AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Må man være godt trent for å kunne klatre? Jeg synes det virker så gøy, men er ikke trent i det hele tatt. Er slank, så har ikke mye ekstra vekt å løfte opp, men er jo ikke så sterk. Kan jeg likevel dra på klatrekurs, eller burde jeg trene meg opp først? Anonymous poster hash: f2961...394
Gjest Runforit Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 (endret) Eneste stedet du kan trene deg opp på å klatre er på en klatrevegg. Det er tøft og skummelt første gangen. Det å klatre handler mer om teknikk enn styrke. Du lærer raskt at du skal bruke føtter og legger og at hendene kun er for å holde deg fast. I allefall så lenge du ikke skal klatre i overhang og opp ned, men da er man uansett på et helt annet stadie. Jenter er som oftest raskere og flinkere enn gutter i starten nettopp fordi instinktet til menn er å bruke styrke og da spesielt armer og hender. Så start å klatre Er supergøy og fantastisk trening for hele kroppen. Endret 21. februar 2015 av Runforit
fink Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Dra på klatrekurs du! Er fint å ha styrke, men teknikk er minst like viktig, og for å bli god gjelder det å komme i gang med selve klatringen. Lykke til, det er kjempegøy!
Gjest Haaploes Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 Som de to andre her sier: teknikk er superviktig! Jeg gruet meg som bare fy da kjæresten min overtalte meg til å bli med - han er godt trent og vesentlig sterkere enn meg. Men...med muskler kommer kilo, og jeg er jo mye lettere! Han er selvfølgelig fortsatt mye flinkere enn meg, men jeg beveger meg lettere og smartere enn det han gjorde da han var nybegynner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå