AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Jeg tenker å reise på ferie til syden, en eller to uker. Vi har brukt å være på Kreta, og er veldig glade i øya, men fikk litt nok forrige sommer. Vi har også vært på Ibiza, på et rolig sted der, og der var det veldig fint, men ser at det ikke sendes direktefly nedover dit lengre. Så, jeg er på utkikk etter et nytt sted, som vi kan trives, som er trygt, rolig, fine strender, ikke nødvendigvis store forhold. Noen som har noen gode anbefalinger til oss? Min datter er fem år. Anonymous poster hash: 411c1...978
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 Rhodos var kjempefint, synes jeg Bodde på Myhtos beach, og trivdes veldig godt. Anonymous poster hash: 8206c...7db
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #3 Skrevet 21. februar 2015 Ha de sandstrender der? Hvordan ligger strendene til, åpent som med en strandpromenade, eller med natur? Noen gode hotelltips, eller andre tipd? Har sett litt på Rhodos, ser fint ut. Anonymous poster hash: 411c1...978
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #4 Skrevet 21. februar 2015 Ha de sandstrender der? Hvordan ligger strendene til, åpent som med en strandpromenade, eller med natur? Noen gode hotelltips, eller andre tipd? Har sett litt på Rhodos, ser fint ut. Anonymous poster hash: 411c1...978 Jeg var på Rhodos for 2 år siden, bodde i Afandou som er ca 30 min fra Rhodos by. Stille og rolig, bor mest lokale der og de er veldig hyggelige Er likevel ganske bra utvalg i restauranter etc. Stranden er kjempelang, flere dager lå jeg der helt alene. Er ikke så mange som har hørt om dette stedet. Bodde på et kjempeflott hotell, barnevennlig er det også (tror Apollo har dette hotellet hvis du vil reise charter): http://www.afandoubay.com/ Anonymous poster hash: 873ab...31e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #5 Skrevet 21. februar 2015 Tyrkia har et ufortjent dårlig rykte synes jeg. Side er en veldig koslig plass. Rolige områder, fin sandstrand og flott strandpromenade :-) Anonymous poster hash: 95a15...840
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #6 Skrevet 21. februar 2015 Tyrkia har et ufortjent dårlig rykte synes jeg. Side er en veldig koslig plass. Rolige områder, fin sandstrand og flott strandpromenade :-) Anonymous poster hash: 95a15...840 Synes ikke Tyrkia har et ufortjent dårlig rykte. Har vært i Side og Alanya selv. Det er ikke så veldig fint der. Tyrkisk mat er ikke noe spesielt godt. Tyrkere er utrolig innpåslitne. Dessuten er det mange som drar dit på partyferie. Kommer aldri til å dra dit igjen. Har alltid kjedet meg på tur dit. Skulle jeg valgt et sted å dra, ville jeg dratt til en liten gresk øy. Ikke et typisk turist-sted. Gresk mat er helt fantastisk og grekerne er mye mer ålreite. Anonymous poster hash: fda37...e06 3
skruf Skrevet 21. februar 2015 #7 Skrevet 21. februar 2015 Syden er jo et relativt begrep.... mener du varme land i Europa? De fineste strendene jeg har vært på er på Seychellene. og i Mombasa. Helt fantastiske strender, men såklart langt å reise dit. Utenom det så har jeg vært på noen fine strender på Kreta (bruker å leie bil og kjøre rundt, bruker ikke bare å benytte den som er i nærheten av leiligheta selv om den også er fin), samt Samos.
skruf Skrevet 21. februar 2015 #8 Skrevet 21. februar 2015 Synes ikke Tyrkia har et ufortjent dårlig rykte. Har vært i Side og Alanya selv. Det er ikke så veldig fint der. Tyrkisk mat er ikke noe spesielt godt. Tyrkere er utrolig innpåslitne. Dessuten er det mange som drar dit på partyferie. Kommer aldri til å dra dit igjen. Har alltid kjedet meg på tur dit. Skulle jeg valgt et sted å dra, ville jeg dratt til en liten gresk øy. Ikke et typisk turist-sted. Gresk mat er helt fantastisk og grekerne er mye mer ålreite. Anonymous poster hash: fda37...e06 Jeg er så innmari enig!
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #9 Skrevet 21. februar 2015 Glemte å si at jeg har vært i tyrkia, og dit drar jeg ikke igjen. Veldig slitsomt, og vil ha en fin og rolig feire, og bli respektert som kvinne. (er vant med muslimske land og kleskodene, så er ikke derfor, men i tyrkia var det ekstremt) Anonymous poster hash: 411c1...978
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #10 Skrevet 21. februar 2015 Syden er jo et relativt begrep.... mener du varme land i Europa? De fineste strendene jeg har vært på er på Seychellene. og i Mombasa. Helt fantastiske strender, men såklart langt å reise dit. Utenom det så har jeg vært på noen fine strender på Kreta (bruker å leie bil og kjøre rundt, bruker ikke bare å benytte den som er i nærheten av leiligheta selv om den også er fin), samt Samos. På Kreta tok vi buss og båt til andre strender og laguner. Det var fantastisk fint der, så muligheten for å reise tilbake, er stor, siden Kreta er en favoritt, vi har enda ikke sett Rethymnon og den delen av øya. Vai osv. Anonymous poster hash: 411c1...978
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #11 Skrevet 21. februar 2015 Jeg var på Rhodos for 2 år siden, bodde i Afandou som er ca 30 min fra Rhodos by. Stille og rolig, bor mest lokale der og de er veldig hyggelige Er likevel ganske bra utvalg i restauranter etc. Stranden er kjempelang, flere dager lå jeg der helt alene. Er ikke så mange som har hørt om dette stedet. Bodde på et kjempeflott hotell, barnevennlig er det også (tror Apollo har dette hotellet hvis du vil reise charter): http://www.afandoubay.com/ Anonymous poster hash: 873ab...31e Høres fantastisk ut med lange, litt øde strender. Er strendene sand, eller rullestein? Anonymous poster hash: 411c1...978
Gjest Solstråla88 Skrevet 21. februar 2015 #12 Skrevet 21. februar 2015 Alcudia på mallorca er veldig stille og rolig. Stranden er kjempe fin for viksne og barn. Anbefaler hotellet viva tropic
caroprins Skrevet 21. februar 2015 #13 Skrevet 21. februar 2015 http://www.startour.no/feriereiser/italia/sardinia/porto-conte/baia-di-conte/pc-000002624/ Hit for. Eks.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #14 Skrevet 21. februar 2015 Høres fantastisk ut med lange, litt øde strender. Er strendene sand, eller rullestein? Anonymous poster hash: 411c1...978 Ja, det var bare kjempeherlig der altså! Jeg følte meg så avslappet etter den uken der Det var sandstrender, og nydelig klart vann. Kjempegod mat på de greske tavernaene, også på hotellet. Drar gjerne hit igjen! Anonymous poster hash: 873ab...31e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #15 Skrevet 21. februar 2015 Den siste linken viste noen utrolig fine strandbilder Anonymous poster hash: 411c1...978
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #16 Skrevet 22. februar 2015 Sjekk ut Sardinia. Vår favoritt-øy som vi har vært på utallige ganger nå. Både store og små elsker strendene, byene, livet der. http://89.234.35.32/imgs/SIM-744863.jpg?o=YXp5GAEDDAEMCEBpQg88Dz4NOHU6K3k1BDd%2BMTLoNj49bhccFRQRFio6Lyk3PAMIDQ%3D%3D Anonymous poster hash: d4eb4...e87
caroprins Skrevet 22. februar 2015 #17 Skrevet 22. februar 2015 Den siste linken viste noen utrolig fine strandbilder Anonymous poster hash: 411c1...978 Hvis det er min link til Baia-di-conte på Sardinia du mener så tenker jeg det vil Være et bra alternativ. Hotellet har som du ser flott privat strand. Hotellet blir nyoppusset nå I vinter og blir et Blue village hotell noe som er bra siden du reiser med barn. Hotellet ligger I en nasjonal park I rolige omgivelser. Den nærmeste byen Alghero er en rolig og trygg by å vandre rundt I og ønsker man å oppleve mer av øya så kan man bli med på utflukter i regi av Star tour. I og med at det er blue village så blir man hentet på hotellet og kjøpt tilbake direkte dit etter en utflukt. Jeg skal selv feriere her 2 uker i løpet av sommeren og det sies at Sardinia er en flott øy å feriere på.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #18 Skrevet 23. februar 2015 Ha de sandstrender der? Hvordan ligger strendene til, åpent som med en strandpromenade, eller med natur? Noen gode hotelltips, eller andre tipd? Har sett litt på Rhodos, ser fint ut. Anonymous poster hash: 411c1...978 Ja, på Mythos beach var det bare sandstrender. Åpent med natur, ingen strandpromenade. Hotellet jeg bodde på, het Mythos beach resort eller noe sånn. Hadde en fin uke der. Anonymous poster hash: 8206c...7db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå