Cathlars Skrevet 20. februar 2015 #1 Skrevet 20. februar 2015 Hei. Jeg har en hunnkatt på 12 mnd. Jeg fikk henne da hun var 9 mnd fra et omplasseringshjem. Hun var ikke sterilisert da jeg fikk henne. Der hun hadde vært hadde hun fått et kull fra før. Jeg tok imot både henne og den ene kattungen som de ikke fikk gitt vekk😞. Veldig glad i begge. Jeg hadde henne inne 6 uker, vi fikk en unik kontakt (i følge mine menneskelige følelser) 😉 hun var veldig kosete. Etter 6 uker gikk jeg og kastrerte henne mm. Jeg kjenner henne ikke igjen. Hun freser til og "angriper" meg. Ivertfall later som hun skal. Vil bare ver ute. Jeg så henne ikke på to uker sist gang. Jeg gikk opp bakken der jeg bor, så henne, hun gikk rett forbi. Jeg "grabbet" henne opp. Ringte Dyrlegen, sa jeg skulle holde henbe inne 1 uke. Det har nå gått lenger. Noen med erfaring??
Tabris Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 Jeg er litt usikker på hva som er problemet. Hvor lenge siden er det hun ble kastrert? Er hun ordentlig frisk? Har hun vondt noe sted?
Kontormus Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 Har det ikke gått en uke siden hun ble kasterert?
Cathlars Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2015 Det er 3 mnd siden hun ble kastrert. Glemte å skrive at jeg tok henne til veterinæren for 3 uker siden. Alt ok. Men fikk ikke noe skikkelig svar på hvorfor hun oppfører seg slik. Bare å holde henne inne. Virker som det gjør henne mer frustrert.
Gjest Lille-pus Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Stor personlighetsendring skyldes i majoriteten av tilfeller smerter. 2
Gjest Lille-pus Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 Det er 3 mnd siden hun ble kastrert. Glemte å skrive at jeg tok henne til veterinæren for 3 uker siden. Alt ok. Men fikk ikke noe skikkelig svar på hvorfor hun oppfører seg slik. Bare å holde henne inne. Virker som det gjør henne mer frustrert. Og kattungen som fulgte med 'på lasset'... bor den med dere fremdeles? Hvis den gjør det, er det ei kjette eller en hankatt, og hvor gammel er den lille nå? - den er vel kanskje ikke kastrert?
Tabris Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 Det er 3 mnd siden hun ble kastrert. Glemte å skrive at jeg tok henne til veterinæren for 3 uker siden. Alt ok. Men fikk ikke noe skikkelig svar på hvorfor hun oppfører seg slik. Bare å holde henne inne. Virker som det gjør henne mer frustrert. I hvilke situasjoner er det hun klabber etter deg? Ellers ser jeg ikke hvorfor du skal holde henne inne. Hvis hun kjeder seg og er vant med å være ute, så kan hun bli gretten av det også, tenker jeg.
Cathlars Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2015 Kattungen er 3 mnd. Hun er hos oss enda. Hunnkatt hun også. Nei hun er ikke kastrert. Litt for liten enda. Det veksler litt når hun klabbber til meg. Kan være alt fra når hun oppsøker meg, og jeg koser lett ved siden av kinnet hennes, til når jeg oppsøker henne forsiktigt. Jeg er enig i å ikke holde henne inne. Jeg har bare følgt veterinæren sitt råd. Eneste jeg er redd for er at hun ikke kommer hjem igjen. Som jeg nevnte tidligere hadde jeg henne på sjekk, hun feiler ikke noe. Som de fant på smådyrklinikken.
Cathlars Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #9 Skrevet 20. februar 2015 Alt dette begynte etter steriliseringen.
Gjest Lille-pus Skrevet 20. februar 2015 #10 Skrevet 20. februar 2015 Men kjære... det betyr jo at søsknene til den kattungen som bor hos deg... de må jo ha blitt gitt bort som nyfødte? Jeg tenker på at du sier: Hei.Jeg har en hunnkatt på 12 mnd. Jeg fikk henne da hun var 9 mnd fra et omplasseringshjem. Hun var ikke sterilisert da jeg fikk henne. Der hun hadde vært hadde hun fått et kull fra før. Jeg tok imot både henne og den ene kattungen som de ikke fikk gitt vekk. Veldig glad i begge. Jeg hadde henne inne 6 uker, vi fikk en unik kontakt (i følge mine menneskelige følelser) hun var veldig kosete. Etter 6 uker gikk jeg og kastrerte henne mm. Jeg kjenner henne ikke igjen. Hun freser til og "angriper" meg. Ivertfall later som hun skal. Vil bare ver ute. Jeg så henne ikke på to uker sist gang. Jeg gikk opp bakken der jeg bor, så henne, hun gikk rett forbi. Jeg "grabbet" henne opp. Ringte Dyrlegen, sa jeg skulle holde henbe inne 1 uke. Det har nå gått lenger. Noen med erfaring?? Kirurgisk kastrering fører svært, svært sjelden til personlighetsforvandling. Så er det slik at årets oppgang av områder og måling av styrke og 'fastsettelse av rangordningen i kattepopulasjonen i nabolaget er en aktivitet som normalt finner sted rundt disse tider. - og din katt er slik sett en nykommer som må finne sin plass i området og sin plass på rangstigen. De sterkeste får de beste revirene med de beste jaktområdene som ligger nærmest hjemmet deres. De med lavest rang får de dårligste områdene med mint mat og de som ligger lengst unna hjemmet. Du har selvsagt sjekket at hun ikke har slåsskampskader som kutt og/eller betennelsesbyller under huden? 1
Cathlars Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #11 Skrevet 20. februar 2015 Ahhh... Dyrlegen sa hun ikke var den mest uskyldige tøtta i nabolaget.. Så jeg skal bare la de finne utav det selv?? Eller?
Cathlars Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #12 Skrevet 20. februar 2015 Nei hun hadde ikke skader, men hun kunne se kamper.
Gjest Lille-pus Skrevet 20. februar 2015 #13 Skrevet 20. februar 2015 Du får ikke gjort noe med det uansett hvor mye du eventuelt prøver er jeg redd. Det eneste som kan være lurt er å unngå at hun må vente utenfor døren før hun får komme inn dersom hun har mistet området rett rundt huset, der hvor trappen og døren hennes er. Den varer en liten stund den oppgangen av områder, og avløses av brunsttid hvor det synges med lyd som likner barnegråt av potente hankatter/monser (og du våkner av at du 'henger' oppunder taket og lurer på om noen har lagt fra seg et spedbarn med smerter rett utenfor vinduet ditt)
Cathlars Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #14 Skrevet 20. februar 2015 Ok. Tusen takk for hjelp. Det var mer enn Dyrlegen min har sagt.
Cathlars Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #15 Skrevet 20. februar 2015 Men kjære... det betyr jo at søsknene til den kattungen som bor hos deg... de må jo ha blitt gitt bort som nyfødte? Jeg tenker på at du sier: Kirurgisk kastrering fører svært, svært sjelden til personlighetsforvandling. Så er det slik at årets oppgang av områder og måling av styrke og 'fastsettelse av rangordningen i kattepopulasjonen i nabolaget er en aktivitet som normalt finner sted rundt disse tider. - og din katt er slik sett en nykommer som må finne sin plass i området og sin plass på rangstigen. De sterkeste får de beste revirene med de beste jaktområdene som ligger nærmest hjemmet deres. De med lavest rang får de dårligste områdene med mint mat og de som ligger lengst unna hjemmet. Du har selvsagt sjekket at hun ikke har slåsskampskader som kutt og/eller betennelsesbyller under huden?
Cathlars Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #16 Skrevet 20. februar 2015 Ja, de ble etter retten tatt fra original eier. Mer kan jeg ikke si.
Gjest Lille-pus Skrevet 20. februar 2015 #18 Skrevet 20. februar 2015 Ja, de ble etter retten tatt fra original eier. Mer kan jeg ikke si. Har en selv som den lokale dyrevernnemda hentet ut fra der han befant seg. Men det er ikke ofte man skiller mor og unger så tidlig, fordi det krever å ha minst en annen kattemor med omtrent jevnaldrende unger, - samt at denne kattemor må godta en eller flere nye unger. Og så små krever m-y-e. Det er mye, mye bedre og enklere å finne ett hjem som kan ta mor og unger inntil de små er store nok til å flytte til sine nye, faste hjem.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #19 Skrevet 20. februar 2015 Har en selv som den lokale dyrevernnemda hentet ut fra der han befant seg. Men det er ikke ofte man skiller mor og unger så tidlig, fordi det krever å ha minst en annen kattemor med omtrent jevnaldrende unger, - samt at denne kattemor må godta en eller flere nye unger. Og så små krever m-y-e. Det er mye, mye bedre og enklere å finne ett hjem som kan ta mor og unger inntil de små er store nok til å flytte til sine nye, faste hjem. For ikke å nevne velferden til kattungene og mor, som begge trenger hverandre i den tiden. Anonymous poster hash: a866c...4fb
Gjest Lille-pus Skrevet 20. februar 2015 #20 Skrevet 20. februar 2015 For ikke å nevne velferden til kattungene og mor, som begge trenger hverandre i den tiden. Anonymous poster hash: a866c...4fb Konkret tenker du på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå