AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 SÅ frustrerende assa. Er jo bare drittbutikker her. Skal jeg ha noe må jeg til UK eller andre land, for Norge er Cubus-landet. Booring. Greit de har noe kult på Eger og Høyer, men da er det veldig dyrt isåfall. Savner de kule butikkene fra UK, River Island/New Look/Miss Selfridge. OG jeg savner en Armani-butikk. Hvor shopper dere folkens? Og kjøpesentrene her i landet er TRAGISKE. Bare kjedebutikker og drit. Mener ikke å virke snobbete men jeg er kanskje ekstremt kresen.. Anonymous poster hash: 5b615...86d 9
Jeapon Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 Vel, jeg kan være enig at det er utrolig kjedelig på shoppingfronten i Norge. Personlig blir nok de merkene du snakker om litt for dyrt for min studentøkonomi, men etter at jeg flyttet fra Norge har det blitt utrolig vanskelig å la være å shoppe. >.< Nå er jeg hjemme på ferie i Norge, og hvis jeg skulle shoppet nå hadde jeg valgt MONKI eller H&M kanskje, synes de har en del kule ting inne akkurat nå. Stikker gjerne innom noen småbutikker også, men de er sjeldne, og når jeg finner slike butikker er det enten utrolig tantete, "voksent" eller blodharry stil.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #4 Skrevet 21. februar 2015 Jeg synes faktisk nordisk design er ganske bra.. Liker både Filippa K, Samsøe & Samsøe, Designers remix og Line og Oslo. Men jeg er generelt ikke så veldig glad i kjedebutikker, hva enten det er Cubus eller River Island. Anonymous poster hash: 6a4df...4e7 2
Gjest Keikolina Skrevet 21. februar 2015 #5 Skrevet 21. februar 2015 Kjedelig at omtrent uansett hvor man går er det vero moda, dressmann og hennes og mauritz.
Anglofil Skrevet 21. februar 2015 #6 Skrevet 21. februar 2015 (endret) Handler kun på nett. Men det er jo ikke så rart at utvalget er bedre i Storbritannia, det er tross alt litt flere mennesker å ta av der. Tenker at det i et lite land som Norge begrenser seg ganske naturlig. Samtidig, jeg er ganske fornøyd, men det er har nok mye med at jeg omtrent kun handler på nett, eventuelt på ferier i utlandet. Mvh Yvonne Endret 21. februar 2015 av Yvonne
Gjest Evans Skrevet 21. februar 2015 #7 Skrevet 21. februar 2015 (endret) Det har jo blitt ganske mye bedre med åra også, og noen av de store motehusene har også kommet til Norge. Sikkert fordi de har forstått at Nordmenn har en del penger å rutte med, og fort kan svi av en del. Kanskje det samme ikke gjelder for mindre klesmerker og butikker? Endret 21. februar 2015 av Evans
fresia Skrevet 21. februar 2015 #8 Skrevet 21. februar 2015 jeg liker Zara, Mango, Bik Bok, Monki og H&M best av de rimelige kjedebutikkene i Norge. ellers handler jeg en del på asos.com. du får kjøpt New Look og River Island hos både Asos og Nelly. selv håper jeg at Topshop kommer til Norge :-) 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #9 Skrevet 21. februar 2015 Jeg var i Bergen for et par mnd. siden og ble overrasket over shoppingutvalget til en storby å være. Var jo ikke Zara engang, eller husker jeg feil? Storbyene i andre land har som oftest et enormt bedre utvalg enn her. Anonymous poster hash: 2ec4f...6cd 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #10 Skrevet 21. februar 2015 Kjedelig at omtrent uansett hvor man går er det vero moda, dressmann og hennes og mauritz. Det er det jeg mener! Det er så UTROLIG lite inspirerende. Går man på et shoppingsenter (uansett om det er i Molde eller Oslo) så er det HM, Cubus, Dressmann. Og alle går i de samme klærne. Til og med i Sverige er det bedre enn her. Jeg skjønner at det har med tilbud og etterspørsel å gjøre, er ikke sikkert det hadde gått så bra økonomisk om vi hadde Topshop, Armani, River Island etc. Men LITT bedre utvalg burde det være. Hvertfall i Oslo, det er tross alt hovedstaden og det er pinlig dårlig shopping her. På Grünerløkka har de enkelte butikker der de har litt forskjellige klær,sånt liker jeg Anonymous poster hash: 5b615...86d 4
Gjest Blixen Skrevet 21. februar 2015 #11 Skrevet 21. februar 2015 Jeg kjøper helst bare klær i Norge og Danmark. Skandinaviske klær er de absolutt stiligste og det som treffer min smak. I England kjøper jeg aldri klær annet enn det jeg absolutt må. Shopping i Norge er SÅ mye mer enn Cubus - så jeg forstår ikke hvor dere leter dere som ikke finner noe fint. Vissst er det endel dyre klær, men jeg foretrekker noen færre klær av god kvalitet fremfor masse klær av elendig kvalitet. 2
Berit Skrevet 21. februar 2015 #12 Skrevet 21. februar 2015 Synes det er veldig bra her. Får det meste jeg kunne tenke meg. Og det har vel igrunnen mange av dere sagt også, bare at det er dyrt. Ser ikke på at klær er så veldig dyrt egentlig. Utrolig mange som kan kjøpe seg dyre pene klær bare etter en månedslønn. Nei, det er ikke dyrt.
Berit Skrevet 21. februar 2015 #13 Skrevet 21. februar 2015 Må nevne Ricco Vero som er et norsk merke. Synes de har utrolig mange stilige ting, og god kvalitet. 2
Jeapon Skrevet 21. februar 2015 #14 Skrevet 21. februar 2015 Må også legge til at jeg synes BIK BOK har en del fine ting denne sesongen også.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #15 Skrevet 21. februar 2015 Enig. Er så lei HM, Bikbok, Gina, Cubus osv.. Føler at alle går i de samme klærne. Dessuten er det utrolig dårlig kvalitet på mye av det og rare passformer. Høyer er den butikken jeg liker best, men som student har jeg aldri råd til å kjøpe meg noe der. Anonymous poster hash: 69611...75a 8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #16 Skrevet 21. februar 2015 Enig. Er så lei HM, Bikbok, Gina, Cubus osv.. Føler at alle går i de samme klærne. Dessuten er det utrolig dårlig kvalitet på mye av det og rare passformer. Høyer er den butikken jeg liker best, men som student har jeg aldri råd til å kjøpe meg noe der. Anonymous poster hash: 69611...75a Nettopp det jeg syns og! Høyer har mye fint men det er så dyrt. Savner en mellomting mellom HM og dyre designerklær. Anonymous poster hash: 5b615...86d
Gjest Lille-pus Skrevet 21. februar 2015 #17 Skrevet 21. februar 2015 SÅ frustrerende assa. Er jo bare drittbutikker her. Skal jeg ha noe må jeg til UK eller andre land, for Norge er Cubus-landet. Booring. Greit de har noe kult på Eger og Høyer, men da er det veldig dyrt isåfall. Savner de kule butikkene fra UK, River Island/New Look/Miss Selfridge. OG jeg savner en Armani-butikk. Hvor shopper dere folkens? Og kjøpesentrene her i landet er TRAGISKE. Bare kjedebutikker og drit. Mener ikke å virke snobbete men jeg er kanskje ekstremt kresen.. Anonymous poster hash: 5b615...86d Hvis jeg nå ser bort fra at språket ditt tyder på at du er veldig mye yngre enn meg, så kan det være en tanke å innse at vi bor i et land med lav populasjon (5 millioner mennesker med smått og stort, barneskoleelever og alderspensjonister). De dyre merkene koster penger, - og ikke alle har råd til å kjøpe de dyre merkene, - slik er det og slik vil det alltid være. Det betyr at i dette landet er det potensielle kundegrunnlaget egentlig for lite til å brødfø mange av de internasjonale toppmerkene. Å drive butikk betyr at man må ha en akseptabel omsetning året sett under ett, og neste år også... og året etter det osv. Kundegrunnlaget er for lite, og de yngste kundene er for utsabile (neste år er ikke merkets varer populære, og det omsettes ikke nok produkter). De små, fritttående butikkene er gull verd, men handler dere der? - eller er omkvedet at det er alt for dyrt? Så er ikke problemet så stort når man kan kjøpe varene på nettet, eller ta en tur til f.eks. London og handle spesielle ting der. 2
Skogkatten Skrevet 21. februar 2015 #18 Skrevet 21. februar 2015 Jeg handler nesten ikke i Norge lenger, finner sjelden noe jeg liker. For min del synes jeg ikke det er så mye mer å glede seg over om man går opp i pris heller, det meste er veldig minimalistisk og futuristisk i farger som svart, hvitt, beige og grå og helt uten antydning til midje. Det positive med de dyrere merkene er jo selvfølgelig at de har bedre kvalitet og ikke ser billige ut, som enkelte av klærne i billigkjedene gjør, men når de uansett ikke passer min kropp så kan jeg like gjerne spare de pengene. Jeg handler stort sett bare i utlandet eller fra utenlandske butikker på nett, der finner jeg det jeg vil ha og som kler meg. Om jeg handler i Norge blir det helst på MQ, Mango eller Monsoon, hvis ikke jeg kommer over en uavhengig butikk med klær jeg liker. 2
Fandenivoldsk Skrevet 21. februar 2015 #19 Skrevet 21. februar 2015 (endret) Jeg syns også at shopping i Norge generelt er kjedelig. Vanskelig å finne klær i min stil, og om jeg gjør det er det gjerne kjempedyrt, så jeg begynte å handle over nett når jeg var 13-14 år. Nå bor jeg ikke i Norge lenger, så nå er det heller vanskelig å la være å shoppe, haha.. var i Norge i jula, og besøkte et par kjøpesenter, men fant ikke noe jeg hadde litt lyst på en gang. Men så har jeg en litt alternativ stil, og vi er jo ganske få mennesker i Norge også, da. Endret 21. februar 2015 av Fnisu 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #20 Skrevet 21. februar 2015 Det er som Lille-Pus sier. Norge er et knøttlite land mht. befolkningsstørrelse. En stor del av befolkningen er også veldig "trauste" i hva de velger av klær, interiør, mat m.m. Det vil si at de velger det som "alle andre" velger. Dette er også en av de viktigste årsakene til at matbutikker i Norge har et mildt sagt elendig utvalg i forhold til veldig mange andre land. Du ser også det samme på interiør. Omtrent alle butikker i normal prisklasse selger akkurat de samme tingene. Noen ganger skal "alle" ha ugler. "Alle" skal ha grå vegger. "Alle" skal ha veggord. Osv. Siden Norge er så knøttlite, blir trender innen klær, interiør og mat m.m veldig mye synligere og dominerende enn i svært mange andre land. Anonymous poster hash: 6d557...afa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå