Gå til innhold

Hvilket rom er viktigst i boligen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av superchick
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg, definitivt stua. Det er i stua jeg oppholder meg, leser/sosialiserer/gjør hobby ting. Spiser alle måltider på spisebordet og koser meg ellers på spisebordet med å lese aviser og kopp te. Det er også stua jeg sitter i med laptop`en på fanget, beina på bordet, men et halvt øye på tv, å koser meg med det :)

Anonymous poster hash: ecfd8...34e
  • Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Aller først måtte det blitt badet.

Så kjøkken, etter det stue og til slutt soverom og gjesterom.

Grunnen til at bad ville være mitt rom nr.1 er at det er nok husets viktigste rom. Det merkes ikke når det er helt i orden og fungerer, men du verden så mange problemer som oppstår når badet ikke er i orden.

Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet

Aller først måtte det blitt badet.

Så kjøkken, etter det stue og til slutt soverom og gjesterom.

Grunnen til at bad ville være mitt rom nr.1 er at det er nok husets viktigste rom. Det merkes ikke når det er helt i orden og fungerer, men du verden så mange problemer som oppstår når badet ikke er i orden.

Ja, det tenker jeg også litt på! Er jo på badet man skal vaske seg og føle seg ren, og på kjøkkenet skal man være svært hygienisk, så hvis man ikke føler at man har det rent på de to rommene, kan det by på problemer

Gjest Lille-pus
Skrevet

Ja, det tenker jeg også litt på! Er jo på badet man skal vaske seg og føle seg ren, og på kjøkkenet skal man være svært hygienisk, så hvis man ikke føler at man har det rent på de to rommene, kan det by på problemer

Og våtrom er de som er mest utsatt for skader.

Kanskje har det kommet nye våtromsforskrifter siden badet ble bygget eller ble pusset opp sist?

Det er nå et av husets dyreste rom å pusse opp, men det er også et av de dyreste dersom noe skjer.

Og finnes det ett rom som egentlig er like personlig som akkurat badet?

Mulig det er bare meg, men å bo med et eldre bad som var veldig langt fra 'meg' i farver og stil/innredning ville gitt en følelse av å ikke være 'hjemme' der tror jeg....

Det var nå de rent 'følelsesmessige' delene, det var kostnadene og det at badet er et våtrom som var hovedpoenegen ved å velge bad som rom nr.1

Kjøkken er slik sett et 'halvvått' rom, men eldre kjøkken er ofte ikke praktisk innredet (mangler 2-delte dører m/pianohengsler og karuseller i hjørneskapene under benkeplaten f.eks.), for lave benker (standard på eldre innredninger er at de er alr for lave), behov for oppgradering av elektrisk anlegg, fare for vannskader.

Skrevet

Jeg ville nok tatt kjøkkenet først. Det er det rommet jeg bruker mest. Lager mat, sitter på kjøkkenbordet og drikker kaffe. Jobber litt med laptopen og pusler med hobby osv. I tillegg ville jeg ikke likt å lage mat og sånn der om det var et helt forferdelig kjøkken.

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg ville ha tatt stue først. Da har du et rom du kan slappe av på som du ikke trenger å irritere deg over. Så ville jeg ha tatt kjøkken, bruker mye tid på å lage mat. Bad deretter, og så andre rom som soverom, gang osv :)

Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi tok først soverommene, så stua, så gangene, trappa, badet og tilslutt kjøkkenet. De ro sistnevnte er de dyreste rommene og pusse opp. Vi betalte vel 250.000 for badet og rundt 70.000 for kjøkkenet.

Skrevet

1. Det elektriske anlegget samt alarmsystem

2. Badet

3. Vaskerom

4. Kjøkken

5. Øvrige rom og have

Tenker at det er lurt å begynne med det dyreste og viktigste.

Anonymous poster hash: dcdd3...137

Skrevet

Da jeg pusset opp valgte jeg følgende rekkefølge:

* Kjøkkenet

* Badet

* Resten av rommene (stue/soverom/bod/innglassert veranda).

For meg er det kjøkken og bad som har vært viktigst.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Kosmetisk:

- Stue

- Kjøkken

- Soverom

- Bad

- Gang

Funksjonelt:

- Bad

- Kjøkken

- Stue

- Gang

- Soverom

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...