daemonia Skrevet 21. februar 2015 #1 Del Skrevet 21. februar 2015 Er det noen her som har en jobb hvor det blir utbetalt kun provisjonslønn? Hvordan er det i forhold til stabil økonomi etter deres erfaring? Det er mange stilliner som kunne vært interessante og som kunne gitt spennende erfaringer, men jeg hopper over flere av dem når jeg ser at det står provisjon. Det er pga at hvis mannen min blir permittert (som fort kan skje i anleggsbransjen) så må jo jeg ha en inntekt som faktisk dekker alle faste utgifter og litt til. En annen ting er at innen 2 år må jeg ha ny bil, og pga at jeg skal ha hunder med og valp om ca 3 år så er det en klar fordel å eie fremfor å inngå leasingavtaler pga pels som kan sitte godt i setene, fare for biting fra valpen, og bilsyke osv. Er det mulig å få billån hvis en har provisjonslønn? Får en kanskje dårligere vilkår pga usikker lønn siden det ikke er fastlønnsordning? Mange rare spørsmål her som dere ser, men jeg har ikke lyst til å risikere å få noen veldig negative overraskelser om jeg skulle fått en slik jobb. Og ja, jeg skjønner at det er egen innsats det står på, og at en blir mer motivert når det er mye som står på spill, så slike svar trenger jeg ikke Noen her som kan fortelle litt om egne erfaringer med dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #2 Del Skrevet 21. februar 2015 Jeg har provisjonsbasert lønn, det viktigste for meg er å spare opp en ekstra buffer så jeg kan klare meg uten lønn noen mnd.Ellers ikke hatt noe problem med huslån, billån har vi ikke.Anonymous poster hash: c1a10...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #3 Del Skrevet 22. februar 2015 Samboeren min har provisjonslønn, det var hardt det første året ( levde mye på meg og min lønn da) nå tjener han godt og stabilt. Vi har fått innvilget et stort lån, selv om han jobber provisjonsbassert, så ser ikke problemet. Eneste er at jeg føler vi må ha en kjempegod buffer for å føle oss trygge...Anonymous poster hash: 11c87...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 22. februar 2015 Forfatter #4 Del Skrevet 22. februar 2015 Takk for svar Det høres jo ut som at det kan fungere bra, men usikkerheten ligger jo i at jeg må ha ny bil om ca halvannet år og at det nok blir huskjøp i løpet av året. Men jeg kan jo alltids søke på slike jobber for å ikke gå glipp av en jobb jeg kunne fått. I tilfellet det tar veldig lang tid å finne en annen jobb med fastlønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå