Gå til innhold

Akvarie..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har tenkt å kjøpe meg akvarium, men lurer på alt man trenger, og hvor mye alt sammen koster sånn ca?

Har tenkt å kjøpe et 160l akvarium, men lurer også litt på hvordan/hvilke forskjellige fisker som går sammen?

Hva slags sand er det lurt å bruke, og hvilke planter skal jeg ha?

Hvor ofte skal filteret vaskes, og vannet byttes?

Er ganske ny til dette, har kun hatt gullfisk i bolle når jeg var 6, men har lyst til å gi fiskene et litt bedre liv nå, og alle må jo starte et sted :)

Anonymous poster hash: 990fb...6a6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å gå inn på akvaforum.no og lese, spørre om råd osv :)

Anonymous poster hash: aeef8...24a
Gjest Canario
Skrevet

Prisen på oppstart kan variere veldig. Men ville regnet med tusen i utstyr utenom akvariet (hvis pumpe og varmekolbe følger med vel og merke). Hva akvariet koster kommer såklart Ann på type akvarium, brukt eller nytt og hvor du handler. Men 2000-4000,-

Hvilken sand du skal ha kommer Ann på fisken du vil ha. Jeg foretrekker litt grovere sand hvor det er lett å plante planene men ikke alle fisk liker det. Anbefaler lette planter, gjerne hurtigvoksende i begynnelsen f.eks vasspest eller sverdplante. Anubias er også fin og enkel. De fleste planter i dyrebutikk har sånn veilednings lapp på seg, les gjerne på den i forhold til hvor mye lys de skal ha og hvordan de vokser.

Hvor ofte filteret skal rengjøres kommer helt Ann på hvilken pumpe du har. Vannbytt ca hver tredje uke, bytt 30%

Fisk bør du lese deg opp på, er tusenvis å velge imellom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...