Gå til innhold

Hundefôr

Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Godt poeng, Julienne.

Mitt inntrykk av Labb er at det er et enten eller for. Enten funker det bra, eller så får hunen flass,kløe og/eller dårlig avføring.

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men du er nesten nødt til å prøve deg fram, det som fungerer for én hund kan være dårlig for en annen hund, og omvendt. Ingen hunder er like så man må teste ut forskjellige fortyper og se om man merker forskjell på f eks blank/matt pels, røyting, mye/lite avføring osv osv.

Lykke til i jakten på ett fór som fungerer for din hund. :-)

Hunder er like forskjellige som mennesker, og man kan ikke si at et fór er utelukkende bra eller dårlig. Selv om en Schäfer blir syk av Labb så kan det være det eneste fóret en elghund tåler, mens en annen elghund kan få allergi av det igjen.

Det finnes absolutt INGEN fasit på hvilket fór som er best. Det er noe man MÅ prøve seg fram til. Jeg er møkk lei diskusjoner som utvikler seg til "butikkfór er dritt - dyrlegefór er bra". Husk, det er ingen her inne som er eksperter på fór, man er kun eksperter PÅ SIN EGEN HUND!

Btw: min elghund tålte ikke Labb, Hills, Eukanuba, Friskies eller Pedigree. Han kunne stort sett bare spise ProPlan. Men det kunne IKKE Ulvehundtispa mi spise, hun kunne spise Oliver's og Eukanuba. En annen tispe fra samme kull som min ulvehund tålte absolutt ikke Eukanuba, men kunne spise ProPlan.

Bare ett lite eksempel på hvor forskjellig det kan være. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min schäfer-blanding var oppfostret på billigmat (omplasseringshund) og hadde ingen reaksjoner på det annet enn livløs pels og mye røyting.

Vi har prøvd Labb, Eukanuba og mange andre merker uten å være fornøyde. Har endt opp med Hills som vi kjøper av veterinæren vår. Er kjempefornøyd med foret, selv om det koster litt mer.

Jeg tror deg viktigste er å finne frem til det foret hunden din har best av, uansett merke eller pris. Hunder er forskjellige og det finnes ingen fasit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fôr kan jo diskuteres i det uendelige... Jeg brukte aller først MeraDog, som skal være et supert for. Det tålte hun ikke, fikk diarè og kastet ofte opp. Skiftet til Eucanuba lam og ris, ble helt frisk i magen, men ble veldig tynn. Så kjøpte jeg et rått kjøttfôr som heter Vom&Hundemat! Superdupert! Flott pels, lite avføring osv. Gikk tom for en måned siden og ga da Hills. Ikke bra! Fet i pelsen, dårlig ånde, og begynnte og klø. Fikk ny levering av Vom&Hundemat og hunden er god som ny! (Billig er det også!)

www.vomoghundemat.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg gidder ikke ta sjanser.

Da syns jeg heller det er verdt å bruke de ekstra kronene på mat til bikkja.

Hva andre gjør får selvsagt være opp til de selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Olivers Petfood til min hun. Hadde veldig problemer med å få i henne mat før. Men dette foret er det veldig mye smak i.

De har forskjellig type smaker og er ikke dyrt.

Anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...