Gå til innhold

Hjelp til OPPRETTING av DATINGNETTSTED

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal opprette et datingnettsted. I den forbindelse lurer jeg på om det er noen datagenier her inne som kan hjelpe meg med det tekniske? :goodbye:

Trenger hjelp med både det tekniske (oppretting + webløsninger + funksjoner) og design. Sikter mot et proft, stilfullt og elegant design, med ungt/hipt og kanskje urbant preg. Med farger! Må være meget brukervennlig og lett å navigere! Mao. ikke for mye rols, men ikke steinenkelt heller. :)

Hilsen meg (aka matchmakeren, hehe :strix::hjerter:)

Anonymous poster hash: ce15b...efe

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nettinettet ute på vift tenker jeg :)

Anonymous poster hash: 87823...e94
  • Liker 5
Skrevet

Bare et spørsmål: Hvis du ikke selv har den tekniske kompetansen til å opprette nettstedet, hvordan har du tenktå drive og vedlikeholdet det?

• Liker 7
Skrevet

Det hun heller burde spørre etter, er en partner.

Hun har en ide men mangler kunnskapene til å fullføre det og da er det vel bedre å gå sammen med noen

Tror ikke det er så mange som vil hjelpe med å starte opp en nettside uten å få noe betalt for det, og om du ikke klarer å vedlikeholde siden så trenger du hvertfall å en til å gjøre det for deg (mot betaling)

• Liker 1
Skrevet

Du må nok lage en litt mer detaljer kravspesifikasjon så kan det kanskje være mulig å komme med en pris på arbeidet. En IT konsulent koster gjerne 1000 kr timen men du bør klare å finne noen som kan hjelpe deg langt billigere om du har mer spesifiserte krav.

Anonymous poster hash: 1965a...e63

Skrevet

Hei!

Grunnen til at jeg ikke har skrevet mer spesifikt er at jeg vil se hva som tilbys først av løsninger, som de som evt. er interesserte er fortrolige med å lage.

Jeg har også vært inne på ideen med en partner! Det kan være interessant. :Nikke:

Skrevet

Men sånn generelt: trenger logg-inn-løsninger, profilløsninger osv. Design til siden, layout. Chat-funksjoner.

Resten kan man jo tenke ut selv, er jo en datingside det er snakk om! :dagens-rose:

Har tenkt til å brukersy det også, slik at du kan hake av hva du er ute etter: venner, kjærester osv. Ulike kategorier man kan komme inn på gjennom siden.

Trenger også nettbankløsning, da det er månedlig medlemskap, men uten bindingstid. Løsning for å differensiere hva som er gratis og hva man får når man er medlem.

Vil også ha seriøse tester, gjerne psykologiske, på siden, for å matche mennesker.

Skrevet

Og det skal være et PROFESJONELT og SERIØST NETTSTED! Viktig. :hjerte:

Skrevet

Trengs det virkelig enda fler sånne sider? Markedet er ikke mettet?

Anonymous poster hash: c440e...e09
  • Liker 5
Skrevet

Nei, det er ikke mettet ennå, stor mangel på akkurat det jeg skal dekke. :yvonne:

Skrevet

Dette skal du finansiere fra egen lomme?

Skrevet

Ja, det skal jeg finansiere fra egen lomme, hvordan det?

Vil gjerne ha konkrete tilbud!

Vurderer også å bruke skadate.com, og da trenger jeg hjelp med å "customize" dette.

Skrevet

Dette er nok ikke det rette stedet å spørre etter det. Kanskje småjobber på finn? Eller legg det ut på anbud et eller annet sted.

Skrevet (endret)

Men sånn generelt: trenger logg-inn-løsninger, profilløsninger osv. Design til siden, layout. Chat-funksjoner.

Resten kan man jo tenke ut selv, er jo en datingside det er snakk om! :dagens-rose:

Har tenkt til å brukersy det også, slik at du kan hake av hva du er ute etter: venner, kjærester osv. Ulike kategorier man kan komme inn på gjennom siden.

Trenger også nettbankløsning, da det er månedlig medlemskap, men uten bindingstid. Løsning for å differensiere hva som er gratis og hva man får når man er medlem.

Vil også ha seriøse tester, gjerne psykologiske, på siden, for å matche mennesker.

Om du skal bruke psykologiske tester må du kjøpe disse og rettigheter til å bruke de.

Forøvrig er ikke "psykologiske" tester nødvendigvis det som brukes på nettsider, ihvertfall ikke kvalitetstester. Psykologifeltet tar ikke spesielt sikte på å utarbeide tester som skal brukes til dating. Generelt er disse "testene" som datingsider bruker ganske uvitenskapelige (de slenger på navnet "psykologisk" fordi det er noe som angår mennesket)

Å sette opp en slik nettside krever ekstremt mye teknisk kunnskap, da man skal ha krypteringer og en del sikkerhet rundt personinformasjon og slikt, så du kan fort ende opp med å måtte ha både en grafisk designer og en programmerer/webutvikler på laget, da (i min erfaring) programmerere har veldig liten kompetanse på grafisk design, interaksjonsdesign og typografi. Spesielt vil du ha en grafiker til å designe en logo og grafisk profil.

Det er ihvertfall det du MÅ ha om du skal ha noe som er så profesjonelt som du beskriver.

Med tanke på hvor mye markedsføring alle datingsnettsider har, vil jeg tro at det vil koste ganske mye for deg å etablere deg skikkelig i markedet. Da er det viktig at du også finner engasjerte folk å samarbeide med.

Endret av Mireille
  • Liker 2
Skrevet

Mitt tips er å finne en som ønsker å investere i ditt selskap. Jeg har kompetansen, men aldri i verden om jeg slutter i jobben for det grunnlaget du har lagt nå. Timeprisen min er 1250,- eks mva og vi snakker om potensielt tusenvis av utviklingstimer - selvfølgelig avhengig av kompleksiteten på løsningen din. I tillegg må du ha midler for å drifte løsningen.

• Liker 4
Skrevet

Ok. Grafisk designer+programmerer er jeg interessert i å få tak i. Slik jeg ser det er det mye dyrere å få det gjort i Norge enn i utlandet, gjennom web etc. Men hadde ønsket det likevel var noe å få tak i, til ikke altfor mange tusen kroner!

Designet og selve programmeringen er det viktigste, i tillegg til alt av funksjoner. Hadde vært best å fått det i én "smekk", og installert det. :)

(Har ikke tenkt å svi av for mye før jeg får laget meg kostnads- og inntektskalkyler osv. Da helst når sakene er oppe og går og har gjort det en stund. Må ha bestemte og fastlagte inntjeningsmuligheter om jeg skal ut/inn med mye penger. Da kan det være aktuelt med store summer.) Interessant også om jeg finner en partner? :)

Skrevet

Men mest interessert i å drive selv, selv om jeg har AS og ikke ENK.

Andre tips mottas også med stor takk! :)

Vet dere om noe bra på nettet jeg kan ha bruk for, artikler, programvare? Jeg har lest om software vs. white label, og det er mye motstridende informasjon. Noen hyller også skadate, andre totalslakter hele greia... :sad:

Skrevet

I alle dager, hva slags nettdatemarked er ikke mettet nå? Det finnes for enhver trosretning, harrytassene, de med høye utdanning, de med barn fra før, eldre, friluftsinteresserte... Hva er din "unike" vinkling?

Anonymous poster hash: 082e8...149

• Liker 1
Skrevet

Burde ikke overskriften vært "Jeg har fått avslag på alle datingsider, så nå lager jeg mitt eget"? Du må ha en egen "nisje. En vanlig side er det allerede nok av. Ikke tro at fine farger holder. Nei, jeg tror kassa på Kiwi er et passe utfordrende sted for deg.

Anonymous poster hash: 81c46...46a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...