Gå til innhold

NAVN-trenger hjelp!!!

EmmaK

Anbefalte innlegg

Diskuterer dette med navn på barnet med min kjære. Har bestemt oss for at hvis det blir en gutt skal han hete Amadeus (alternativet var Hans Edvard etter min far, men det ble Amadeus). Men hvis det blir en jente har jeg veldig lyst på navnet Andante. Det er vel ikke det fineste navnet han vet, men hvis vi kunne hatt Andante som mellom navn var det helt iorden. Problemet er bare at vi finner ikke noe første fornavn som passer sammen med Andante! Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Synes Amadeus er et flott navn! Et førstenavn til Andante jeg synes høres fint ut er Karoline Andante. Eller hva med Synnøve Andante? Lykke til med valget deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Maria Andante, Lea Andante, ...et kort navn tror jeg blir ikke så "tungt" om du forstår. I tillegg må det ha en fin klang til etternavnet også!

Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Tiril Andante?

Uansett, til et så pompøst fornavn synes jeg ikke det passer å hete Hansen, Olsen osv. Jeg synes man skal tenke litt på etternavnet når man velger fornavn. Men man trenger jo ikke hete Anne Olsen eller Per Hansen heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmmaK-ikke pålogget

Takk for mange gode tips- men er fortsatt intressert i flere! Fint å ha noen å velge mellom. Etternavnet vårt er ganske spesielt, stedsnavn, kun min familie som bærer navnet. Så det passer kjempe bra med litt tunge/pompøse navn. Synes Maria Andante var fint, men har liksom aldri forestilt meg at jeg skulle få et barn som skal hete Maria. Må nok tygge litt på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei igjen, jeg har tenkt litt til siden forslaget om Maria Andante og har flere:

Emilie Andante

Anna Andante

Anne Andante

Olea Andante

Olivia Andante

Elisabet Andante

Wendy Andante

Mathea Andante

Maren Andante

Marthe Andante

Kathrin Andante

Caroline Andante

Thea Andante

Therese Andante

Idun Andante

Linnea Andante

Jenny Andante

Johanne Andante

Synnøve Andante...

Hilsen gjesten Tove :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine forslag. Har enda ikke funnet det "perfekte" navnet, men synes Ida Andante var veldig søtt. Men tar fortsatt imot flere forslag med glede....Gjerne noen litt utenom det vanelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med

Konstanse Adante

Adante Lovise

Margret Adante

Gunvor Adante

Adante Sofie

Malmfrid Adante

Siri Adante

Synes nesten Adante gjør seg bedre som første navn, men personlig synes jeg Siri Adante var flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Nye forslag kommer:

Amalie Andante

Thea Andante

Sofie Andante

Cathrine Andante

Carolina Andante...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Personlig så synes jeg at Andante er fineste som eneste fornavn, men her har det sannelig kommet mange gode forslag.

Favorittene er enda Ida Andante, Siri Andante og Amalie Andante. Tipper min kjære kommer til å like det siste...

Men tar også imot forslag hvor Andante er brukt som første fornavn. Synes Andante Louise var fint, men min kjære hadde et dårlig minne fra ei som hette Louise, så det ble eliminert bort.

Tar enda imot forslag med stor takk- fint å ha noen å velge mellom.

Fortalt min mor at vi hadde tenkt på navnet Andante. HUn fikk nesten sjokk, synes det var så forferdelig sært. Er det virkelig så sært? Men nærmere ettertanke må jeg inømme at jeg aldri har hørt om andre som heter det, men det klinger jo fint? Er jo litt anderledes, men sært? Nei det synes ikke jeg, men hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Litt sært er det nok, og jeg ville aldri kalt mine barn noe sånt. Men det er smak og behag slik som med alt annet. Synes dere det er flott, velger dere det navnet. :D

Her er flere forslag:

Adante Christine

Adante Tanita

Siv-Adante

Adante Therese

Adante Sofie

Adante Veronica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med

-Evilyn Andante [dette tenkte jeg helt først]

-Lene Andante

-Lea Andante

-Eleanor Andante

-Jane Andante

-Nina Andante

-Turid Andante

-Turte Andante

.....................

Lykketil med navne valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det var et litt rart navn jeg da... :lol:

Men hvis du har det som et mellomnavn, så slipper jo ungen og bruke det til daglig hvis hun synes det er rart og.

Feks:

Sofie A. et eller annet.

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange kjempe flotte forslag!

Synes Andante Sofie er helt nydelig...evnt Andante Viktoria!

Selv om det er litt sært, så tror jeg det blir bedre når man blir vant til det. Til og med mamma synes ikke det er sååå ille lengre.

Men jeg tar fortsatt imot forslag med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...