Persephone Skrevet 20. februar 2015 #1 Skrevet 20. februar 2015 Var på kicks i dag og de brukte den maskinen for å finne en foundation til meg, men jeg er så lys at det ikke var noen som passa. Prøvde også et par uten hell. Noen som har samme problem? Hva gjør dere?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #2 Skrevet 20. februar 2015 Urban decay naked skin finnes i veldig lyse farger (har aldri hørt om noen som er for lys til den), ellers finnes illamasqua skin base i hvit som du kan blande i andre foundationer for å gjøre dem lysere. Anonymous poster hash: 41100...be6
nyher Skrevet 20. februar 2015 #3 Skrevet 20. februar 2015 Jeg er fregnete, så den slo ikke ut på meg heller. Hun fikk opp en kode, men den var usikker sa hun. Fant likevel en foundation hun mente passet til meg, men jeg sliter med tørr og rød nese, så foundation sitter ikke pent på meg
Persephone Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2015 Urban decay naked skin finnes i veldig lyse farger (har aldri hørt om noen som er for lys til den), ellers finnes illamasqua skin base i hvit som du kan blande i andre foundationer for å gjøre dem lysere.Anonymous poster hash: 41100...be6 Kan den fra Ilamasqua blandes med alle flytende foundationer, eller bare med Ilamasqua? Det høres ut som det beste alternativet siden de ikke selger Urban Decay i Norge, og det er litt skummelt å kjøpe over nett ned tanke på farge og undertoner.
Persephone Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2015 Har du prøvd Mac sin NW10? Nei, men jeg kan bruke NW15 til nød. Hvilke foundationer har de i NW10?
fresia Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 hvordan fungerer den maskinen egentlig? scanner de huden eller hva? hvor i ansiktet gjør de det?
Persephone Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2015 hvordan fungerer den maskinen egentlig? scanner de huden eller hva? hvor i ansiktet gjør de det? Jeg er ikke helt sikker på hvordan den virker, men det var visstnok viktig at det ikke kom noe lys inn og forstyrret. Hun scannet den mot huden på kjeven tre forskjellige steder. Det er vel kanskje for å få noe som passer best mulig mot halsen for å slippe skille.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 Persephone, on 20 Feb 2015 - 20:09, said: Kan den fra Ilamasqua blandes med alle flytende foundationer, eller bare med Ilamasqua? Det høres ut som det beste alternativet siden de ikke selger Urban Decay i Norge, og det er litt skummelt å kjøpe over nett ned tanke på farge og undertoner. Ja, skal gå greit å blande den med andre flytende foundationer. Kicks har fått in Urban Decay i nettbutikken og i to av butikkene i Oslo nå Anonymous poster hash: 41100...be6
Persephone Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #10 Skrevet 20. februar 2015 Ja, skal gå greit å blande den med andre flytende foundationer. Kicks har fått in Urban Decay i nettbutikken og i to av butikkene i Oslo nå Anonymous poster hash: 41100...be6 Å, jeg visste ikke at Kicks hadde Urban Decay. Men jeg bor jo i Oslo, så det passer veldig bra. Vet du hvilke butikker de har det i?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #11 Skrevet 20. februar 2015 Persephone, on 20 Feb 2015 - 23:34, said: Å, jeg visste ikke at Kicks hadde Urban Decay. Men jeg bor jo i Oslo, så det passer veldig bra. Vet du hvilke butikker de har det i? På Steen & Strøm og Oslo City Anonymous poster hash: 41100...be6
Persephone Skrevet 20. februar 2015 Forfatter #12 Skrevet 20. februar 2015 På Steen & Strøm og Oslo City Anonymous poster hash: 41100...be6 Takk, da går jeg innom og prøver dem
Wonderbitch Skrevet 20. februar 2015 #13 Skrevet 20. februar 2015 Håper det er greit at jeg spør her siden ts allerede har fått flere gode svar:-) Jeg bruker pudderfondation fra bare minerals, men problemet er at alle fargene jeg har prøvd ( de lyseste) får et slags gulskjær på huden. Jeg har hvit hud med litt fregner og litt røde partier, men alle fondations jeg prøver virker så gule. Har dere noen tips?
Gjest_* Skrevet 20. februar 2015 #14 Skrevet 20. februar 2015 Var på kicks i dag og de brukte den maskinen for å finne en foundation til meg, men jeg er så lys at det ikke var noen som passa. Prøvde også et par uten hell. Noen som har samme problem? Hva gjør dere? Hva med Make Up Store sin Liquid Foundation i Milk? Den er jo rimelig lys.
Persephone Skrevet 21. februar 2015 Forfatter #15 Skrevet 21. februar 2015 Hva med Make Up Store sin Liquid Foundation i Milk? Den er jo rimelig lys. Jeg prøvde den. I følge den maskinen skulle det være beste match til meg, men den var alt for gul.
Gjest_* Skrevet 21. februar 2015 #16 Skrevet 21. februar 2015 Jeg prøvde den. I følge den maskinen skulle det være beste match til meg, men den var alt for gul. Hva med Ivory? Den er mer hvit enn gul, tror jeg. Vet du om du har rosa eller gule undertoner i huden?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #17 Skrevet 21. februar 2015 Håper det er greit at jeg spør her siden ts allerede har fått flere gode svar:-) Jeg bruker pudderfondation fra bare minerals, men problemet er at alle fargene jeg har prøvd ( de lyseste) får et slags gulskjær på huden. Jeg har hvit hud med litt fregner og litt røde partier, men alle fondations jeg prøver virker så gule. Har dere noen tips? Jeg er ekstremt lys som resultat av å bruke 50 spf og er fast tilhenger av Bare Minerals, Fairly Light (IKKE den matte, den er gul). Prøvd den? Anonymous poster hash: 6e032...188
Persephone Skrevet 21. februar 2015 Forfatter #18 Skrevet 21. februar 2015 Hva med Ivory? Den er mer hvit enn gul, tror jeg. Vet du om du har rosa eller gule undertoner i huden? Nei, jeg prøvde ikke den. Er den like lys? Jeg har alltid trodd jeg var temmelig nøytral og helte litt mot gul, men visstnok går jeg mer mot rosa. Jeg er fortsatt temmelig midt i spekteret.
Gjest_* Skrevet 21. februar 2015 #19 Skrevet 21. februar 2015 (endret) Nei, jeg prøvde ikke den. Er den like lys? Jeg har alltid trodd jeg var temmelig nøytral og helte litt mot gul, men visstnok går jeg mer mot rosa. Jeg er fortsatt temmelig midt i spekteret. Ja, tror den er like lys. make up store ivory Evt. kan Bareminerals i enten fair (rosa undertoner), fairly light (nøytrale undertoner, for bittelitt mørkere hud enn den aller lyseste) eller golden fair (gule- eller olivenundertoner) være fine farger, alle disse er for veldig lys hud. Endret 21. februar 2015 av Gjest_*
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2015 #20 Skrevet 21. februar 2015 Jeg er nok like lys som deg, men har rosa undertoner. Jeg bruker LaMinerals Valley Girl Mineral Foundation i fargen "Fairest cool". Det er den lyseste de har, men har rosa undertone. Dersom du er mer nøytral har de også samme fargen i den tonen - "Fairest neutral". Jeg har prøvd den også, og vil tro den er litt gul for de fleste typiske norske jeg kjenner, men da kan du eventuelt kjøpe både cool og neutral og bare blande de sammen til undertonen passer. Om sommeren hvor jeg får litt mer farge bare blander jeg litt i av en nyanse mørkere - "fair cool". Det fungerer ganske så bra! (Nettsiden deres ser ganske uproff ut, men har handlet hos de i flere år nå virker det som... de skriver ned verdien på pakkene så du slipper utgifter hos tollen). Anonymous poster hash: ec62c...be8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå