Gå til innhold

Fliser eller glass over kjøkkenbenk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nytt hus. Helt hvitt glatt kjøkken, men lys benkeplate.

Veggene blir i en lys gråtone.

Hva ville dere hatt på vegg over benk?

Vil hvite fliser gjøre alt veldig sterilt? Hva med mørke fliser?

Eller skal jeg rett og slett går for en glassplate?

Tar gjerne i mot tips og råd fra dere der ute :)

Anonymous poster hash: 1953f...78c
Skrevet

Er veldig fint 8 friskt med litt farger i en ellers så hvitt område. Eks, fargede puter i en grå eller hvit sofa. Hadde gått for en kontrastfarge til de hvite veggene. Gjør ikke noe om det er lys og hvitt, så lenge det er litt farger og innimellom.

Skrevet

Glassplate som sprekker er ikke gøy, kan jeg love deg.

Ikke velg dette.

Anonymous poster hash: bf836...c25

Skrevet

Glassplate som sprekker er ikke gøy, kan jeg love deg.

Ikke velg dette.

Anonymous poster hash: bf836...c25

Plater i herdet glass sprekker ikke.

• Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

En hel glassplate vil måtte pusses oftere enn f.eks. glassmosaikk.

Jeg har krystall mosaikk fra Höganäs, noe som gir litt farvespill og lyser opp et ellers ganske 'sterilt' kjøkkenområde.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde personlig gått for en enkel glassplate i dag. Jeg er lei av å tørke over og skrubbe fuger og liker den rene stilen.

Det er ellers mange muligheter med glassplater. Noen velger typisk å male en annen farge enn veggfargen for øvrig bak glassplaten, andre velger å tapetsere med en noe mer spenstig tapet, og noen velger også en farget glassplate.

Noen jeg kjenner malte veggen bak glassplata i en svak grønnfarge (soft mint). Det ble nydelig hos dem (de har hvit innredning og grå vegger)

Red. dårlig beskrevet.

Endret av Quiet
  • Liker 1
Gjest Wei Wei
Skrevet

Stemmer for store minimalistiske fliser.

Skrevet

Jeg har glassplate, ønsker å bytte til fliser ;)

Anonymous poster hash: 1447a...db8

Skrevet

Takker for alle tilbakemeldinger. Bikker mot fliser nå ;)

Skrevet

Vi har plate i herdet glass, med tapet bak. Vi valgte det fordi vi var så lei av fuger som blir fettete og misfargede, og er vanskelige å rengjøre. Glassplate er så lett å vaske som bare det!

Anonymous poster hash: 93d18...1f8
  • Liker 2
Skrevet

Vi tenkte å ha hvit corian over benkeplaten når vi pusser opp kjøkkenet vårt til neste vår :)

Anonymous poster hash: a3fae...69a
Skrevet

Dersom du skal ha glassplate, anbefaler jeg (og helt sikkert glassmesteren) å velge en med farge hvis den skal være stor. Grunnen er at du slipper å se ting (fluer) som klistrer seg bak plata.

Ellers selger f.eks flisekompaniet tynne fliser som er 1*3 meter, da får du enkel flate som er lett å holde ren :)

Skrevet (endret)

Nytt hus. Helt hvitt glatt kjøkken, men lys benkeplate.

Veggene blir i en lys gråtone.

Hva ville dere hatt på vegg over benk?

Vil hvite fliser gjøre alt veldig sterilt? Hva med mørke fliser?

Eller skal jeg rett og slett går for en glassplate?

Tar gjerne i mot tips og råd fra dere der ute :)

Glass.

Ikke sett opp flis. Bare frustrasjoner.

Glass er pent og lett å vaske.

Fliser har fuger...

Endret av Tøytigern
Skrevet

Dersom du skal ha glassplate, anbefaler jeg (og helt sikkert glassmesteren) å velge en med farge hvis den skal være stor. Grunnen er at du slipper å se ting (fluer) som klistrer seg bak plata.

Ellers selger f.eks flisekompaniet tynne fliser som er 1*3 meter, da får du enkel flate som er lett å holde ren :)

Klistrer seg BAK?

Da er det satt opp feil.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi tenkte å ha hvit corian over benkeplaten når vi pusser opp kjøkkenet vårt til neste vår :)

Anonymous poster hash: a3fae...69a

Corian er veldig pent. :tommelopp:

Men pass på å få inn et splashpanel, så du slipper å bekymre deg for fuktskader, nedover i innredningen.

Som feks. her:

post-64832-0-07783600-1424630421_thumb.j

(Edit: Falt ut en bokstav.)

Endret av Tøytigern
Annonse
Skrevet

Klistrer seg BAK?

Da er det satt opp feil.

Var i hvertfall det glassmester en vi var hos på Bislett sa. Gikk for fliser selv, synes det er penere :) epoxyfug gjør renholdet veldig enkelt.

Skrevet

Vi har børstet stål. Jeg var veldig tvilende da interiørarkitekten forslo det, men jeg tenkte at det går jo ann og bytte ut igjen hvis ikke det blir bra... Men det ble kjempeflott :).

Men vi har hvitevarer i børstet stål også og høyglans hvit kjøkkeninnredning. Benkeplate i granitt.

Anonymous poster hash: 6dac0...f36

Skrevet

Var i hvertfall det glassmester en vi var hos på Bislett sa. Gikk for fliser selv, synes det er penere :) epoxyfug gjør renholdet veldig enkelt.

Jaha. En glassmester.

Men han selger vinduer...

Ikke kjøkkeninnredninger.

:)

Skrevet

Jaha. En glassmester.

Men han selger vinduer...

Ikke kjøkkeninnredninger.

:)

Hehe. Tuller du? Du vet det er ganske vanlig å kjøpe herdet, spesialtilpassede glassplater på mål hos glassmester?

Skrevet

Hehe. Tuller du? Du vet det er ganske vanlig å kjøpe herdet, spesialtilpassede glassplater på mål hos glassmester?

Han selger muligens glasset til deg, hvis du vil kjøpe det der. Men han har vel ikke som spesialitet den kompetansen på å sette det opp, har han vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...