Gå til innhold

2 år gammel kjøttdeig?

Baktusen

Anbefalte innlegg

Tenkte å ta opp kjøttdeig, for å lage kjøttkaker til Søndag. Men ser nå at den er gått ut på dato for 1,5 år siden. Ville du likevel spist den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo bare ta den opp og tine den så merker du fort om den er skjemt eller ikke......hvis den ikke lukter rart eller smaker rart (om du tør å ta en liten bit) så er den sikkert i orden.

Personlig så hadde jeg nok valgt å kaste en 2 år gammel kjøttdeig, selv om den har vært nedfryst hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan umulig være i godt humør etter så lang tid i frysen, så jeg hadde latt den få gå videre til neste liv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vært fryst hele tiden? Og ble fryst før utløpsdato? Da skal det ikke være noe galt med den, annet enn at den sannsynligvis har mistet litt smak. Kjøttet blir ikke dårlig/bedervet så lenge det er fryst hele tiden. Men det er som sagt ikke sikkert at det smaker like mye som vanlig.

Anonymous poster hash: 4b37f...853
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ligget i frys hele tiden ja. Ligget i ett slikt kombiskap vi har.

Dumt av meg, men har "spart" på denne i lange tider, da det er ordentlig slakter kjøttdeig, og ikke slik gilde kjøttdeig vi vanligvis ville brukt.

Men nå er det altså 1,5 år siden den gikk ut på dato.. Den ser grei ut foreløpig, men er jo enda frossen så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ennasus

Hvis du fryste den ned før datoen gikk ut, så skal den nok funke. Den kan evt. ha mistet litt smak, og kan ha harsknet litt (hvis det er mye fett i den). SMak på den så finner du det fort ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden om jeg hadde spist den. Virker som om enkelte her tror at mat holder seg i evigheter bare man fryser det ned før utløpsdato, det stemmer altså ikke. To år gammel kjøttdeig hadde gått rett i søpla her.

Anonymous poster hash: 52a23...44c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...