AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Hvilket kamera har dere for å ta best mulig bilder av deres små? Speilrefleks,kompakt, systemkamera?Anonymous poster hash: d7129...ff8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 Jeg bruker canon eos 450d med 50mm:) veldig fornøyd med det!Anonymous poster hash: 5b0ff...5f7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #3 Skrevet 21. februar 2015 Bruker mobil. Blir veldig bra bilder. Ellers har vi gått til fotograf for skikkelig bra bilder Anonymous poster hash: 4d386...ef4
Schadenfreude Skrevet 21. februar 2015 #4 Skrevet 21. februar 2015 Bruker mobil. Blir veldig bra bilder. Ellers har vi gått til fotograf for skikkelig bra bilder Anonymous poster hash: 4d386...ef4 Nei, det blir ikke "veldig bra bilder" med mobil. Med mindre du anser Grandiosa som en "veldig bra pizza". Hvis det er lyst nok og babyen holder seg i ro, kan det bli greie bilder. Jeg ville gått for noe med god bildestabilisator og god lysstyrke, noe du kan finne i både enklere modeller og mer avanserte. Det er ikke vits i å kjøpe et kamera som er mer komplisert enn du orker å bruke. Det er mye bra blant speilløse kompaktkamera nå, hvis man syns speilrefleks blir for stort. Olympus og Panasonic har flere supre modeller, og feks en helt knallfin 25mm (tilsvarende 50mm) som ikke koster allverden. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #5 Skrevet 21. februar 2015 Velger du et speilløst systemkamera har du både noe som er like enkelt å bruke som et kompaktkamera men som du også har funksjoner og kan brukes manuelt som på et speilrefleks, om du ønsker det. Dessuten er speilløst systemkamera mye lettere å ta med ut på tur og reise enn et speilreflekskamera. Med baby blir det mye ut på tur! Du må ha god lysstyrke på det ja, for at innomhusbildene ikke skal bli mørke og kornete. Anonymous poster hash: 314a4...0fd
MiniMjau Skrevet 21. februar 2015 #6 Skrevet 21. februar 2015 Har kjøpt et sony a6000 speilløst. Veldig fornøyd!
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #7 Skrevet 21. februar 2015 Jeg bruker i hovedsak systemkamera fra Samsung (nx2000). Er greit fornøyd med dette til mitt bruk. Jeg er mye på tur med barn og dyr og vil ha med meg et kamera som tar lite plass og tar bra bilder. Greie autofunksjoner (i den grad det finnes) + at man kan stille manuelt etter ønske og skifte ut optikken så som på et speilreflekskamera. Vi har også et Canon eos 600 d, men er for det meste mannen som bruker dette. Det blir jo tatt en milliard bilder med iPhone hver dag, men det skal en del til for at disse skal bli av god kvalitet. Til å være tatt med mobil er de jo bra, men kan ikke sammenlignes med bruk av ordentlig kamera akkurat. Anonymous poster hash: d7467...08c
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #8 Skrevet 21. februar 2015 Et Sony kompaktkamera. Et av de bedre kompaktkameraene på markedet, og det har vært en kjempe investering. Noen av bildene kommer vi til å blåse stort opp, da en kan ta bilder i rawformat, noe som gjør bildene lett å håndtere i ettertid. Tar mye på mobil, og jada det er gode kamera, men det kan ikke sammenlignes med et ordentlig kamera med mange funksjoner. Vi gjør mer utav bildeseansene med kamera enn mobilAnonymous poster hash: f4924...fdf
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #9 Skrevet 21. februar 2015 Jeg hadde fra før av en interesse for fotografi, så jeg bruker et Canon EOS 5D mark iii og et 50mm f/1.2-objektiv Anonymous poster hash: 20d84...70d
dillyduzit Skrevet 21. februar 2015 #10 Skrevet 21. februar 2015 Bare for å skyte inn litt her nå, husk at det hjelper ikke med et bra kamera så lenge man ikke vet hvordan man bruker det. Autofokus blir autofokus på de fleste kameraer, enten det koster 1000,- eller 14000,- Nå har ikke jeg barn, men tar oppdrag og jeg bruker alt fra canon 7D og canon 5Dmk ii med 50mm f/1.8 - i tillegg til en den analoge objektiver. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #11 Skrevet 21. februar 2015 Bare for å skyte inn litt her nå, husk at det hjelper ikke med et bra kamera så lenge man ikke vet hvordan man bruker det. Autofokus blir autofokus på de fleste kameraer, enten det koster 1000,- eller 14000,- Nå har ikke jeg barn, men tar oppdrag og jeg bruker alt fra canon 7D og canon 5Dmk ii med 50mm f/1.8 - i tillegg til en den analoge objektiver. Nei, det er enorm forskjell på autofokus fra billige og enkle kamera og dyrere varianter. For eksempel er det stor forskjell i hurtighet og i hvor"smart" kameraet er til å gjenkjenne hovedmotiv. De modellene som har muligheten til å trykke på skjermen for å plassere fokus er kanskje desidert enklest å bruke for folk flest ved fotografering av små, viltre barn.Anonymous poster hash: 5db0d...b04 2
dillyduzit Skrevet 21. februar 2015 #12 Skrevet 21. februar 2015 Nei, det er enorm forskjell på autofokus fra billige og enkle kamera og dyrere varianter. For eksempel er det stor forskjell i hurtighet og i hvor"smart" kameraet er til å gjenkjenne hovedmotiv. De modellene som har muligheten til å trykke på skjermen for å plassere fokus er kanskje desidert enklest å bruke for folk flest ved fotografering av små, viltre barn.Anonymous poster hash: 5db0d...b04 Poenget var, vil man ha et dyrt systemkamera for å bruke autofunksjonen blir det bortkastede penger.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #13 Skrevet 21. februar 2015 Poenget var, vil man ha et dyrt systemkamera for å bruke autofunksjonen blir det bortkastede penger. Det er jeg enig med deg i. Men det er lov å kjøpe seg et kamera man kan vokse med og lære seg av, hvis det er ønskelig. Det er alt for mange som kjøper "mer" kamera enn de egentlig trenger. Anonymous poster hash: 5db0d...b04
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #14 Skrevet 21. februar 2015 Da blir det systemkamera for meg! Har dere gode tips til et som er bra for å ta bilder av viltre barn i bevegelse(synes speilrefleksen min er litt treg selv om det bare er 2 år gammelt, er det vanlig for speilrefleks?) Vil ha øyeblikksbilder og det føler jeg speilrefleksen blir litt for tregt for. Er ingen ekspert ,heller nybegynner,men vil ha et kamera som gir meg gode bilder som jeg kan forstørre. TAKK for svar alle!!Anonymous poster hash: d7129...ff8
Schadenfreude Skrevet 21. februar 2015 #15 Skrevet 21. februar 2015 (endret) Jeg ville kikket på Olympus OM-D E-M10, det er ganske mye kamera for en relativt billig penge. Den pannekakezoomen som følger med er praktisk størrelse på, men ikke all verdens kvalitet. Men den 25mm jeg nevnte koster ikke så mye ekstra. Og så kan det styres med mobiltelefon, så vi bruker det en del for å få tatt bilder av hele familien. Endret 21. februar 2015 av Schadenfreude
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #16 Skrevet 21. februar 2015 Det er seriøst ikke vits i å kjøpe speilrefleks hvis du bare skal ta bilder av barnet ditt. Husk at kameraet i seg selv kan være så bra som overhode mulig, men kvalitet kommer an på optikken. Og standaroptikken er dritt, og bra optikk er dyrt! Kjøp heller et bra kompaktkamera, type Sony RX100 M3 eller Ricoh GR. MYE kamera for pengene! Anonymous poster hash: aa368...f48
Sol79 Skrevet 21. februar 2015 #17 Skrevet 21. februar 2015 Kjøpte meg akkurat Sony A6000, hovedsakelig for å ta bilder av ungene mine. Jeg er superfornøyd. Kameraet er lynraskt og tar topp bilder. Nå må jeg bare lære meg de forskjellige funksjonene. Fikk det anbefalt av fotofolk på diskusjon.no
Teriyaki Skrevet 22. februar 2015 #18 Skrevet 22. februar 2015 (endret) Har kjøpt et sony a6000 speilløst. Veldig fornøyd! Hva er forskjellen på speilløst og ikke? Hvis du vet..Vi har også Sony, men innbiller meg det bare heter a6 og ikke a6000? Jeg har i alle fall hele tiden trodd det var speilrefleks. Det ligner i alle fall veldig på et speilreflekskamera, og "oppfører" seg på samme måte som det vi hadde før dette kameraet. Jeg er bare halvveis fornøyd. Det gir bra bilder når man har perfekt innstilling, men ofte synes jeg bildene blir dårlige. Enten at de blir for mørke, eller at fokuset blir "svevende" og flyter ut. Dette gjelder når kameraet står på auto da. Jeg har ikke satt meg sånn veldig dypt inn i akkurat det der. Edit: Nei når jeg søker på Sony a6000 så er det ikke kameraet vi har i alle fall, så da har vi noe annet. Det er Sony a6 ett eller annet i alle fall. Speilrefleks. Endret 22. februar 2015 av Teriyaki
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #19 Skrevet 22. februar 2015 Det er seriøst ikke vits i å kjøpe speilrefleks hvis du bare skal ta bilder av barnet ditt. Husk at kameraet i seg selv kan være så bra som overhode mulig, men kvalitet kommer an på optikken. Og standaroptikken er dritt, og bra optikk er dyrt! Kjøp heller et bra kompaktkamera, type Sony RX100 M3 eller Ricoh GR. MYE kamera for pengene! Anonymous poster hash: aa368...f48 Sony RX100 er blant de beste investeringene vi har gjort vedrørende utstyr! Ble enda bedre når vi satt oss ned og leste oss godt opp på ulike funksjoner! Anbefales!Anonymous poster hash: f4924...fdf
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #20 Skrevet 22. februar 2015 Skal du absolutt ha det beste kjøper du Sony RX1 eller Leica M. Anonymous poster hash: aa368...f48
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå