Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tilsendt en ny resept fra legen min i går. Vedlagt lå det ved faktura på kr 80,-.

Koster det virkelig så "mye" ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det koster så mye, skal være usagt, men at man får en slik faktura på en sånn tjeneste, ja, det er nok ganske vanlig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg pleier å betale 50 kroner. Noe må man nok regne med ja.

Skrevet

Jeg tror de innførte nye takster 1.7.04. Og det er Trygdekontoret som setter egenandelen, ikke legen... Så om du sjekker websidene til Trygdeetaten, så står sikkert alle egenandeler der.

Gjest Anonymous
Skrevet

65 kr.kan de ta for det. Noe annet er ikke vedtatt. skal stå i prislisten deres

Gjest Étoile
Skrevet

Trygdeetaten har vedtatt at prisen for resepter er 35 kr når du henter den selv. Når du velger å få den tilsendt i posten, kan legen i tillegg kreve fakturagebyr. Dette gebyret fastsetter hver enkelt lege. Mitt legesenter tar også 80 kr for å sende resept, jeg stikker derfor heller innom og henter den selv.

Skrevet

Jeg betaler også 80 kr...men er gratis hvis jeg er hos legen og må ha mine medisiner, så jeg prøver å passe på når jeg er der sjølsagt :wink:

Skrevet

Betaler også 35 kr for resepter hos legen... :)

80 kr?? :o

Skrevet

Legene er pålagt å ta 35kr i gebyr for å sende ut dokumenter og for å snakke med pasientene i telefonen.

I tillegg til degge kommer fakturaavgift.. Så 80kr skal du ikke se bort fra.. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Legen ringte inn på et apotek for meg i går. de nye reglene tilsier at det koster 80 kr. fortalte han meg. Billigs å møte opp selv.

Skrevet

Det koster 35 kroner for en resept om du henter den selv. Blir den sendt på apoteket, er det noe dyrere. Når du får tilsendt en faktura, stemmer det nok med den prisen du har fått oppgitt. For de tar nok et faktureringgebyr i tilegg til det resepten koster.

Skrevet

Jeg ringte her om dagen og fikk skrevet ut en ny resept. Hentet den selv og da kostet det bare 35 kr.

Skrevet

Max pris man kan ta om det er et offentlig legekontor er 120 kr. 35 for resepten, 45 i girogebyr, og 40 for forsendelse.... Dette gjelder både om man sender resepten hjem til deg, eller om man får faxet resepten direkte til et apotek

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...