Gå til innhold

Dårlig selvtillitt av dating

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente i starten av 20-årene som i den siste tiden har vært på noen tinderdater(ikke kjempemange, rundt 5). Jeg er litt sjenert, og har litt problemer med selvtillitten på grunn av dette da jeg føler jeg er ganske sosialt klønete. Har ikke så veldig mange venner pga dette. Til tross for det, har jeg ikke vært en stille grå mus på disse datene, synes jeg selv da. Likevel har ingen av datene vært interessert i å møtes flere ganger. Dette tærer på selvtillitten min. Jeg ender opp med å overtenke hvert ord jeg sa under daten og prøver å analysere hva jeg har gjort galt. Bruker også mye "energi" på å vente på om daten tar kontakt(ikke alltid det skjer) og lurer på om jeg selv skal ta kontakt osv osv. Er det flere som opplever dårligere selvtillit pga mislykkede dater? Vet ikke om jeg burde legge hele greia på hylla for godt...

Anonymous poster hash: bc916...4d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tinder er nå ikke akkurat stedet jeg ville lett for noe annet en ONS dessverre, så synes ikke du skal ta det så tungt:) Finn deg andre jaktmarkeder, f.eks. gjennom interesser, så har man alt noe å snakke om:)

Anonymous poster hash: 03c75...68c
Skrevet

Dating er som å slå mynt og kron. Enten funker det eller så funker det ikke. Man skal gå gjennom mange dater før man finner lykken. Legge du opp for godt kommer du iallefall ingen vei.

Selv om det går i dass flere ganger må du ikke la dette gå ut over selvtilliten din. Prøv heller andre datingsider enn Tinder som i de aller fleste tilfeller kun er for kåte folk som vil ha en kjapp flørt og et ligg.

Prøv gjerne noen andre nettbaserte datingsteder enn Tinder. Jeg er aktiv på http://FjellDate.no og har møtt flere av medlemmene der for å gå på turer sammen. Selv er jeg i forhold, men her kan man altså også møte andre mennesker for å stifte vennskap. Merk at dette er en plass for de som liker friluftsliv og aktivitet.

Hvis ikke kan du jo prøve deg på http://badoo.com, http://møteplassen.no og http://sukker.no. Selv synes jeg at disse stedene er betraktelig bedre enn Tinder (fra perioden jeg var singel).

Ønsker deg uansett masse lykke til videre :)

Skrevet

Ts her! Greia er den at jeg er ikke selv ute etter noe veldig seriøst, da jeg uansett skal flytte ganske langt til sommeren.

Skrevet

Har du noen tanker om hva som gjør at du ikke lever opp til forventingene de har? Har du kanskje bilder hvor du ser penere ut enn du er i virkeligheten, eller at du er bedre på å chatte enn du er på å snakke? Å ikke ha fått napp etter 5 dater gjør ingenting, men det er absolutt en pekepinn om at det er noe ved deg selv du kan justere litt.

Ikke mist motet, og se heller på dette som en fantastisk mulighet til å finne ut av hva som kan gjøre deg mer attraktiv og mer selvsikker i en alder av 20 år. Det vil gi deg sev et enormt bedre utgangspunkt i voksenlivet! :D

Drit i de negative følelsene du har fått nå, og kjør på! Og du? Ta kontroll over datinglivet ditt ved å selv ta kontakt etter en date. Ikke sånn samme kvelden eller dagen etter, men hvis du f.eks kommer på noe på onsdag som du tror en du har datet ville like å være med på, så inviter han med. "........ spiller på..... i kveld og jeg tenkte ta en tur. Bare å joine hvis du vil! "

Siden du uansett ikke er ute etter noe seriøst så kan du leke deg med datingen fremover og benytte det for å bli flinkere til å snakke med mennesker og bli kjent med nye mennesker. Stå på!

Skrevet

Vet ikke om jeg burde legge hele greia på hylla for godt...

Jeg kjenner meg selv igjen i mye av det du skriver, og var gjennom en lignende periode når jeg var på din alder. Jeg valgte det som du lufter i slutten av innlegget, og angrer bittert på det i dag, så for all del, fortsett med å ta sjanser. Dårlige erfaringer er også erfaringer, og er med på å bygge og forme det mennesket du skal bli. Gir du opp så er det en mulighet for at det bringer deg til et sted hvor du ikke vil være, og da krever det mye for å klare å grave seg ut.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner meg selv igjen i mye av det du skriver, og var gjennom en lignende periode når jeg var på din alder. Jeg valgte det som du lufter i slutten av innlegget, og angrer bittert på det i dag, så for all del, fortsett med å ta sjanser. Dårlige erfaringer er også erfaringer, og er med på å bygge og forme det mennesket du skal bli. Gir du opp så er det en mulighet for at det bringer deg til et sted hvor du ikke vil være, og da krever det mye for å klare å grave seg ut.

Jeg ble faktisk veldig rørt av dette innegget jeg! Håper du tar dette til deg TS og fortsetter å prøve! :)

• Liker 1
Skrevet

Syns du skal ha creds for i det hele tatt å date hvis du føler du er sosialt klønete, det er jo kjempebra trening.

De fleste gutter jeg treffer vil treffes igjen, på tross av at jeg ofte føler jeg er litt nervøs og ikke helt meg selv. Men jeg er god på å stille litt "dypere" spørsmål, hvis vi f.eks snakker om utdanning eller skoler, så kan jeg spørre ting som "Var det tilfeldig at du endte opp med det du jobber med?"

Kanskje litt dårlig eksempel, men der kan en ofte få vite en hel del mer om en person. Mange blir jo noe helt annet enn de hadde tenkt, og da får de snakket en del om seg selv.

Jeg er også veldig glad i å reise, og syns det er noe som virkelig kan få samtalen til å flyte. "Hvor vil du dra tilbake, hvilket sted er øverst på ønskelista nå, hva er den merkeligste reiseopplevelsen du har hatt," etc.

Til slutt prøver jeg å smile en del, da slapper jeg bedre av og gir et inntrykk av at jeg har det koselig med personen.

Men gud bevares, det er mange dater som ikke har gått så bra altså! Det handler jo til syvende og sist om kjemi.

Anonymous poster hash: 1772b...6e4
  • Liker 2
Skrevet

Takk for gode råd. Må vel tilbake på hesten igjen da. Får bare prøve så godt jeg klarer å ikke legge så mye energi i det, og ikke ta det sånn innpå meg når det går til he****.

Når det kommer til bildene på tinderprofilen min, så er jeg ganske sikker på at de er i samsvar med virkeligheten. Pleier ikke chatte så lenge før jeg møter dem, siden jeg ikke gidder bruke mye tid på chatting i tilfelle daten går dårlig, da er det jo bare bortkastet tid.

• Liker 1
Skrevet

Hjelper veldig å flytte fokus.

Jeg går ofte på date med en tanke som at: Hvis det blir kleint og kjipt så har jeg en morsom fortelling til venner, prøver å bagatellisere hele greia og bare ha det kult, drite meg ut og surre!

Kan til og med finne på at jeg skal gå på date som et forskningsprosjekt, "prøve å ha mest mulig øyekontakt", "tolke kroppsspråket hans"og den type ting uten å bry meg om hva han syntes om meg, da har jeg liksom et "Mission" med hele daten. Det blir lettere å ikke havne i et tankevirr der man overanalyserer hver minste setning en selv sier og blir nervøs av den grunn. Da er det hele bare et slags prosjekt, og ikke så veldig viktig haha.

Ofte når jeg går på date med den type holdning så blir daten laidback og artig, og guttene tar kontakt rett etterpå.

Bare et tips! Det høres veldig rart ut, men det fungerer i praksis!
Skrev litt krøkkete her, så hvis det var veldig uklart så får du bare si ifra :)

Gjest Cartman
Skrevet

HAHAHAHAHA

Du skulle datet meg. Da hadde du heller lurt på "hva var det han egentlig sa nå?"

Ikke bry deg om disse tullingene. De suger, du ruler. Hvis du ikke kan være deg selv rundt en framtidig kjæreste, så vil du aldri bli lykkelig!

Skrevet

Ta sjanser sosialt, ikke bare ift. dating. Det er de sosiale egenskapene det står på. Det handler ikke bare om å snakke for å snakke, men å kunne lede en interessant samtale, vise sin personlighet, skape en connection, legge an en positiv og god tone. Dersom du også sliter med å få venner er det jo der det ligger.

Menn er ikke superkompliserte vesener. En kamerat av meg poengterte dette engang, at han hadde diskutert "turn offs" på date med kvinner og de hadde kommet med tidenes liste. Det var ingen ende på hvor mange små ting menn kunne foreta seg som var dealbreakere. Og han sa når jeg har en date med en kvinne er det kun to ting. Er jeg fysisk tiltrukket av henne? Og føler jeg meg bra og har det morsomt med henne? Ganske enkelt. Synes hun er vakker, vil ha sex med henne. Ler og har det hyggelig. That's it. Hvis en mann ikke merker begge disse to for deg, går han videre til at han finner noen mer stimulerende.

Ikke overanalyser ting du sa. Når du utvikler mer selvtillit med tiden (hvilket du som regel vil mens du blir litt eldre) vil du ikke trenge å fokusere på å si x eller y. Du vil helt naturlig ikke skryte eller snakke deg selv ned, men kunne holde en god samtale. Bare pass på at du jobber med deg selv og det sosiale, utfordrer deg selv i samtale med både kvinner og menn, slik at du får mest mulig ut av disse årene. Det er naturlig at man er litt sosialt klumsete, umoden og usikker i begynnelsen av tyveårene. Det er bare hvis man står på stedet hvil i årevis at det blir et problem.

Anonymous poster hash: 48a1d...2c9
Skrevet

Gå på smell er egentlig ikke rett uttrykk du går på fem dater etter tinder eller nettdating generelt, og det ikke blir noe mer.

Førstedater etter litt tindring er egentlig ufattelig vanskelig: du skal selge deg selv, samtidig som du skal kvantifisere den andre. Og d_ven det er fort gjort å ødelegge for seg sjøl hvis du glemmer det viktigste:

Ha det gøy!

For hvis du svetter og sliter med å få den andre til å like deg, bruker opp tida på å finne ut hva den andre liker, da er du solgt. Ikke glem at dere er to. For alt du vet, er de fem du har truffet puaer som har spesialsydd tinderprofilen ikke til å vise et sant bilde av seg selv, men for å sette i gang spillet. De kan godt mene de treffer kvist hos deg, fordi du ikke er på deres nivå.

Gjest Nanna87
Skrevet

Å date er tøft. Jeg møtte selv døren flere ganger.

Aldri gi opp, du kommer til å møte noen! )

Skrevet

Jeg ELSKER denne!!

Skrevet

Jeg ødela min første nettdate fordi jeg var så ekstremt nervøs. Blir fremdeles litt flau av å tenke på den daten.

Det som har hjulpet meg med å slappe av er å se på det som en slags læringsprosess. Jeg kan ikke forvente at jeg er ekspert på noe jeg aldri har gjort før. Om jeg ser på det på den måten senker jeg kravene til meg selv og klarer å holde fokus på å bli kjent med mannen.

5 tinderdates er heller ikke veldig mye. Min erfaring er at om man skal møtes gjennom nettet må man gjennom en del dater før man finner noen det klaffer med.

Masse lykke til, jeg har trua på at du finner en match :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...