AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #1 Del Skrevet 20. februar 2015 Bør man ta inspirasjon fra hotell-rom, eller prøve å få til en planløsning som ikke eksisterer mulig å utføre? Andre tips? Anonymous poster hash: b9f73...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #2 Del Skrevet 20. februar 2015 Hvor stor er leiligheten? Anonymous poster hash: c54f8...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattifnatten Skrevet 20. februar 2015 #3 Del Skrevet 20. februar 2015 Søk på pinterest etter "tiny apartments inspiration", eller lignende! Mye kreative og smarte løsninger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #4 Del Skrevet 20. februar 2015 Hvor stor er leiligheten? Anonymous poster hash: c54f8...229 30 kvm. Ønsker ikke slike fancy møbler som kan gå inn i hverandre og har flere funksjoner. Ønsker hele møbler som kan fylle opp. Tenker kanskje å fylle den ene veggsiden med: Seng Sofa Bord TV Slik at man både kan sitte i senga og sofaen og se på TV, hvis senga er høy nok, da? Den andre siden har et stort skap som dekker halve siden. Det første som prioriteres her er å skaffe nytt spisebord i hvert fall. Om jeg skal ha rundt, av tre, av glass? Hvilkee typer stoler? Anonymous poster hash: b9f73...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 20. februar 2015 #5 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Hadde vært greit med en liten plantegning, litt vanskelig uten. Men jeg har iallefall bordet bowl fra Bolia. Liker det veldig godt Edit: Kan også være greit å bruke en kommode/sjenk som TV-bord. Da har en skuffene under som en kan bruke til oppbevaring. Endret 20. februar 2015 av Hinkelpinkel 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #6 Del Skrevet 20. februar 2015 Tenkte et bord med tanke på spisesett. Men tenkte også å ha to stoler og et bord pekende mot hverandre (hotell-variant) og da er det bordet aktuelt. Anonymous poster hash: b9f73...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 20. februar 2015 #7 Del Skrevet 20. februar 2015 Har leilighet på 30 kvm som jeg pusset opp for ett år siden. Vi er to som bo her (pluss katt) og det går veldig fint. På kjøkkenet valgte jeg høye overskap som rekker helt opp til taket for å få plass til mest mulig ting. I tillegg satte jeg opp slike "metallstenger" kjøpt på Ikea på siden av veggene som jeg kan henge alt fra kjeler til bokser med krydder på. Gjorde om boden inne til walk-in-closet, stua er delt i to med bokhyller slik at jeg har fått et "rom i rommet". Bokhyllene fungerer som romdeler, med seng bak hyllene. Vi kommer nok til å gjøre om dette siden jeg ikke lenger bor her alene, da vil vi nok heller skyve hyllene tilbake mot veggene og kjøpe en god lenestol, samt noen flere hyller. Ellers har vi en tre seters sofa med sjeselong og tv-bord med stuebord. Sofaen kan gjøres om to dobbeltseng. Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #8 Del Skrevet 20. februar 2015 Planen min om seng bak sofaen går ikke da det blir for lang seng i forhold til lengdde tilgjengelig. Anonymous poster hash: b9f73...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #9 Del Skrevet 21. februar 2015 Ville valgt Dagseng som seng. Har du i tillegg sovesofa som sofa, så kan du ha overnattingsgjester. Jeg syns hotellrom er lite bovennlige, så hadde ikke tatt utgangspunkt i det. Anonymous poster hash: 7d8d3...1da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #10 Del Skrevet 21. februar 2015 Tenker et hjjørne med to stoler og et bord mellom. Hva tenker dere om disse øverste her; sånne pute-stoler? http://www.skeidar.no/produkter/stue/hvilestoler ønsker så klart noe moderne http://www.skeidar.no/produkter/globe-stol-286men ikke til den prisen. ønsker ikke noe som stikker seg for mye ut. Skal se ut som et ''design''-hjem, ikke et kontor på en måte. men dog hjemmekoslig og funksjonelt, derfor tenkte jeg først om det med seng bak sofaen hvis sengen er høy. Anonymous poster hash: b9f73...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #11 Del Skrevet 21. februar 2015 http://www.skeidar.no/produkter/spiseplass/spisestolerden stolen lengst til venstre øverst passer nok bra til rom med runde bord, og små rom bør jo ha runde bord. men kanskje noen av de vanlige ''statiske'' stolene fungerer også+? Anonymous poster hash: b9f73...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #12 Del Skrevet 21. februar 2015 tror jeg faller på denne kanskje? http://www.skeidar.no/produkter/ibiza-understell hvis du ser på bilde to er det matchende stoler so m eksisterer Anonymous poster hash: b9f73...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 21. februar 2015 #13 Del Skrevet 21. februar 2015 Har leilighet på 30 kvm som jeg pusset opp for ett år siden. Vi er to som bo her (pluss katt) og det går veldig fint. På kjøkkenet valgte jeg høye overskap som rekker helt opp til taket for å få plass til mest mulig ting. I tillegg satte jeg opp slike "metallstenger" kjøpt på Ikea på siden av veggene som jeg kan henge alt fra kjeler til bokser med krydder på. Gjorde om boden inne til walk-in-closet, stua er delt i to med bokhyller slik at jeg har fått et "rom i rommet". Bokhyllene fungerer som romdeler, med seng bak hyllene. Vi kommer nok til å gjøre om dette siden jeg ikke lenger bor her alene, da vil vi nok heller skyve hyllene tilbake mot veggene og kjøpe en god lenestol, samt noen flere hyller. Ellers har vi en tre seters sofa med sjeselong og tv-bord med stuebord. Sofaen kan gjøres om to dobbeltseng. Mvh Yvonne Wow - det høres ut som om du virkelig har fått utnyttet plassen bra! Hentet du inspirasjon noe spesielt sted? Kan jeg spørre hvor bred seng dere har? Skal til å flytte inn på 31 kvm, og har en kjæreste som blir å ukependle (langdistanse, ass), så jeg henter inn andres erfaringer med sengebredder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #14 Del Skrevet 21. februar 2015 Oi, kjøpt et kott. Anonymous poster hash: 23c84...011 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. februar 2015 #15 Del Skrevet 21. februar 2015 (endret) Wow - det høres ut som om du virkelig har fått utnyttet plassen bra! Hentet du inspirasjon noe spesielt sted? Kan jeg spørre hvor bred seng dere har? Skal til å flytte inn på 31 kvm, og har en kjæreste som blir å ukependle (langdistanse, ass), så jeg henter inn andres erfaringer med sengebredder Nei, egentlig ikke, men jeg trålet Ikea. Egentlig så tok jeg utgangspunkt i de møblene jeg hadde/likte og innredet/pusset opp utifra det. Selve senga er en dagseng fra Ikea, men fordi vi har hyller foran kan ikke senga trekkes ut. Det er den vi tenker å få ut (mine foreldre kommer nok til å få den i stedet for) og heller sette opp garderobeskap/bokhyller der i stedet for. Vi kjøpte nemlig en sofa som kan dras ut til vanlig dobbeltseng, kjøpte denne som dras ut og blir en helt vanlig dobbeltseng. Lengden blir på 2 meter og bredden på 1,40 meter når den dras ut. Her brukes all plass. På toppen av alle bokhyller har jeg bokser til ting og tang, f.eks blader, regninger osv. Har også fått inn pult med stort overskap slik at det er hyller over med mye plass, pultplaten kan trekkes inn slik at den ikke er i veien. Det var viktig for meg å på en side få plass til mye og samtidig skape nok rom slik at det ikke blir overfylt. Ikke lett, men spennende å innrede. Har faktisk 6 bokhyller i stua, så jeg har faktisk fått plass til hundrevis av bøker og mine 1000++ dvd'er. Mvh Yvonne Endret 21. februar 2015 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresia Skrevet 21. februar 2015 #16 Del Skrevet 21. februar 2015 slik er leiligheten min innredet. den er på 30 kvm. det er helt klart enklere å innrede en avlang leilighet + at jeg er så heldig å ha sovealkove. hvilken form har leiligheten din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veraa94 Skrevet 21. februar 2015 #17 Del Skrevet 21. februar 2015 Jeg har en leilighet på 22kvm m/kjøkken. Min løsning ble å tenke flerbruks. Feks. ønsket meg et spisebord, skrivebord og sofa. Kjøpte et smalt barbord der stolene kan skyves helt under og en sjeselong som kan rees opp til en seng. Helt genialt og jeg har virkelig fått utnyttet plassen til det ytterste uten at det ble for mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #18 Del Skrevet 21. februar 2015 Jeg har bygd opp sengen min på sånne firkantet hyller fra IKEA. Sengen er nå nesten en meter over bakken, men jøss, så god plass jeg har under den! Anonymous poster hash: c54f8...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #19 Del Skrevet 21. februar 2015 hva tenker dere om de møblene jeg linket til? Anonymous poster hash: b9f73...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #20 Del Skrevet 21. februar 2015 Jeg bodde på 30m2 i flere år og det aller beste med leiligheten var en sengehems som var bygget i et hjørne. Dermed hadde jeg plass til en pult under senga og det var ikke nødvendig å se senga til enhver tid. Men plassen under kunne også blitt et stort, fint garderobeskap eller det kunne stått en sofa aller stoler der. Ettersom det allerede var en romslig skyvedørsgarderobe der var det behovet dekket også. Speil på dørene så rommet virket større. Det var også veldig praktisk med TV på trillebord husker jeg. Da kunne jeg trille den enten under senga eller inntil veggen når jeg ville ha mer plass eller ikke brukte TV-en, mens den fint kunne flyttes rundt så jeg så den enten fra sofaen eller senga. Bord med oppbevaring var også en fordel, samt noen lette (Lack) bord som var lette å flytte på og bruke til forskjellige ting. Jeg stablet dem gjerne om jeg ville ha mer gulvplass og fikk en grei midlertidig hylle. Nå hadde jeg heldigvis et ganske stort kjøkken med plass til et spisebord, så jeg slapp å ha det i stua/soverommet. Om jeg ikke hadde hatt plass på kjøkkenet tror jeg nok jeg hadde satset på et klaffebord og kanskje noen stoler som kunne stables eller klappes sammen og som kunne brukes som ekstra sitteplasser om jeg hadde flere gjester enn det var plass til i sofaen. Uansett om du ikke ønsker flerfunksjon, så er det lurt å tenke litt sånn på liten plass. At møbler kan flyttes eller stables eller klappes sammen. Veldig greit å kunne frigjøre plass ved behov og MYE enklere å vaske gulv f.eks. Vi bodde to personer i denne leiligheten i 2-3 år og det virket faktisk ikke trangt i det hele tatt. Mest pga loft-senga tror jeg. Den var vel 120 bred og det var ikke ståhøyde under.. ettersom det ikke var en av disse leilighetene med høyt tak. Men bare å kunne utnytte plassen under til oppbevaring og et sted å ha et skrivebord var virkelig effektivt. Anonymous poster hash: 2cfaa...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå