Gå til innhold

Hvorfor er de fleste jenter så interessert i å reise?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg mener det er ganske tydelig at unge kvinner er mer interesserte i å reise enn sine jevnaldrede.

Hva tror du er årsaken til det? Er ikke Norge godt nok!? Neida ;)

Endret av oleoh
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe statistikk på dette? Majoriteten av guttene jeg gikk på videregående med har studert ute, og alle jeg har datet også.

Det avhenger kanskje av hvor man er fra? Jeg er fra Oslo (spesifikt vest) og guttene reiser og studerer ute like mye som jentene.

Anonymous poster hash: edcc6...058
Skrevet

Jeg mener det er ganske tydelig at unge kvinner er mer interesserte i å reise enn sine jevnaldrede.

Jeg har det inntrykk at nesten alle er interessert i å reise. Ikke merket noen kjønnsforskjeller der.

Anonymous poster hash: 8d048...ec7

• Liker 4
Skrevet

Guttene jeg kjenner reiser også mye, sikkert like mye som jentene :)

• Liker 1
Skrevet

Nei... Vil gjerne oppleve andre kulturer, natur, omgivelser, historie, mat, opplevelser og sånn som man ikke kan oppleve her. Hadde gått på veggen om jeg bare skulle vært i Norge og aldri har reist rundt! Det er så utrolig mye i verden jeg har lyst å se, verden har mange vakre steder.

Skrevet

Ser man for mye reklame, kan det kanskje virke sånn? Da er det ofte ei dame som "eeelsker å reise".

Anonymous poster hash: 42f0b...bb4

Skrevet

Nei... Vil gjerne oppleve andre kulturer, natur, omgivelser, historie, mat, opplevelser og sånn som man ikke kan oppleve her. Hadde gått på veggen om jeg bare skulle vært i Norge og aldri har reist rundt! Det er så utrolig mye i verden jeg har lyst å se, verden har mange vakre steder.

Jeg forstår andre folk og kulturer uten å reise :)

Skrevet

... Okei, fint for deg :) Jeg vil gjerne oppleve det på nært hold, holder ikke for meg å bare lese om det eller se det på tv.

• Liker 2
Skrevet

Teori kan aldri fullt kompensere for mangel på erfaring. Det å lese om og observere en kultur fra en distanse er noe helt annet enn å ta del i den.

Anonymous poster hash: edcc6...058

• Liker 8
Skrevet

Kanskje litt ignorant å hevde dette eller? Prøv deg noen måneder sammen med urbefolkningen i Amazonas dype skoger først ;)

• Liker 1
Skrevet

Og jeg klarer ikke å forstå hvorfor noen IKKE vil reise..

• Liker 4
Skrevet

Kanskje litt ignorant å hevde dette eller? Prøv deg noen måneder sammen med urbefolkningen i Amazonas dype skoger først ;)

Men hvor mange reiser og bor med urbefolkningen i Amazonas i noen måneder? De fleste unge som reiser gjør jo ikke det.

Jeg er enig i at det er fint å reise og å se nye steder, og oppleve nye kulturer, men jeg føler at det blir et sånn reise-behov. litt sånn: "hvis man ikke reiser til andre kontinenter to ganger i året er man kjedelig, og kommer ikke aldri til å forstå noen andre enn nordmenn og man har et kjedelig liv fordi man opplever lite" (satt litt på spissen selvsagt). Tror det er mange unge i dag (meg selv inkludert) som også kan lære mye av å finne perler i nærområdene våre og bygge tette relasjoner til de rundt oss: Det finnes mange typer mennesker her også!

Anonymous poster hash: 7c85b...c42

• Liker 3
Skrevet

Det er liksom ikke "lov" til å ikke like å reise.

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor nevner du unge kvinner spesielt?

Anonymous poster hash: 0a4cd...968

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror kanskje kvinner "promoterer" det noe mer?

Jeg kjenner et par single menn rundt 40 som reiser ekstremt mye - både privat og med jobben, men selv om de er på sosialt media er ikke kontoene fylt opp av reisebilder.

Mange kvinner er jo spesielt interessert i menn som er bereiste, verdensvante og kanskje har en jobb som krever noe internasjonal praksis. Så de projekterer sine egne holdninger over på menn, og antar at de er like fascinert av og tiltrukket av reiseglade kvinner (hvilket ikke stemmer i samme grad).

En venn av meg sa han var ekstremt lei av single kvinner (spesifikt tredveårene) som la ut om utstrakt reise på date, på en måte som virke skrytete. Er kanskje noe der.

• Liker 2
Skrevet

Det er vel kanskje litt status å like å reise og ha reist mye. De fleste liker vel å reise, men når man blir eldre må man gjerne prioritere andre ting. Men at unge mennesker reiser mye ( både jenter og gutter) er jo helt naturlig og sikkert veldig positivt:-)

Jeg skulle gjerne reist mer selv, men kan ikke fordi jeg har dyr det er vanskelig å ordne pass til. Så har tenkt en del på dette om jeg går glipp av veldig mye om jeg ikke bruker tyveårene til å reise mest mulig. Og helt ærlig vet jeg ikke, men har slått meg til ro med at det finnes mye annet fint å oppleve også:-)

Skrevet

Jeg reiser for jeg orker ikke sitte og jukke hjemme. Hva er vitsen med det? Jeg NYTER mine rundreiser i USA og Latin-Amerika. Får shoppet masse kult, sett mange fine steder og kosa meg på stranda :) DIGG ass! Kommer aldri til å slutte med det, må derfor ha en mann som liker det samme. Flaks at jeg har finni meg en mann fra Latin-Amerika da.. og ikke en kjip nordmann som vil sitte og jukke på fjelltoppen sin. BORING.

Anonymous poster hash: 67b61...3f3
  • Liker 1
Gjest SweetSunshine
Skrevet (endret)

Jeg elsker å reise fordi det er en av de stundene da jeg føler meg mest lykkelig. Når jeg sitter på flyplassen og venter på å få utforske et helt fremmed land og en helt annen kultur; ja, da føler jeg meg levende. Jeg elsker alt fra takeoff og den følelsen i magen den gir, til å prøve å kommunisere med andre som ikke snakker samme språk som deg, til å kjenne fremmede dufter du ikke helt vet hva kommer fra når du går ned gaten, til en sol som utrolig nok føles helt annerledes på kroppen enn her hjemme, til å finne den koselige, lille restauranten med deilig mat som du aldri har smakt før, til å få kontakt med mennesker som lever et helt annet liv enn deg,og ikke minst lære en hel del av dem.

Jeg antar at vi alle har forskjellige hobbyer og ting som får oss til å føle oss levende og at livet er ekstra godt. Reising gir meg denne følelsen. Derfor har også reising blitt en viktig del av livet mitt. Så derfor kommer jeg til å reise så lenge jeg har mulighet og lyst til det. Det har absolutt ingenting med at jeg ikke liker Norge eller setter pris på hva jeg har her.

Endret av SweetSunshine
Skrevet

Jeg er ikke så veldig interessert i å reise. Dvs, jeg gleder meg til ferien. Samboer og jeg ønsker å besøke flere storbyer i Europa. Da gleder jeg meg vilt, og storkoser meg med å oppleve en annen kultur, lære deres historie, se de steder jeg bare har sett på tv eller lest om...

Men etter fire dager så er jeg fornøyd, og da kan det fint gå et år til neste gang. Jeg synes det er mye stress rundt det å reise også, så noen dager i året er akkurat passe for meg.

Skrevet

Enig med deg Tabris. Jeg skulle gjerne sett mange flotte steder i verden, men jeg hater selve reisen. Flyplasser er bare mas og slit for meg. Folk som surrer rundt som i en maurtue. Venting og køer og fandens oldemødre.Reising er oppskrytt. Men det er det vel ikke lov til å mene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...