magolia Skrevet 12. august 2004 #1 Skrevet 12. august 2004 Jeg har en pose med torskefilet i fyseren som jeg gjerne skulle ha brukt. Tror den er på 400 gram (?) (er av typen du finner i alle frysedisker -Findus kanskje..?) Noen som har tips til hva jeg kan lage ut av disse fiskestykkene? Bør helst blir middag til to :-?
Gjest gjest1 Skrevet 12. august 2004 #2 Skrevet 12. august 2004 Meksikansk fiskepakke Til hver fiskepakke trenger du ca. 200 gram hvit mager fisk( torsk, lyr, hyse, sei) Til fire fiskepakker trenger du i tillegg: 1 liten boks maiskorn 1 hakket rød eller grønn paprika 1,5 dl ferdig salsa eller tacosaus 1 dl hakket fersk koriander eller persille. Litt smør eller olje. Fire store ark aluminumsfolie. Slik gjør du: Smør arket med olje/smør Fordel grønnsakene, legg på fisken og legg salsaen på toppen. Brett sammen til en tett pakke. Denne kan du steke i stekovn på 200 grader i ca 15 min Dryss persille over ved servering. Serveres med ris til. Du kan og lage pakken i microen, men da må du bruke bakepapir. Legg på fat og ved 600 watt i 4-6 min la hvile i 2 min før servering.
Arkana Skrevet 12. august 2004 #3 Skrevet 12. august 2004 Tin og pakk inn i folie sammen med salt, pepper, sitronskiver, smørklatter og strimlet purre. Stek ved 200 grader i ca 20 minutter og server med poteter grønnsaker og hjemmelaget aïoli (hvitløksmajones). Eller legg stykkene i en ildfast form. Lag en god tomatsaus og hell over fisken, dryss evt på revet ost. Stek samme som ovenfor og server med pasta og salat. Lag fiskegrateng. Kok fisken lett i mikrobølgeovn slik pulverheksa beskriver ovenfor. Legg i en ildfast form (det er kjempegodt å legge på noen eggebåter og en håndfull erter), dryss over kokt makaroni, hell over hvit saus og dryss over brødrasp. Stek som ovenfor. Istedet for makaroni kan du blande fisken med hvit saus og helle i formen, bre potetmos over og dryss på revet ost.
vilde Skrevet 12. august 2004 #4 Skrevet 12. august 2004 Eller kjøp en pakke bergensk fiskegryte på butikken og bruk den til denne, det er kjempegodt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå