Gå til innhold

hvem betaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem betaler vanligvis bryllupet?

Betaler vi?

Eller er det foreldrene våre som betaler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betaler mesteparten selv, men får noe støtte fra foreldrene våre (maten og musikken).

Skrevet

Våre foreldre betaler det meste.

De har arvet, og synes det var bedre å bruke av disse midlene, enn at vi (som ikke engang eier leilighet, men er på husjakt) skal bruke opp de få sparepengene vi har (får ikke spart mye mens man tar lenge studier).

Velfig glad for dette.

Skrevet

Skal vi se... Vi har betalt alle klær, halvparten av alkolholen og halvparten av maten. Resten av alkoholen har mamma og pappa tatt, resten av maten har svigerforeldrene tatt.

Det finnes ingen mal for hvem som betaler hva lenger. Før var det mye mer tradisjonsbundet, hans foreldre skulle betale for det, brudens for det, og paret pleide vel ikke å betale for noe.

Nå kommer det ann på utrolig mye rart, og det finnes ingen mal. Dersom foreldre vil hjelpe til med å betale, pleier de å melde seg selv, har i hvertfall jeg inntrykk av.

Skrevet

ok...

var det ikke dyrt??

går det ikke an å få det til litt billige, selv om bryllupet er litt stort?

hva betalte dere?

Skrevet

Vi betalte det aller meste, men vi fikk også goood hjelp fra foreldrene våre. Hele sulamitten med rubbel og bit kom på under 150 000. Vi hadde hundre gjester.

Skrevet

Dette er det ikke noe regel på.

I min omgangskrets og familie, er det helt normalt at foreldrene bidrar, mens hos andre er dette ikke vanlig.

Jeg har alltid visst at mine foreldre vil bidra, det har jeg fått nyss om for en stund tilbake fra mine foreldre. Dette kommer jo ann på hvor mye penger man selv har, og hvor mye foreldrene har.

Jeg har skilte foreldre, og begge er gift på nytt.

Hos oss ble derfor utgiftene delt på 4 (3 foreldrepar og oss). Vi er veldig glade for all hjelpen vi får :hoppe: , og får dermed også et drømmebryllup vi hadde håpet på :-) Hadde et møte med foreldrene i forkant av planleggingen, og fikk helt bak-over-sveis over hvor mye de ville bidra!! Vi ble utrolig takknemlige og glade.

Jeg håper på å kunne gjøre det samme for mine barn, når de evnt. gifter seg.

Vårt bryllup kommer på ca. 95 000,-

72 gjester, fri bar. Har leid lokaler der vi kan ordne med alkohol selv.

Skrevet

Vi betaler mesteparten selv, men få endel hjelp fra mine foreldre.

Det er vel egentlig ikke noe som er riktig her.

Jeg synest at de som har midler burde tilby seg å hjelpe.

Og hvis det eneforeldre paret betaler noe, burde de andre også tilby seg å være med å betale.

Alle har ikke like god råd, så at alle skal betale likt er ikke bestandig aktuelt.

Hans foreldre ønsker ikke å være med å dekke bryllupet

selv om de har bra med penger.

Mens mine foreldre som ikke har bra med penger og måtte spare for å hjelpe oss gjør det.

Det synest jeg er lite taktfult av hans foreldre.

Men vi lager ingen diskusjon av dette, de må jo få gjøre som de vill. Så ingen sure miner :-)

Skrevet

Mine foreldre skal betale maten og svigerforeldre skal betale drikken og vi resten. Så vi slipper unna over 20.000 kroner. Vi har gjort det slik at vi har kjøpt inn ting underveis så det ikke blir så dyrt og at ikke absolutt alt kommer til slutt for da det blir dyrt. VI får regning på lokalet etter bryllupet, invitasjonene er kjøpt og betalt, bordpynt, duk, lys er kjøpt og betalt. Så det er igjen resten.

Skrevet

Hos oss betalte min far og hans mor for festen ,også betalte vi klær, brudebukett osv. selv.

Vi hadde festen på hotell, 50 gjester og betalte 42000,-

Skrevet

Moren min betaler all mat, snacks, velkomstserveringen og bryllupskake, mens svigers betaler leie av lokale, drikke, en del av opptrykkede ting som sanghefte, pynting av lokale og kirken. Ellers betaler vi for klær, ringene, frisør, brudebukett og knapphullblomster.

Har sikkert glemt noe...

Skrevet

:P takk for svar!

har lyst å gifte meg neste sommer, men typen min trodde det ble for dyrt, så derfor heller sommeren etter det.

men vett ikke ang. foreldrene våre, hvor mye de ville betalt osv..

Jaja... får vente to år :) hvis jeg klarer :):wink:

Skrevet

Det hjelper ikke å spørre hvor mye som er vanlig at forledre betaler, for det er det ingen fasit på.

Selv om alles foreldre her betaler bryllupet, trenger ikke dine foreldre å betale noe som helst.

Man kan ikke be foreldrne å betale, de må tilby seg av egen fri vilje og evne.

Når vi begynte å planlegge bryllup, planla vi etter å dekke alt selv, men så kom moren min å sa hun ville betale X kroner, og endret vi budsjettet deretter.

Skrevet

Nei, det er nok ingen fasit her. Vi betaler nesten alt selv, men har vært utrolig heldige som har fått masse hjelp av mer praktisk art, og det er like flott som en hel haug penger... :-)

Skrevet

Foreldrene våre betaler.

Sett bort i fra klær og slikt som vi betaler selv.

Siden foreldrene våre betaler så prøver vi å holde det ganske billig å har kutta gjestelisten ned til 59 stk.

Skrevet

Foreløpig så har ingen av våre foreldre sagt noe om økonomisk hjelp, så vi budsjetterer ut i fra at vi skal holde alt selv. Regner med at vi kommer på et sted mellom 75-90000,-, med ca 45-50 til middag, og vel 80 totalt til kaffe. Bryllupsreisa kommer utenom.

Skrevet

Vi håper å holde budsjettet på ca 40000, synes det er mer enn nok, men det holder hardt... Mine forlede har sagt de vil hjelpe til økonomisk, men ikke med hvor mye enda. Uansett så hjelper jo alt på i det store og det hele. Vi har allerede kjøpt inn drikkevarer, så der er det en stor post som er feridg. Og deilig er det!

Skrevet

Vi betalte alt nær som kjolen selv. Vårt bryllup ble litt i overkant av 100.000,- og vi brukte ett år på å spare

Skrevet

Vi betaler alt selv.

Regner med at vi kommer på rundt 50 000- 60 000,- til 52 gjester. Da er bryllupsreisen utenom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...