maurkvinne Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Jeg ønsker forslag til 3-rettergang meny. Vi har valgt hjortefilet med saus, poteter og grønnsaker til hovedrett, men mangler gode forslag til forrett og dessert som kan passe til og som er noe de fleste liker 😄
Gjest Cevita Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 Blomkålsuppe med sprøstekt bacon til forrett? Sjokolademousse med bringebæretellerannet til dessert? Jeg har egentlig ikke peiling på hva som passer sammen, tar heller utgangspunkt i den andre delen av problemstillingen din som er ting alle liker :-)
Poserose Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Forretter jeg kommer på: Honningmelon og spekeskinke Soppsuppe (eller andre supper) Rekecoctail Avocado med rømme i midten og kanskje noe skinke eller noe på toppen bruschetta Desserter: Panna cotta med bærsaus (lett og billig) Sjokolademousse sitronterte Konfektkake med krem og bærsaus Is med lune bær Tilslørte bondepiker laget i enkeltglass Crême brulè
Kontormus Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 Siden hjort er norsk råvare, tenker jeg at dere bør vurdere om dette skal være et tema gjennom hele middagen 5
Blosa Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 Da hjortefilet er en ganske tung hovedrett, ville jeg valgt en lett forrett som suppe, salat eller spekeskinke/melon. Skal dere ha kakebord? Ville valgt noe som ikke minner om kake til dessert isåfall. Mousse med friske bær, rabarbrakompott med is eller panna cotta. Noe friskt etter en tung middag hvertfall 😊 Er vokst opp på hotell, så en slik sammensetning er ganske vanlig ved mektige hovedretter 😉
Blådiamant Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Vi hadde reinsdyr til hovedrett, fiskesuppe til forrett og jordbær og is til dessert. 1
Anglofil Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 Da jeg giftet meg i 2011 hadde vi følgende retter: 1. forrett: Bruschetta 2. forrett: Røkt kyllingbryst Hovedrett: Oksemedaljong med pommes anne Dessert: Bringebærsorbét Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #8 Skrevet 23. februar 2015 Hjort er nydelig! Jeg ville valgt å ha norsk mat som tema, når dere har hjort til hovedrett. Forrett: Varmrøkt fjellrøye, myk ost og frisk salat i lefse Spekematfat (kanskje litt voldsomt med hjort til hovedrett...) Hvitvinsdampede blåskjell Marinerte kamskjell Dessert: Panna Cotta med multer Ostekake med bringebærcouli Varme epler med vaniljeis Anonymous poster hash: f7273...a86 1
Gjest Skrevet 24. februar 2015 #9 Skrevet 24. februar 2015 Vi hadde kongekrabbe til forrett da vi hadde hjort til hovedrett. Nydelig! 1
FruFiolett Skrevet 24. februar 2015 #10 Skrevet 24. februar 2015 Vi skal ha kveite med hvitvinssaus til forrett og hjort til hovedrett, kokken sa at det passet godt i lag! 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå