bli kvalm og det er jeg fortsatt. Jeg vet ikke om dette hjelper dere med å hjelpe meg, men det er i hvert fall hele historien fra starten av.

Det er derfor jeg tok en test for å sjekke, men har liksom ikke fått noe klart resultat?

Skrevet

Du kan ikke ha hatt EL for 14 dager siden og mens om 10. 24 dager mellom EL og mens er "for lenge". Så hvis du hadde EL for 14 dager siden bør mensen komme ca nå,hvis du ikke er gravid.

Med mindre man har en unormal lang lutealfase. :P

Skrevet

Jeg hadde sist mens den 4-10 januar, varte ikke hele uka (sluttet vel den 8), og det var min pillefrie uke. Så glemte jeg 4 aktive piller og hadde ubeskyttet samleie noen ganger uten å vite om de glemte pillene. Så en liten stund etter det kom EL og jeg lå med kjæresten min den dagen også (og da glemte vi helt å tenke på prevensjon, så dumme som vi er). Og en ukes tid etter det begynte jeg å bli kvalm og det er jeg fortsatt. Jeg vet ikke om dette hjelper dere med å hjelpe meg, men det er i hvert fall hele historien fra starten av.

Det er derfor jeg tok en test for å sjekke, men har liksom ikke fått noe klart resultat?

Men er du sikker på at el var da? Hvis jeg var deg ville jeg ha ventet med å teste, evntuelt sett om mensen kommer eller teste igjen den 8.

Skrevet

Men er du sikker på at el var da? Hvis jeg var deg ville jeg ha ventet med å teste, evntuelt sett om mensen kommer eller teste igjen den 8.

Jeg er helt sikker. Det kunne ikke vært noe annet. Føler meg ekstremt "flink" som har klart dette. Men tenker å teste igjen hvis ikke mensen kommer innen 10 dager.

Skrevet

Jeg er helt sikker. Det kunne ikke vært noe annet. Føler meg ekstremt "flink" som har klart dette. Men tenker å teste igjen hvis ikke mensen kommer innen 10 dager.

Lykke til! Håper du får det resultatet du ønsker deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...