AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Noen som vet hvordan man kan lage egne chili cheese? Altså ost med jalapenos som ligger i et fritert skall(helst i ovn,ikke fritert)Anonymous poster hash: aa351...7dd
Christiania_Oslo Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Jeg lager etter egen oppskrift... Kjøper ferdig oppskåren jalapenos på glass(fra el paso etc) 1pk cheddarost i skiver(rød med bilde av en lykkelig ku) 1 egg vispet i en skål Griljemel Jeg tar vispet egg i en skål og griljemel i den andre Ovn 200 grader Ovnsform til å legge chilicheesene i legges rett ved der du skal forme chilicheesen 2 teskjeer evn spiseskjeer til å forme. Så tar jeg cheddarosten og jalapenosen i en skål i mikroen til osten smelter(kutter gjerne opp jalapenoen mer,lettere da)så blander jeg godt med en smørekniv og former "baller"med de to skjeene, ruller osteballen i egg og deretter i griljemel så rett i ovnsform. Steker dem bare et par min i ovnen. Vent til ostemixen er litt hardt etter at du har hatt den i mikroen,tar du den rett ut og kal prøve å forme så renner det bare, bruk derfor smørekniv til å røre i blandingen først før du former.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå