Gå til innhold

Selge hus, eller leie det ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter med et eldre hus, som dog kan trenge en del oppussing. (Også to bad, mest sannsynlig diverse rør, isolering).

Det er en tomannsbolig. Jeg sitter også alene med tre barn. Far betalte seg vekk fra ansvaret, og betalte ned lånet på huset, før han forduftet.

Om jeg leier ut begge etasjer, vil jeg motta 15.000 pr. mnd.

Banken mener jeg bør selge, og stoler vel på det. På en annen side, er det fristende å beholde dette, å kjøpe et annet. Blir jo fort godt med leiepenger? Og om ti år, vil jeg vel sitte bedre i det, enn om jeg selger huset jeg nå bor i?

Huset ligger svært sentralt til, og leiemarkedet godt. Naboen, som har samme type bolig som meg, hadde 17 personer på visning.

Jeg velger å selge, da det er så mye og dyre ting som må fikses, kjenner ingen "handy- mennesker" heller. Dessuten er det vel heller ikke veldig økonomisk å pusse opp alt som trenges, og flytte om noen år. (Vil ikke trenge et så stort hus når barna flytter ut).

Hva vil du anbefale meg, og hvorfor?

Anonymous poster hash: 07d06...5c5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville solgt alt sammen. Denne boligen og den du bor i nå og kjøpt en bedre oppusset bolig med en utleie del. Utleie lønner seg, men det å skatte av leieinntektene er penger ut av vinduet...

Anonymous poster hash: 7c5be...c3f

• Liker 1
Skrevet

OK. Tusen takk for svar! :dagens-rose: Banken vet nok hva de snakker om da. Måtte bare dobbeltsjekke.. ;)

Anonymous poster hash: 07d06...5c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...