AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Bonussønn har operert inn dren i ørene. Det har ikke blitt gitt noe beskjed om at bading ikke er lurt av lege, derfor tenkte vi heller ikke på det når vi var på badet i dag! Han elsker å bade og han liker å dukke hodet under vann. Han våknet nå gråtende med vondt i ørene stakkars Da googlet jeg litt å fant ut at det ikke var bra å bade med dren...Hva skal vi gjøre nå? kan det skje noe alvorlige skader av å bade med dren? Burde vi kontakte legevakten? Han har fått litt paracet og han sier han ikke har vondt lenger. Anonymous poster hash: 11f97...469
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 Vi fikk bare beskjed om å være forsiktige den første tiden, så han ikke fikk mye vann i ørene under bading/dusj. Men det var vel bare de første ukene, ellers skal det gå fintAnonymous poster hash: b9d63...d0f
Calypso Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Da jeg gjennomgikk det samme fikk jeg streng beskjed av legen om å ikke ha hodet under vann men jeg fikk også en boks med noe jeg kunne bruke til å tette ørene med når jeg skulle bade (så ut som plastikk bare at man kunne forme det sånn som man ville, husker ikke hva det het men tror det var noe med silikon).
Severus Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 http://www.apotek1.no/produkter/ear-band-it-ass-farger-str-s-1stk-936944p Har sett en del unger med dren ha disse i bassenget, de beskytter vist ørene.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 Bonussønn har operert inn dren i ørene. Det har ikke blitt gitt noe beskjed om at bading ikke er lurt av lege, derfor tenkte vi heller ikke på det når vi var på badet i dag! Han elsker å bade og han liker å dukke hodet under vann. Han våknet nå gråtende med vondt i ørene stakkars Da googlet jeg litt å fant ut at det ikke var bra å bade med dren...Hva skal vi gjøre nå? kan det skje noe alvorlige skader av å bade med dren? Burde vi kontakte legevakten? Han har fått litt paracet og han sier han ikke har vondt lenger. Anonymous poster hash: 11f97...469 Vi fikk beskjed av legen om å ikke bade barnet når det hadde dren inn i ørene!! Men det går an å kjøpe noen "silikon-propper", eller hva det nå heter som man kan putte ytterst i barnas ører under bading. Dette gjør at de ikke får vann innerst i ørene. Dukking under vann bør på det sterkeste unngås!! Når barnet har det vondt og du ikke vet hva du kan gjøre bør du kontakte legevakta selv om min erfaring er at bare de på øre-nese-hals-klinikker sitter med den beste ekspertisen på det. Anonymous poster hash: c4d30...3fa
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Vi fikk beskjed av legen om å ikke bade barnet når det hadde dren inn i ørene!! Men det går an å kjøpe noen "silikon-propper", eller hva det nå heter som man kan putte ytterst i barnas ører under bading. Dette gjør at de ikke får vann innerst i ørene. Dukking under vann bør på det sterkeste unngås!! Når barnet har det vondt og du ikke vet hva du kan gjøre bør du kontakte legevakta selv om min erfaring er at bare de på øre-nese-hals-klinikker sitter med den beste ekspertisen på det. Anonymous poster hash: c4d30...3fa Altså; man må jo dusje barnet som normalt, men vi sørget for å tørke godt med hårføner med det samme det kom ut av dusjen først rundt/på ørene. Også prøve å få minimalt med vann rundt/på ørene i utgangspunktet. Anonymous poster hash: c4d30...3fa
Maimira Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 Nå man har dren bør man ikke bade, i alle fall ikke få hodet under vann. Er jo også lett at drenet faller ut da. Når barnet skal vaske håret f.eks, så får man kjøpt sånne silikonpropper på apoteket som hindrer vannet i å renne inn i øregangen.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #8 Skrevet 22. februar 2015 Vi fikk beskjed om at vi kan bade som normalt, men ikke i bassenger i syden (bakterier). Passe på litt ekstra første tiden. Dren i begge ørene, for to år siden. Man skal ha litt lavere terskel for legevaktbesøk for problemer med ørene når man har ørebarn. Om han akkurat har satt dem inn hadde jeg spurt om jeg skulle komme inn en tur dersom han har smerter. Ellers så gir influensaen som går nå smerter i ørene. Anonymous poster hash: bfd1c...bc2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #9 Skrevet 22. februar 2015 Takk for svar dere! Ja, de hadde fått beskjed om å ungå vann i ørene de 4-6 første ukene pga infeksjon og slike ting. Han har nettopp hatt kyssesyken og har vært litt hanglete så kan også ha noe med det å gjøre. Han er frisk i dag, så det er bra! Men sånne propper er sikkert lurt å begynne med fra neste gang. Takk for tips og råd 😊👍Anonymous poster hash: 11f97...469
Skogkløver Skrevet 22. februar 2015 #10 Skrevet 22. februar 2015 Jeg gikk på svømming da jeg var yngre med dren i ørene måtte bruke silikonbaserte propper i ørene samt badehette for å holde de på plass. Ble rådet til å ikke hoppe fra høye høyder og ikke dukke mye på det dypeste. Gikk helt fint ellers så lenge barnet ikke har vondt under svømming, vil barnet heller ikke ha vondt etterpå dersom dere klarer å unngå at det kommer vann inn i øregangen
ablaze Skrevet 22. februar 2015 #11 Skrevet 22. februar 2015 Vi fikk beskjed om at vi kan bade som normalt, men ikke i bassenger i syden (bakterier). Passe på litt ekstra første tiden. Dren i begge ørene, for to år siden. Man skal ha litt lavere terskel for legevaktbesøk for problemer med ørene når man har ørebarn. Om han akkurat har satt dem inn hadde jeg spurt om jeg skulle komme inn en tur dersom han har smerter. Ellers så gir influensaen som går nå smerter i ørene.Anonymous poster hash: bfd1c...bc2 Vi fikk også beskjed om at vi kan bade som normalt, men ikke i bassenger i syden (bakterier). Mener også å huske at de sa at en kunne dukke ned til ca 60 cm før trykket ble så høyt at vannet faktisk trengte gjennom rørene. Vi har i alle fall ikke gjort noe når vi har badet i badekaret hjemme og vasket håret. Har ikke vært i basseng siden operasjonen, så har ingen erfaring med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå