AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Hvor mange bankkontoer har dere, og hva brukes de til? Lurer selv på om jeg burde opprette en til. Jar for øyeblikket en sparekonto og en brukskonto.Anonymous poster hash: c244e...74a 1
Duckie Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 (endret) Jeg har det samme, sparekonto og brukskonto. Ser ikke behovet for noe mer. Edit: Ja også BSU da selvfølgelig, for de som ikke har brukt den opp. Endret 21. februar 2015 av Duckie 1
Gjest Runforit Skrevet 21. februar 2015 #3 Skrevet 21. februar 2015 Jeg har: Lønnskonto meg(der lar jeg kun lommepenger stå igjen hver mnd) Lønnskonto mann(samme her) Regningskonto(Her går alle regninger ut) Matkonto(eget kort til kun mat/vitaminer etc) Langtidssparekonto Bufferkonto Babykonto Baby langtidssparekonto 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #4 Skrevet 21. februar 2015 Jeg har: Lønnskonto meg(der lar jeg kun lommepenger stå igjen hver mnd) Lønnskonto mann(samme her) Regningskonto(Her går alle regninger ut) Matkonto(eget kort til kun mat/vitaminer etc) Langtidssparekonto Bufferkonto Babykonto Baby langtidssparekonto 😰 Det var mange unødvendige kontoer! Det må være en enorm oppgave å holde styr på dem hver gang det dukker opp renteendringer, nye regninger, gamle regninger som forsvinner osv osv?Anonymous poster hash: fac80...696 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #5 Skrevet 21. februar 2015 Jeg har brukskonto, felleskonto med samboeren (hvor vi begge setter inn et avtalt beløp i måneden til mat og husleie), sparekonto og BSU-konto.Anonymous poster hash: 4285d...177
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #6 Skrevet 21. februar 2015 Så mange at jeg ikke har tall på alle. Fem ulike banker, tror jeg jegnhar kontoer i.Anonymous poster hash: c1f48...8b5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #7 Skrevet 21. februar 2015 Lønnskonto, regningskonto og bankkortkonto. I tillegg har jeg flere høyrentekonto som jeg bytter mellom avhengig av hvilken som gir best rente.Anonymous poster hash: fce84...2f1 1
Gjest EmilyR Skrevet 21. februar 2015 #8 Skrevet 21. februar 2015 Brukskonto, matkonto og vanlig sparekonto.
Nautika Skrevet 21. februar 2015 #9 Skrevet 21. februar 2015 Jeg har lønnskonto og 2 sparekontoer (i ulike banker), i tillegg til bsu. Sammen med samboer har jeg også regningskonto, konto med kort og felles sparekonto. Jeg har også 2 kontoer i en bank som jeg ikke bruker for tiden (måtte bytte bank pga boliglån)
Gjest Godjente Skrevet 21. februar 2015 #10 Skrevet 21. februar 2015 Sparekonto, lønnskonto, konto til to av mine barn som jeg disponerer, men de er da barnas sine
Gjest Blondie65 Skrevet 21. februar 2015 #11 Skrevet 21. februar 2015 Brukskonto (ukebudsjett) med kort. Sparekonto (feriekonto) Sparekonto (uregelmessige regninger - dvs sjeldnere enn hver måned) Sparekonto (bufferkonto) Fondssparing Brukskonto (regningskonto) uten kort, her går lønnen inn. Her betales alle regningene fra og det er faste trekk til alle andre kontoer på lønningsdag eller den 15.i mnd unntatt ukebudsjett der det er trekk til hver uke.
linkan Skrevet 21. februar 2015 #12 Skrevet 21. februar 2015 (endret) Lønnskonto/brukskonto, sparekonto og BSU. Endret 21. februar 2015 av linkan
Singha Skrevet 21. februar 2015 #13 Skrevet 21. februar 2015 😰 Det var mange unødvendige kontoer! Det må være en enorm oppgave å holde styr på dem hver gang det dukker opp renteendringer, nye regninger, gamle regninger som forsvinner osv osv?Anonymous poster hash: fac80...696 Hva var det som var unødvendig? 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #14 Skrevet 21. februar 2015 En til bruk, en til regninger/faste utgifter og en sparekonto. Anonymous poster hash: 0ca56...1ea 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #15 Skrevet 21. februar 2015 Har lønnskonto + rundt 7 høyrentekonti hvor jeg flytter pengene i takt med rentemarkedet. Syns ikke det er noe "styr" å følge med på renteendringer, viktig at forbrukerne belønner banker som gir bedre vilkår. Anonymous poster hash: 54c09...5ce
Paine Skrevet 21. februar 2015 #16 Skrevet 21. februar 2015 Brukskonto Matkonto Regningskonto (hvor samboer og jeg setter inn en fast sum hver måned) Bufferkonto Sparekonto x 2 For meg er det gull verdt med stålkontroll, siden jeg lever på et ganske stramt budsjett.
Singha Skrevet 21. februar 2015 #17 Skrevet 21. februar 2015 Jeg har en brukskonto hvor lønna er innom 0-2 døgn før den automatisk deler seg på de resterende: Buffer Regninger og bolig Høyrente/langtidssparing Vurderer egen bilkonto og mat/husholdningskonto, og oppretter sparing til barn hvis/når det blir aktuelt. Har ikke noe felles med dama, enda, ettersom hun er mindre økonomisk etablert og det er jeg som eier stedet vi bor. Men hun setter inn "husleie" på regningskontoen. Fremtidig husholdningskonto er nok det som først blir felles.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #18 Skrevet 21. februar 2015 Brukskonto Boutgifter konto Bufferkonto Feriekonto Sparekonto til barna Og fondkonto. Anonymous poster hash: 81241...2b1
Gjest Runforit Skrevet 21. februar 2015 #19 Skrevet 21. februar 2015 Det var mange unødvendige kontoer! Det må være en enorm oppgave å holde styr på dem hver gang det dukker opp renteendringer, nye regninger, gamle regninger som forsvinner osv osv?Anonymous poster hash: fac80...696 Ikke noe styr. Begge lønnskontoene fordeler pengene på de forskjellige kontoene hver gang det kommer inn lønn. Ferdig.
Lista Skrevet 21. februar 2015 #20 Skrevet 21. februar 2015 (endret) Det var mange unødvendige kontoer! Det må være en enorm oppgave å holde styr på dem hver gang det dukker opp renteendringer, nye regninger, gamle regninger som forsvinner osv osv?Anonymous poster hash: fac80...696 Gamle regninger som forsvinner osv osv?! Har man kontroll på økonomien er det da ikke noe problem med mange kontoer. Er man lur har man dessuten alle regninger som avtalegiro og/eller efaktura. Selv har jeg følgende: lønnskonto med kort regningskonto matkonto med kort bufferkonto reisekonto Har faste oppdrag fra lønnskontoen til de forskjellige andre kontoene. Endret 21. februar 2015 av Lista
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå