AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Når skal feriepenger utbetales når man skal i permisjon samme året? Min perm begynner 1 juni. Kan jeg kreve å få feriepenger før? Og skal det betales skatt av feriepenger? Evt hvor mye. Si at jeg har 52.000 opptjente feriepenger(står på lønnslipp) får jeg disse rett i lomma da?Anonymous poster hash: 31a1a...385
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 De skal utbetaes når du tar ferie. Så hvis du tar ferie før permisjon, skal de utbetales da, hvis du utsetter ferien til neste år skal du få feriepenger til neste år. Det er nok mange som likevel utbetaler det i juni, men dette er altså feil. Anonymous poster hash: 78ede...0ab
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #3 Skrevet 21. februar 2015 De skal utbetaes når du tar ferie. Så hvis du tar ferie før permisjon, skal de utbetales da, hvis du utsetter ferien til neste år skal du få feriepenger til neste år. Det er nok mange som likevel utbetaler det i juni, men dette er altså feil.Anonymous poster hash: 78ede...0ab så da må jeg ta en uke ferie før permisjon for å få utbetalt feriepenger?Anonymous poster hash: 31a1a...385
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #4 Skrevet 21. februar 2015 De aller fleste arb.givere utbetaler feriepenger i juni. Du kan også få utbetalt deler av feriepengene før, da mange arb.givere utbet feriepenger tilsvarende ferie du tar ut før juni. Eks du tar to uker ferie i april, og får utbet feriepenger for 2 uker i april, rest utbetales da i juni når feriepenger skal utbetales. Anonymous poster hash: 2f413...01c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå