EmmaK Skrevet 30. juni 2002 #1 Del Skrevet 30. juni 2002 Diskuterer dette med navn på barnet med min kjære. Har bestemt oss for at hvis det blir en gutt skal han hete Amadeus (alternativet var Hans Edvard etter min far, men det ble Amadeus). Men hvis det blir en jente har jeg veldig lyst på navnet Andante. Det er vel ikke det fineste navnet han vet, men hvis vi kunne hatt Andante som mellom navn var det helt iorden. Problemet er bare at vi finner ikke noe første fornavn som passer sammen med Andante! Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kit-kat Skrevet 30. juni 2002 #2 Del Skrevet 30. juni 2002 Hei! Synes Amadeus er et flott navn! Et førstenavn til Andante jeg synes høres fint ut er Karoline Andante. Eller hva med Synnøve Andante? Lykke til med valget deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2002 #3 Del Skrevet 30. juni 2002 Maria Andante, Lea Andante, ...et kort navn tror jeg blir ikke så "tungt" om du forstår. I tillegg må det ha en fin klang til etternavnet også! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 1. juli 2002 #4 Del Skrevet 1. juli 2002 Hva med Tiril Andante? Uansett, til et så pompøst fornavn synes jeg ikke det passer å hete Hansen, Olsen osv. Jeg synes man skal tenke litt på etternavnet når man velger fornavn. Men man trenger jo ikke hete Anne Olsen eller Per Hansen heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaK-ikke pålogget Skrevet 1. juli 2002 #5 Del Skrevet 1. juli 2002 Takk for mange gode tips- men er fortsatt intressert i flere! Fint å ha noen å velge mellom. Etternavnet vårt er ganske spesielt, stedsnavn, kun min familie som bærer navnet. Så det passer kjempe bra med litt tunge/pompøse navn. Synes Maria Andante var fint, men har liksom aldri forestilt meg at jeg skulle få et barn som skal hete Maria. Må nok tygge litt på det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romle Skrevet 1. juli 2002 #6 Del Skrevet 1. juli 2002 Mia Andante Pia Andante Ida Andante?? Ikke så lett..... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2002 #7 Del Skrevet 1. juli 2002 Hei igjen, jeg har tenkt litt til siden forslaget om Maria Andante og har flere: Emilie Andante Anna Andante Anne Andante Olea Andante Olivia Andante Elisabet Andante Wendy Andante Mathea Andante Maren Andante Marthe Andante Kathrin Andante Caroline Andante Thea Andante Therese Andante Idun Andante Linnea Andante Jenny Andante Johanne Andante Synnøve Andante... Hilsen gjesten Tove :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2002 #8 Del Skrevet 2. juli 2002 Hvem kaller barnet sitt Idun???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 2. juli 2002 #9 Del Skrevet 2. juli 2002 Det er nok en god del det *gjest* Et fint navn er det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmmaK Skrevet 3. juli 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 3. juli 2002 Takk for mange fine forslag. Har enda ikke funnet det "perfekte" navnet, men synes Ida Andante var veldig søtt. Men tar fortsatt imot flere forslag med glede....Gjerne noen litt utenom det vanelige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2002 #11 Del Skrevet 3. juli 2002 Hva med Konstanse Adante Adante Lovise Margret Adante Gunvor Adante Adante Sofie Malmfrid Adante Siri Adante Synes nesten Adante gjør seg bedre som første navn, men personlig synes jeg Siri Adante var flott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2002 #12 Del Skrevet 3. juli 2002 Dorothea Adante da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romle Skrevet 3. juli 2002 #13 Del Skrevet 3. juli 2002 Hei igjen. Nye forslag kommer: Amalie Andante Thea Andante Sofie Andante Cathrine Andante Carolina Andante... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmmaK Skrevet 4. juli 2002 Forfatter #14 Del Skrevet 4. juli 2002 Hei! Personlig så synes jeg at Andante er fineste som eneste fornavn, men her har det sannelig kommet mange gode forslag. Favorittene er enda Ida Andante, Siri Andante og Amalie Andante. Tipper min kjære kommer til å like det siste... Men tar også imot forslag hvor Andante er brukt som første fornavn. Synes Andante Louise var fint, men min kjære hadde et dårlig minne fra ei som hette Louise, så det ble eliminert bort. Tar enda imot forslag med stor takk- fint å ha noen å velge mellom. Fortalt min mor at vi hadde tenkt på navnet Andante. HUn fikk nesten sjokk, synes det var så forferdelig sært. Er det virkelig så sært? Men nærmere ettertanke må jeg inømme at jeg aldri har hørt om andre som heter det, men det klinger jo fint? Er jo litt anderledes, men sært? Nei det synes ikke jeg, men hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2002 #15 Del Skrevet 4. juli 2002 Litt sært er det nok, og jeg ville aldri kalt mine barn noe sånt. Men det er smak og behag slik som med alt annet. Synes dere det er flott, velger dere det navnet. :D Her er flere forslag: Adante Christine Adante Tanita Siv-Adante Adante Therese Adante Sofie Adante Veronica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2002 #16 Del Skrevet 5. juli 2002 Hva med Viktoria Adante? Synes det var nydelig jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2002 #17 Del Skrevet 8. juli 2002 Hva med Pia Adante? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guess What! Skrevet 8. juli 2002 #18 Del Skrevet 8. juli 2002 Hva med -Evilyn Andante [dette tenkte jeg helt først] -Lene Andante -Lea Andante -Eleanor Andante -Jane Andante -Nina Andante -Turid Andante -Turte Andante ..................... Lykketil med navne valget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josefin Skrevet 8. juli 2002 #19 Del Skrevet 8. juli 2002 synes det var et litt rart navn jeg da... Men hvis du har det som et mellomnavn, så slipper jo ungen og bruke det til daglig hvis hun synes det er rart og. Feks: Sofie A. et eller annet. Lykke til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmmaK Skrevet 8. juli 2002 Forfatter #20 Del Skrevet 8. juli 2002 Takk for mange kjempe flotte forslag! Synes Andante Sofie er helt nydelig...evnt Andante Viktoria! Selv om det er litt sært, så tror jeg det blir bedre når man blir vant til det. Til og med mamma synes ikke det er sååå ille lengre. Men jeg tar fortsatt imot forslag med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå