AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Jeg hadde MA i uke 8, lillegull døde i uke 6. Fikk cytotec, og hadde en kveld med blødninger og det hele. Tiden etter gikk fint, men jeg hadde smerter og styrtblødninger, og 2 uker etter jeg tok cytotec kunne legen konstatere rester. Fikk ny runde cytotec som ikke gav resultater. Jeg fikk utskrapning 4 uker etter jeg tok cytotec første gang, og 2 uker etter jeg tok cytotec for andre gang. Nå er det 5 uker siden første runde cytotec, og jeg har små rester - så små at jeg ikke får en ny utskrapning. Legen sa jeg skulle vente til jeg har hatt min første mens etter det hele for da skulle disse restene komme ut, så er spørsmålene mine følgende: - Vil man med små rester i livmor ha eggløsning (slik at man vil få påfølgende mens?) Eller vil man få en slags kunstig mens uten eggløsning først? - Vil restene komme ut litt etter litt, da jeg enda småblør en del? - Jeg har svaaaakt positive tester, som blir svakere og svakere. Må testen være helt negativ før eggløsning kan skje? Jeg har nå hatt en kraftigere (men ikke skikkelig kraftig) blødning som har vart noen dager, og lurer på om dette kan være en mens. Tidligere har jeg spottet, styrtblødd, spottet, styrtblødd om hverandre. Nå har jeg blødd ferskt blod i noen dager. Anonymous poster hash: 2b5b7...b77
Merlion Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 Jeg hadde MA i høst. Men heldigvis kom alt ut i første omgang, så har ikke erfaringer ang rester. Jeg blødde i ca 10 dager etter aborten, blødningen varierte disse dagene, fra sparsommelig til kraftigere, opplevde en styrtblødning. Jeg fikk eggløsning igjen bare 12 dager etter aborten, da hadde jeg fremdeles positive graviditetstester. Begynte å blø igjen bare 5 dager etter eggløsningen. Først veldig lite, så var usikker på om det var mens. Økte på etter ca 5 dager, og da antok jeg det var mens. Men blødningene drog ut i tid, i to måneder blødde jeg faktisk, men var for det meste småblødninge/spottingr. Hadde også eggløsning og mens innimellom. Ble ikke funnet noe årsak til blødningene og de stoppet helt plutselig en dag(samme dag som jeg hadde eggløsning nr 3 etter aborten). Er to mnd siden nå og jeg har hatt noe uregelmessig syklus siden, men den ser ut til å stadig gå mot det normale. Fikk positive graviditetstester denne uken, så håpte vi hadde klart det igjen, men begynte å blø i dag, så det ville visst ikke feste seg skikkelig.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #3 Skrevet 21. februar 2015 Hvordan mistenkte dere/oppdaget dere MA? Anonymous poster hash: 160ac...1a8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #4 Skrevet 21. februar 2015 Hvordan mistenkte dere/oppdaget dere MA? Anonymous poster hash: 160ac...1a8 Dette var mitt andre svangerskap etter et fullgått å komplikasjonsfritt svangerskap i 2012, og jeg merket at noe ikke var riktig. Symptomene kom og gikk fra dag til dag, noe de ikke gjorde i første svangerskap. Jeg hadde MA i høst. Men heldigvis kom alt ut i første omgang, så har ikke erfaringer ang rester. Jeg blødde i ca 10 dager etter aborten, blødningen varierte disse dagene, fra sparsommelig til kraftigere, opplevde en styrtblødning. Jeg fikk eggløsning igjen bare 12 dager etter aborten, da hadde jeg fremdeles positive graviditetstester. Begynte å blø igjen bare 5 dager etter eggløsningen. Først veldig lite, så var usikker på om det var mens. Økte på etter ca 5 dager, og da antok jeg det var mens. Men blødningene drog ut i tid, i to måneder blødde jeg faktisk, men var for det meste småblødninge/spottingr. Hadde også eggløsning og mens innimellom. Ble ikke funnet noe årsak til blødningene og de stoppet helt plutselig en dag(samme dag som jeg hadde eggløsning nr 3 etter aborten). Er to mnd siden nå og jeg har hatt noe uregelmessig syklus siden, men den ser ut til å stadig gå mot det normale. Fikk positive graviditetstester denne uken, så håpte vi hadde klart det igjen, men begynte å blø i dag, så det ville visst ikke feste seg skikkelig. Okei. Det var oppløftende å høre at det er mulig med eggløsning til tross for hcg i kroppen. Vet du ca. hva nivået ditt var på ved første eggløsning? Anonymous poster hash: 2b5b7...b77
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #5 Skrevet 21. februar 2015 Dette var mitt andre svangerskap etter et fullgått å komplikasjonsfritt svangerskap i 2012, og jeg merket at noe ikke var riktig. Symptomene kom og gikk fra dag til dag, noe de ikke gjorde i første svangerskap. Okei. Det var oppløftende å høre at det er mulig med eggløsning til tross for hcg i kroppen. Vet du ca. hva nivået ditt var på ved første eggløsning? Anonymous poster hash: 2b5b7...b77 Så du gikk bestilte tidlig ultralyd for å sjekke da? Er bekymret for MA selv... men mest pga. noen mindre blødninger for noen uker siden. Aner ikke hva jeg skal tenke, om det er et tegn. Ekkelt å ikke vite... Anonymous poster hash: 160ac...1a8
Merlion Skrevet 21. februar 2015 #6 Skrevet 21. februar 2015 Hvordan mistenkte dere/oppdaget dere MA? Anonymous poster hash: 160ac...1a8 Ble oppdaget på ultralyd i uke 11 Hadde egentlig ikke noen tegn på at noe var galt, bortsett fra at livmoren fortsatt ikke kunne kjennes(tredje svangerskap) Men hadde en magefølelse som sa meg at det er noe som ikke stemmer. Ellers hadde jeg symptomer som vanlig, bl a kvalme, ømme bryster, begynnende bekkenløsning
Merlion Skrevet 21. februar 2015 #7 Skrevet 21. februar 2015 Dette var mitt andre svangerskap etter et fullgått å komplikasjonsfritt svangerskap i 2012, og jeg merket at noe ikke var riktig. Symptomene kom og gikk fra dag til dag, noe de ikke gjorde i første svangerskap. Okei. Det var oppløftende å høre at det er mulig med eggløsning til tross for hcg i kroppen. Vet du ca. hva nivået ditt var på ved første eggløsning? Anonymous poster hash: 2b5b7...b77 Vet ikke hva hcg nivået var. Jeg sjekket bare med graviditetstester. Nesten 3 uker etter aborten var testene negative.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #8 Skrevet 22. februar 2015 Vet ikke hva hcg nivået var. Jeg sjekket bare med graviditetstester. Nesten 3 uker etter aborten var testene negative. Jeg har enda positive tester (5 uker siden aborten nå, men har jo hatt rester og tatt flere kurer, så dette er i mitt tilfelle normalt). De er dog svake, men man ser en tydelig strek likevel. HCG ble målt til ca. 200 for 10 dager siden, og har jo etter det hatt en utskrapning. Så nå, denne helga, har jeg blødd mer eller mindre konstant, hatt menssmerter og blødd mye friskt blod - hvilket jeg ikke har gjort siden aborten. Så jeg lurer rett og slett på om det er mensen som er kommet altså, eller en slags kunstig mensblødning. Uansett hva det nå enn er håper jeg restene kommer ut. Jeg skal til kontroll i morgen, så jeg håper jo selvsagt at det ikke er noe igjen Anonymous poster hash: 2b5b7...b77
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #9 Skrevet 23. februar 2015 Hadde MA i min uke 13 nå i januar. Fosteret døde i uke 11. Ble oppdaget da jordmor ikke fant hjerleyd på første kontroll, og hun var grei og sendte meg til sykehuset for ul bare for å berolige meg om at alt var ok. Noe det jo ikke var. Hadde ikke merket noe som skulle tilsi MA egentlig, før i etterkant. Var veldig dårlig (kjempe kvalm og kastet opp en hel dag) i romjula. Trodde det var julematen og fordøyelsesproblemer. Men sett i etterkant var det rett etter den lille døde, så trolig kroppens eneste reaksjon. Men litt søkt å knytte kvalme og oppkast til MA når man er gravid på en måte. Så ikke rart jeg ikke skjønte det. Uansett så blødde jeg ganske kraftig i 7 dager etter cytotec, et opar dager uten noe, og så en dag med blødning og deretter en uke spotting/brun utflod. Usikker på om jeg hadde eggløsning. Så slik ut iflg tempingen min, i såfall på dag 22, men så kom mensen bare 4 dager etter. Så mulig det aldri ble noen eggløsning første gangen. Hadde neg g-test 14 dager etter aborten. Det ble en kraftig mens på 7 dager, men nå kom eggløsningen som normalt på dag 15 igjen og alt virker til å være ganske i rute igjen. Anonymous poster hash: d1c8d...e24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå